אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> טענות בדבר טיפול מינהלי בבקשות שהוגשו לבית הדין

טענות בדבר טיפול מינהלי בבקשות שהוגשו לבית הדין

תאריך פרסום : 08/10/2013 | גרסת הדפסה
תיק רבני
בית דין רבני אזורי חיפה
548758-7
13/02/2013
בפני השופט:
הרב דניאל אדרי - אב"ד

- נגד -
התובע:
פלונית
הנתבע:
פלוני
החלטה

א.         לפניי בקשת הבעל שכותרתה "הודעה חשובה על אי הגעת מסמכים על דרך האימייל". הבעל בתיק זה הוא עו"ד במקצועו ומייצג גם בתיק נוסף הנידון לפנינו, ושם לא שמענו טענה מסוג זה.

ב.         כך או כך, כתבנו בעבר בתיק אחר, כי גם אם מתדיין לא מצליח לפתוח את המסמך, משעה שהוא רואה שהתקבלה הודעת דואר אלקטרוני מבית הדין, הרי שחלה עליו החובה להגיע למידע ולברר את תוכנו של המסמך ויש בכך משום 'כלל הידיעה'.

ג.          זו מסקנה אליה הגענו לאחר שרוב הציבור מקבל את המסמכים והפונקציה פועלת באופן תקין, וחדשות לבקרים אנו מקבלים דברי שבח והלל על יעילות מערכת הדיוור, ואנחנו רואים זאת בחוש, בשעה שבתוך דקות מחתימתנו על החלטות, כבר מתקבלים במזכירות מסמכי תגובה, כך שאם יש למאן דהוא בעיה מקומית, עליו לנסות לפתור זאת באמצעות איש המחשבים שלו ברמה המקומית, אם אכן מוקד התמיכה לא הצליח לסייע לו.

ד.         בנוסף לאמור קיים בבית הדין שירות עיון בתיק באמצעות האינטרנט. באמצעות סיסמה מאובטחת רשאי הבעל בתיק זה, ובכל תיק בו הוא מופיע כעו"ד מייצג, לעיין בכל מסמכי התיק, כך שאם אינו מצליח לפתוח את המסמך, יוכל להיעזר בשירות זה הנמצא באתר בתי הדין הרבניים: http://www.rbc.gov.il/Pages/default.aspx.

ה.         באשר לאפשרות המשלוח בפקס, הבעל מציג בכותרת הבקשה, כי ברשותו מכשיר "טלפקס (בתיאום) 048448977". אולם עליו לדעת כי במשלוח באמצעות מערכת ממוחשבת, לא ניתן לתאם את שעת המשלוח.

ו.          עוד ראינו כי בכל הבקשות שהוגשו עד היום מטעם הבעל, הופיעו בכותרת הבקשה עוד חמישה עורכי דין במשרדו, ולכן יש להניח כי לאחד מהם יימצא מייל תקין וניתן להיעזר לכך באמצעות כתובת המייל של אחד מהם.

ז.          אם הבעל בוחר שלא לקבל את כתבי בית הדין אף באחת מהדרכים המנויות לעיל, עליו לקחת בחשבון את זמן משלוח הדואר באופן ידני, ואל לו להלין על השיהוי. בית הדין אינו מוכן לקבל את האמירה, כי המזכירות שולחת 'באופן כרוני' את המסמכים רק מס' ימים לאחר חתימתם.

ח.         מסקנת הדברים: הבעל שהוא עו"ד במקצועו, יעשה טוב אם יסגל לעצמו דרך רצויה ומהירה לקבלת כתבי בית הדין בכל התיקים בהם הוא מורשה, וייגש למזכירות בית הדין לקבל סיסמה מאובטחת.

ט.         מומלץ גם כי יחבר את מכשיר הפקס לקו ייעודי לקבלת פקסים ולא כטלפקס, ואם ירצה אף יבדוק בשנית את קבלת כתבי בית הדין האם התקלה היא רק בתיק זה בהיותו בעל דין או בכל התיקים שהוא מופיע בהם כמורשה, שאז אכן יש מקום לבקש את סיוע מחלקת המחשוב בהנהלת בתי הדין הרבניים.

י.          להעביר העתק לרב יצחק היקינד המזכיר ראשי כאן, ולמר אורי אהרונסון מנהל מחלקת מערכות מידע ובשלב זה לידיעה בלבד.

ניתן ביום ג' באדר התשע"ג (13/02/2013)

הרב דניאל אדרי - אב"ד

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ