אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> מדינת ישראל נ' אהרון

מדינת ישראל נ' אהרון

תאריך פרסום : 01/04/2014 | גרסת הדפסה
ת"ד
בית משפט השלום לתעבורה בחיפה
5150-08-13
26/03/2014
בפני השופט:
גיל קרזבום

- נגד -
התובע:
מדינת ישראל
הנתבע:
ראובן אהרון
הכרעת-דין,גזר-דין

הכרעת דין

כללי

כנגד הנאשם הוגש כתב אישום בגין עבירות של התנהגות שגרמה נזק לרכוש וחבלה לגוף - עבירה לפי תקנה 21(ב)(2) לתקנות התעבורה, אי ציות לאור אדום ברמזור – עבירה לפי תקנה 22(א) לתקנות התעבורה ונהיגה רשלנית עבירה לפי סעיפים 62(2) ו- 38(2) לפקודת התעבורה.

על פי עובדות כתב האישום, בתאריך 18.03.13 בשעה 11:50 נהג הנאשם ברכב פרטי במפרץ חיפה בדרך עכו מכיוון כללי דרום לצפון ונכנס לצומת הצריף בניגוד לאור אדם בכיוון נסיעתו, חסם את דרכו את נהג הקטנוע מר בוחבוט אביאל והרכבים התנגשו. כתוצאה מהתאונה נחבל נהג הקטנוע ולרכבים נגרמו נזקים.

הנאשם הודה בהתרחשות התאונה ותוצאותיה אך כפר בכך שנכנס לצומת באור אדום וכן כפר באחריותו לגרימת התאונה.

ראיות המאשימה

עד התביעה מס' 2 רס"ב שלי דואק

בוחן התנועה אשר הגיע לזירה וערך את דו"ח הבוחן (ת/1), דו"ח פעולה (ת/2), סקיצה (ת/3),רישומים נוספים ובדיקת שדה ראייה (ת/4). כן גבה את הודעת הנאשם (ת/5) ערך תרשים (ת/6) צילם תמונות בזירה וערך אותם על גבי לוח תצלומים (ת/7).

בחקירתו הנגדית לא שלל את האפשרות לפיה ברמזור בכיוון נסיעת הנאשם דלק אור ירוק כאשר רכבו של הנאשם היה במרחק של 20 מטר מהצומת. בכל הנוגע לצבע הנתיבים ועומס התנועה השיב: "זה נכון שהיה מסומן בכתום. אני לא יודע מה היה מצב התנועה בזמן התאונה, כי לא הייתי שם. אבל במקום נוסעים רגיל, אין שום בעיה מבחינת נסיעה אלא אם יש עומס. אין בעיה של כביש ובגלל זה נוסעים לאט." (עמ' 4 שורות 25-27 לפרוטוקול). לטענה לפיה רוכב הקטנוע נכנס לצומת כשהצומת לא היה פנוי והיה עליו להאט עד כדי עצירה השיב: "לא נכון. כאשר התחלף לקטנוע האור לירוק, הוא החל בנסיעה. וגם אין לי ראייה לכך שרוכב הקטנוע המשיך לנסוע למרות שהוא ראה שרכב הנאשם חוסם את דרכו" (עמ' 5 שורות 1-2 לפרוטוקול). באשר למהירות נסיעת הקטנוע העיד: "אני לא סבור שהוא נסע מהר, זה לפי מקום האימפקט. זה קטנוע, הוא מתקדם מהר יותר מרכב, זה נכון" (עמ' 5 שורות 5-6 לפרוטוקול).

עד התביעה מס' 4 מר מיכאל שמואלי

עד ראייה לתאונה. בבית המשפט העיד: "באותו יום עבדתי בצומת. אני עובד ברמזורים, מקימים רמזורים בצמתים, משנים מיקומים. באותו יום עבדנו עבור חב' מנורה, עשינו שינויים בצומת, לא שינויים של פנסי רמזור אלא רק התקנת עמודים כהכנה להצבת רמזורים. במקרה באותו רגע הייתי עם הפנים לכיוון תנועת האופנוע. ראיתי שהרמזור בכיוון נסיעת הקטנוע היה ירוק. לאחר שהיה ירוק מלא, רק אז הקטנוע החל את נסיעתו. באותו רגע נכנס בו רכב קטן יחסית במהירות והעיף אותו באוויר. מיד התקשרתי למד"א והזמנתי משטרה. הרכב השני הגיע מכיוון חיפה לעכו והקטנוע נסע מכיוון קריית אתא לקריית חיים. את הרכב השני ראיתי פעם ראשונה בשעת הפגיעה." (עמ' 5 שורות 11-17 לפרוטוקול).

בחקירתו הנגדית העיד כי ממקום עמידתו לא הבחין בצבע הרמזור שדלק בכיוון נסיעת הנאשם. לטענה לפיה עבודתם על הרמזורים בצומת גרמה לשיבוש ותקלה השיב: "אין מצב, לא התערבנו במופעים וברמזורים. רק עשינו עבודת תשתית כהכנה להצבת רמזורים." (עמ' 5 שורות 27-28 לפרוטוקול).

עד התביעה מס' 3 מר בוחבוט אביאל

רוכב הקטנוע. העיד: "אני הייתי נהג האופנוע. יצאתי למשלוח מהעסק שלי. היה לי עסק של שיפודיה על האש. יצאתי למשלוח עם הקטנוע לכיוון שד' ההסתדרות. היה לי אור ירוק. באתי לעבור. הנאשם נכנס באור אדום ונכנס בי. יש לי נזקי גוף למשל בברכיים. לא נשבר לי כלום, אבל עדיין יש לי כאבים בברכיים. הקטנוע ניזוק באופן טוטאלי והיה לי ביטוח מקיף." (עמ' 7 שורות 8-11 לפרוטוקול).

בחקירתו הנגדית נשאל לצבע הרמזור בהגיעו לצומת והשיב: "אור ירוק מלא. אני עוד התעכבתי. עישנתי סיגריה. הייתי עם קסדה נפתחת. כשהיה שלב של אור אדום עישנתי סיגריה. זרקתי את הסיגריה ובאתי לסגור את הקסדה עוד צפצפו לי מאחורה שאסע בירוק ובאתי לעבור והוא נכנס בי. הוא נכנס בצד שמאל שלי. הוא פגע בי באזור הגלגל הקדמי. " (עמ' 7 שורות 15-18 לפרוטוקול). לא שלל את האפשרות לפיה הנאשם נסע לאט. לשאלה מתי לראשונה הבחין ברכב הנאשם השיב:"בפגיעה ראיתי אותך בפעם הראשונה." (עמ' 8 שורה 1 לפרוטוקול). לטענה לפיה נכנס לצומת באור אדום השיב: "ממש לא. צפצפו לי עוד מאחורה שהיה אור ירוק. אני הייתי הראשון. היה רכב מאחוריי. היה אוטובוס לצד ימין שלי" (עמ' 8 שורות 7-8 לפרוטוקול). לאפשרות לפיה מיהר למסירת משלוח השיב: "ממש לא. אני מסתכל על הרמזור ואז מסתכל שמאלה ימינה ועובר, ועקב העובדה שהצומת היה מלא והיה נתיב אחד פנוי שלא ראיתיו שהוא פנוי, בגלל זה יצאתי. אני יצאתי באור ירוק מלא" (עמ' 8 שורות 10-12 לפרוטוקול).

גרסת הנאשם

בבית המשפט העיד הנאשם: "באותו היום נסעתי מכיוון דרום לצפון מכיוון הצ'ק פוסט לכיוון הקיריון. לפני שהגעתי לצומת ראיתי אור ירוק מרחוק. הייתה תנועה. עבדו על הכביש. זה היה במרחק של 20 מטרים. גם העד הקודם אמר שעבדו על הרמזורים. אני נסעתי אחרי מכוניות. אני כבר באמצע הצומת ועובר את הצומת פתאום אני ראיתי משהו פוגע בי מצד ימין שלי. הוא נכנס בי. אני עוד הספקתי לברוח טיפה שמאלה. הוא נכנס בי בפינה הימנית. הוא יותר החליק. אני עצרתי בתוך הצומת. לא נסעתי מהר. אם הייתי נוסע מהר הייתי הורג אותו ותודה לאל שזה לא כך. לפני שנכנסתי לצומת היה בוודאות אור ירוק. ברגע שנכנסתי לצומת לא הסתכלתי על הרמזור בצומת. הפעם האחרונה שהסתכלתי הייתה 20 מטרים לפני, וזה בגלל שהייתה תנועה שזרמה באיטיות ולא בדיוק פקק. בזכות זה שראיתי אותו ברגע האחרון וברחתי שמאלה החלשתי את הפגיעה באופן משמעותי ומנעתי תוצאות קשות בהרבה. כשירדתי מהאוטו היה רמזור אדום בכיוון נסיעתי. בכיוון שלו אף מכונית עוד לא עברה את קו העצירה. בא הבוחן ולא לקחו לי את הרישיון. נתתי את העדות שלי. אני לא מכחיש שזה מה שאמרתי. הייתי נסער במתן העדות." (עמ' 9 שורות 16-27 לפרוטוקול).

בחקירתו הנגדית נשאל לגבי בהודעתו במשטרה לפיה נכנס לצומת באור אדום השיב: "זו דוגמה לשטויות שאמרתי כי אמרתי שהייתי נסער בגלל שפגעתי באדם, בנפש חיה " (עמ' 9 שורה 32 לפרוטוקול).

דיון והכרעה

אופן התרחשות התאונה

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ