אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ו"ע 60612-09-16 בוכניק נ' נציבות שרות המדינה

ו"ע 60612-09-16 בוכניק נ' נציבות שרות המדינה

תאריך פרסום : 04/12/2016 | גרסת הדפסה
ו"ע
בית המשפט המחוזי ירושלים בשבתו כוועדה למתן היתרים לפי חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה), התשכ"ט-1969
60612-09-16
01/12/2016
בפני השופט:
משה יועד הכהן

- נגד -
המבקשת:
יעל עליזה בוכניק
המשיבה:
נציבות שרות המדינה
עו"ד בישארה אלי-פראן
החלטה
 

 

 

1.לפנינו בקשה למתן היתר לפי סעיף 4(ג)(3) לחוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה), התשכ"ט-1969 (להלן: "החוק" או "חוק הצינון").

הבקשה

 

2.המבקשת, בוכניק יעל (להלן: "המבקשת"), הועסקה ברשות המיסים כמפקחת מס הכנסה בפקיד שומה גוש דן, שברמת גן (להלן: "הרשות"), ופרשה מתפקידה בשירות ביום 23.9.2016. בבקשתה מיום 26.9.2016, ביקשה לפטור אותה מתקופת צינון של שנה הקבועה בחוק ולאפשר לה להתחיל במשרד רו"ח ברייטמן, אלמגור, זוהר-DELLOITE (להלן: "המשרד"), במחלקת המיסים, עם השותפה במשרד רו"ח אלונה מירון, החל מיום 15.11.2016 וללא הגבלות נוספות.

 

3.המבקשת פרטה את נסיבות פרישתה משירות המדינה. לדבריה, מתחילת עבודתה ברשות שובצה כמפקחת מס הכנסה בתפקיד שומה גוש דן ברמת גן. בחודש ספטמבר 2015 ילדה את בנה השלישי, וכיום היא אמא לשלושה ילדים קטנים. במהלך חופשת הלידה, בין החודשים דצמבר 2015 לפברואר 2016, הגישה בקשה לעבור לפקיד שומה בבניין המס, ממספר סיבות והן: לידת בנה השלישי; היותה נשואה לקצין בצה"ל המשרת בתפקיד קרבי ביחידת חי"ר שבתפקידו הנוכחי והחדש מגיע לבית אחת לשבועיים ומשכך, כל הטיפול בילדים ובבית באחריותה הבלעדית; מגוריה בקרית גת והעובדה שהיא מגיעה לעבודה בתחבורה ציבורית, רכבת ואוטובוס פנימי, המקשים עליה מאוד, שכן מאז שהחלו עבודות הרכבת הקלה בתל אבי, התארך זמן הנסיעה בכ-40 דקות לכל כיוון וגם הנסיעה הפנימית בתוך תל אביב, מהווה קושי ומאריכה משמעותית את משך הנסיעה. בנסיבות לטענתה, נוצר מצב שההגעה למקום עבודתה ועמידה בשעות התקן הנדרשות ממנה הפכו לבלתי אפשריים.

 

4.לדברי המבקשת, מהסיבות השונות, ביקשה להמשיך ולשרת את המדינה במשרד שומה אחר, אך בקשה זו לא אושרה לה עד היום, ומצב זה הפך לבלתי אפשרי עבורה. הן מבחינה כלכלית, בשל פגיעה משמעותית בשכר, והן מבחינה אישית, בכך שקידומה נפגע, שכן חלק מהפרמטרים הנמדדים לצורך העלאה בדרגה ואפשרות לגשת למכרזים, הם אחוזי הנוכחות ושעות נוספות אשר נפגעו אצלה משמעותית, כאמור.

 

5.המבקשת המשיכה ופרטה כי קודם לפרישתה ברשות שימשה במספר תפקידים. בחודש ינואר 2013, התחילה לעבוד ברשות והחלה קורס הכשרת מפקחי מס הכנסה, שהסתיים בחודש מאי 2013. מאז, שימשה כמפקחת מס בחוליית חברות בפקיד שומה גוש דן ברמת גן, הוא תפקידה האחרון. לדבריה, תפקיד זה הוא בדרג הזוטר ביותר, המצוי בכפיפות לרכז חולית החברות בה היא נמצאת, סגנית פקיד השומה ופקידת השומה. לפיכך, ובהתאם להנחיות הפנימיות של הרשות והמשרד, כל החלטה מקצועית דרשה לכל הפחות את אישורו של מר שחר קולנדר, רכז החוליה ולעיתים גם את אישורן של גב' מיכל טולדנו, סגנית פקיד שומה וגב' איריס עומר, פקידת השומה. היא ציינה, כי גם מבחינה טכנית, כל פעולה שביצעה דרשה את אישור הממונים עליה, לא רק אישור מהותי, אלא גם פעולה פיזית המתועדת במחשבי מס הכנסה המאשרת כל פעולה שלה בטרם היא יוצאת כשומה לאזרח.

 

6.המבקשת הוסיפה, כי במסגרת תפקידה כמפקחת מס הכנסה ערכה ביקורת מס הכנסה בתיקי נישומים לחברות ויחידים, לצורך קביעת הכנסתם החייבת. לדבריה, הביקורת כללה ביקורת במקום העסק, הוצאת דרישות חומר; קבלת החומר והכנתו לקראת הדיונים; עריכת בירורים עם הנישומים; קיום דיוני שומה עם מייצגי הנישומים, עד להוצאת שומות מס בהתאם לתוצאות הבדיקה ובהתאם להנחיית ואישור הרכז וגורמים מקצועיים אחרים ברשות, כגון המחלקה המקצועית, הרפרנט המשפטי והמקצועי. בנוסף, ערכה בדיקת הצהרות הון והשוואות הון, במידת הצורך.

 

7.המבקשת הדגישה, כי בכל שלב במהלך הביקורת שביצעה במסגרת עבודתה, התייעצה ודיווחה לממונים עליה, וההחלטה הסופית שהתקבלה הייתה כפופה לשיקול דעתם ואישורם המהותי והטכני, המתועד במחשב, בהתאם לדרג הנדרש. בנוסף, במסגרת תפקידה כמפקחת, הן הקצאת התיקים והן אישור הפעולות שביצעה נעשו בליווי, בפיקוח, בהנחיית ובאישור רכז החוליה.

 

8.באשר לגוף אליו היא מתעתדת לעבור והממשקים עמו בשנתיים האחרונה, פרטה המבקשת כי היא מבקשת לעבוד עם רו"ח אלונה מירון, שותפה במחלקת מיסים במשרד. לדבריה, היא מעולם לא טיפלה בתיק האישי של הגב' אלונה מירון, או בתיקי חברות שהיא בעליהן, אם יש כאלו. עוד לדבריה, במהלך כל שנות עבודתה היה לה ממשק עם רו"ח מירון רק בתיק אחד של חברה אותה ייצגה ואשר הוקצה לטיפולה בשלב א'. לדבריה, בתיק המדובר התעוררה מחלוקת בנוגע לחבות המס של אותה חברה. כאשר מס הכנסה מחד, היה סבור שיש לשלם תוספת מס והחברה מנגד, סבורה הייתה שהיא אינה חייבת בתוספת מס. לאחר דיונים ומשא ומתן שהתנהל בתיק, בשלב הראשון ובהנחיית הרפרנט המקצועי ואישור הרכז, היא שהוציאה לחברה שומה שלא בהסכם (03), ללא כל הנחה, תוך דרישת מלוא המס לתשלום, מאחר שלא הגיעה להסכמה או לפשרה עם מייצגי החברה. דהיינו לדבריה, במקרה דנן, לא היה כל חשש לניגוד עניינים ולו למראית עין. בנוסף, בדיקה פשוטה של ההחלטה תבהיר כי לא ניתנו "הנחות" בתיק ומאחר ולא הגיעו להסכמה ולפשרה אף הוצאה כאמור לחברה שומה שלא בהסכם.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ