אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> יעקובוב (עציר) נ' מדינת ישראל

יעקובוב (עציר) נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 29/07/2010 | גרסת הדפסה
עפ"ת
בית המשפט המחוזי חיפה
24955-06-10
29/07/2010
בפני השופט:
כמאל סעב

- נגד -
התובע:
פסח יעקובוב (עציר)
הנתבע:
מדינת ישראל
פסק-דין

פסק דין

בפניי ערעור על פסק דינו של בית משפט השלום לתעבורה בחדרה (להלן:"בית משפט קמא") אשר ניתן ביום 3.5.10 על ידי כבוד השופט אביהו גופמן בתיק פ"ל 106-01-10.

המערער הובא לדין בבית משפט קמא בגין העבירות של נהיגה ברכב בזמן פסילה, עבירה לפי סעיף 67 לפקודת התעבורה [נוסח חדש], תשכ"א – 1961 (להלן: "הפקודה"); עבירה של נהיגה ברכב ללא רישיון נהיגה תקף, עבירה לפי סעיף 10 לפקודה; עבירה של נהיגה ברכב ללא ביטוח תקף, עבירה לפי סעיף 2 לפקודת ביטוח רכב מנועי [נוסח חדש], תש"ל – 1970; עבירה של נהיגה בקלות ראש, עבירה לפי סעיף 62(2) לפקודה ביחד עם סעיף 38(2) לפקודה ועבירה של אי ציות להוראות שוטר במדים, עבירה לפי תקנה 23(א)(1) לתקנות התעבורה, תשכ"א – 1961.

בכתב האישום נטען כי ביום 12.3.09 הורשע המערער בבית המשפט לתעבורה בתל-אביב (כבוד השופטת א' שדמי), בעבירה של נהיגה בפסילה וללא ביטוח והושת עליו עונש פסילה מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 5 שנים במצטבר לכל פסילה אחרת; מאסר 16 חודשים מתוכם 4 חודשים לריצוי בפועל והיתרה (12 חודשים) תהיה על תנאי למשך שנתיים.

עוד נטען בכתב האישום כי ביום 1.1.10 בסמוך לשעה 01:40 בצומת אביאל (כביש 654) נהג המערער ברכב. הוא עוכב לבדיקה על ידי שוטרים אך במקום לעצור הוא המשיך בנסיעה מהירה ומסוכנת תוך ניסיון להימלט מהשוטרים.

בהמשך נסיעתו עבר המערער משמאל לקו הפרדה רציף המסומן על פני הכביש כאשר בצדו הימני לא נמצא קו מקוטע, תוך סיכון המשתמשים בדרך, לרבות השוטרים שנסעו בעקבותיו וכן את עצמו ואת הנוסעת שישבה לידו. המערער נעצר רק במחסום שהקימה ניידת בהמשך הדרך בה נמלט.

על יסוד האמור לעיל, נהג המערער בהיותו בפסילה ומבלי שהיה לו ביטוח תקף.

בית משפט קמא גזר על המערער את העונשים הבאים:

4 חודשי מאסר בפועל שיחושבו מיום מעצרו, 1.1.10, תוך הפעלת עונש המאסר המותנה של 12 חודשים שהוטל עליו ביום 12.3.09 בתיק פ"ל (תעבורה תל-אביב) 1122/09, במצטבר, כך שעל המערער לרצות 16 חודשי מאסר בפועל. עוד הטיל בית משפט קמא על המערער 12 חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים; פסילה בפועל של 30 חודשים ופסילה על תנאי של שנה מלקבל ומלהחזיק רישיון נהיגה למשך שנתיים.

הערעור מופנה כנגד חומרת הדין ובעיקר עונש המאסר בפועל.

ב"כ המערער טוען כי בית משפט קמא טעה כאשר קבע כי העונש הראוי בעניינו של המערער הוא עונש מאסר תוך שהוא מתעלם כליל מנסיבותיו האישיות והמשפחתיות הקשות של המערער. בית משפט קמא לא נתן את דעתו לכך שהמערער שירת בצה"ל כלוחם על אף נסיבותיו האישיות הקשות. לא נתן משקל לאווירת האלימות בה גדל המערער, לעובדה שאמו נרצחה בחו"ל על ידי אביו בעודו קטין ולהשלכת אירוע זה על מהלך חייו. לדעת הסנגור, היה על בית משפט קמא לבחון את התהליך השיקומי ולהעדיפו על פני השיקולים האחרים.

עוד נטען כי בית משפט קמא לא נתן משקל ראוי והולם לעדותו של כבוד הרב כחלון אשר סייע וממשיך לסייע בידי המערער להשתקם וכן לחוות דעתו של הפסיכולוג.

על כן, ביקש הסנגור מבית המשפט לקבל את הערעור ולהקל בעונשו של המערער.

ב"כ המשיבה ביקש לדחות את הערעור. לטעמו, העונש שהטיל בית משפט קמא אינו נוטה לחומרה. נהפוך הוא; יש בו מידה מסויימת של הקלה עם המערער. עוד נטען, כי הנסיבות האישיות של המערער באו לידי ביטוי בטיעונים בפני בית משפט קמא שנתן את דעתו עליהן והגם שהן נסיבות קשות, אין בהן כדי לפטור את המערער מעונש מאסר בפועל.

המערער נידון בעבר לעונש מאסר בפועל, עונש מאסר מותנה ופסילה בפועל, חרף זאת, הוא לא נרתע מלשוב ולנהוג בזמן פסילה, מתחמק מהשוטרים שפותחים במרדף אחריו ורק לאחר התערבות ניידת נוספת עלה בידם לעצור אותו. במהלך הימלטות המערער, הוא נסע בצורה מסוכנת, חצה קו לבן רציף וכל אלה מעידים על מסוכנות המערער למשתמשים בדרך.

לאחר שעיינתי בגזר דינו של בית משפט קמא, בהודעת הערעור, במכתבו של כבוד הרב כחלון, בחוות הדעת הפסיכולוגית, בהרשעותיו הקודמות ושמעתי את טענות הצדדים, אני מחליט לדחות את הערעור.

המערער נידון לעונש פסילה לתקופה לא קצרה ואף לעונש מאסר בפועל ומאסר על תנאי. למרות זאת, נהג המערער בהיותו בפסילה וכשנתבקש על ידי השוטרים לעצור לבדיקה, הוא חמק מהם ופתח בנסיעה מהירה ומסוכנת תוך שהוא חוצה קו לבן רציף, מסכן את עצמו ואת הנוסעת איתו, וכן את השוטרים שרדפו אחריו.

התנהלות המערער אינה מעידה על מי שהפנים את חומרת מעשיו, למד את הלקח כמי שמבקש לשקם את עצמו ולהתנהל בצורה ראויה והולמת נהג נורמטיבי ואזרח מן השורה.

המערער יליד 1985, נוהג מאז שנת 2000 ולו 16 הרשעות קודמות כאשר מהן רק 4 עבירות טכניות.

ראוי לציין כי חרף נסיבותיו האישיות הקשות של המערער שחווה אירועים קשים בילדותו וגדל כיתום, הצליח לשרוד כל אלה ולשרת כלוחם קרבי בשירותו הצבאי הסדיר וגם במסגרת שירות המילואים והיה ראוי שכך ינהג גם כנהג על הכביש.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ