אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ו"ע 58258-07-15 קורן נ' נציבות שירות המדינה

ו"ע 58258-07-15 קורן נ' נציבות שירות המדינה

תאריך פרסום : 13/08/2015 | גרסת הדפסה
ו"ע
בית המשפט המחוזי ירושלים בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים
58258-07-15
04/08/2015
בפני השופט הבכיר:
אמנון כהן

- נגד -
המבקש:
איתי קורן
המשיבה:
נציבות שירות המדינה
עו"ד בישארה אלי-פראן
החלטה
 

 

1.לפנינו בקשה למתן היתר לפי סעיף 4(ג)(3) לחוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה), התשכ"ט-1969 (להלן – החוק).

 

2.המבקש, איתי קורן, עבד במשרד הפנים בתפקיד מנהל תחום (בקרה ותקצוב ופיתוח ברשויות המקומיות), זאת החל משנת 2009 ועד ליום 31.7.15, מועד בו יצא לחופשה ללא תשלום (עד ליום 1.8.16). בקשתו הינה, לפטור אותו מתקופת הצינון של שנה הקבועה בחוק ולאפשר לו להתחיל לעבוד בתפקיד מבקר פנים בעיריית קריית מלאכי, באופן מידי (יצוין, כי הבקשה הוגשה ביום 29.7.15).

 

3.בבקשתו, פירט המבקש, כי במסגרת תפקידו במשרד הפנים, הוא היה אחראי, בין היתר, על הכנת ובניית מסגרות התקציב הכוללות של הרשויות המקומיות, ובכלל זה, על המענקים המיועדים לרשויות המקומיות. כן היה אמון על מעקב ובקרה על ביצוע התקציב; על סיוע וליווי של תהליכים כלכליים ברשויות המקומיות; על תכניות הבראה וייצוב ופיתוח כלכלי ברשויות המקומיות; ועל גיבוש קווים מנחים והנחיות מקצועיות לרשויות המקומיות (ר' בנספח 1 לבקשה).

 

4.לדברי המבקש, במהלך השנתיים האחרונות, הוא לא טיפל בנושאים הנוגעים לרשות המקומית קריית מלאכי, למעט בבקשה טכנית לאשר הלוואות לכיסוי גירעון מצטבר, אשר נכללו ואושרו במסגרת תכנית ההבראה של הרשות. האישור, נחתם ע"י מנכ"ל משרד הפנים ביום 7.5.14. יתר על כן, ביום 21.5.14 הודיע המבקש למנהלת האגף על רצונו להתמודד במכרז עתידי לתפקיד מבקר פנים בעיריית קריית מלאכי, ולנוכח כך, ביקש להפסיק לטפל בענייניה של העירייה. בהתאם, ביום 22.5.14 הועבר הטיפול בנושאים הקשורים לרשות המקומית קריית מלאכי, למנהלת האגף (ר' בנספחים 2 ו-3 לבקשה).

 

למען הסדר הטוב, הוסיף המבקש, כי ביום 18.3.14 חתמה עיריית קריית מלאכי על תכנית הבראה, אשר הוכנה ע"י אנשי המקצוע של הרשות המקומית קריית מלאכי (נספח 4 לבקשה). לדבריו, היקף המענקים וההלוואות שיוענקו במסגרת תכנית ההבראה לא היה נתון לשיקול דעתם של גורמי המקצוע של משרד הפנים, שכן התכנית נעשתה על פי הסכם כללי בין משרד הפנים למשרד האוצר, בו נקבעו תנאי הסף לתכנית ההבראה.

 

5.בהתייחסו לנסיבות קבלתו לעבודה המבוקשת, ציין המבקש, כי הוא זכה בתפקיד ביום 31.3.15 בהליך של מכרז פומבי. במסגרת תפקידו כמבקר פנים בעירייה, הוא אינו צפוי לעמוד בקשר שוטף עם משרד הפנים וכך גם הוא אינו צפוי לייצג את העירייה מול משרד הפנים (ובכלל זה, מול אגף התקציבים), שכן מדובר בתפקיד שעיקרו בביקורת פנימית על ההתנהלות בתוך הרשות המקומית, ולא בתפקיד ביצועי. לבסוף, ביקש המבקש להתחשב בהיותו מפרנס יחיד למשפחה המונה שלושה ילדים וכן בעובדה, שהוא מעניק תמיכה כלכלית להוריו, שהינם נכים.

 

6.המשיבה, מצידה, אישרה את התיאור העובדתי המופיע בבקשה, והביעה דעתה, כי ניתן להיעתר לבקשה ולאפשר למבקש להתחיל לעבוד בעירייה באופן מידי. זאת, מן הטעמים הבאים: העובדה, שממשקי העבודה של המבקש מול העירייה בשנתיים האחרונות היו מעטים והנושא האחרון בו טיפל בנוגע לעירייה, היה ביום 7.5.14; העובדה, שמיום 22.5.14 המבקש נמצא בתקופת צינון פנימי (בתיאום עם הממונה עליו); העובדה, שמדובר במעבר לגוף ממלכתי, אליו התקבל במסגרת מכרז פומבי; העובדה, שהמבקש נמנה על דרג הביניים; העובדה, שבעבודתו בעירייה המשיב אינו צפוי לעבוד מול גורמי חוץ, ובכלל זה מול משרד הפנים; ונסיבותיו האישיות של המבקש.

 

7.הצדדים הודיעו, כי הם מוותרים על קיום דיון בפני הוועדה והם מבקשים ליתן החלטה על סמך הבקשה ותגובת המשיבה, שהוגשו בכתב. בצד זה, ביקש המבקש, שתינתן לו זכות תגובה בכתב או בעל פה, אם סבורה הוועדה שיש להחמיר את תנאי הצינון מעבר למבוקש בבקשה.

 

8.בשים לב להסכמת המשיבה, ולאחר ששקלנו את הדברים, הגענו למסקנה, כי יש להיעתר לבקשה. לא התרשמנו, כי עניינו של המבקש הוא מסוג המקרים בהם עולה חשש לפגיעה בטוהר המידות של השירות הציבורי, כאמור בסעיף 14(א) לחוק, גם לא למראית עין של פגיעה כאמור. שכן, במהלך השנתיים האחרונות, לא היו למבקש ממשקי העבודה עם הרשות המקומית קריית מלאכי, למעט טיפולו בבקשה של הרשות לאשר הלוואות לכיסוי גירעון מצטבר. הטיפול בנושא זה, היה טכני בעיקרו, שכן מדובר בבקשה לאשר הלוואות אשר נכללו ואושרו במסגרת תכנית ההבראה של הרשות, וכך גם המבקש לא היה מוסמך לאשר בעצמו את ההלוואה, אלא נדרש אישורו של מנכ"ל משרד הפנים.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ