אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ו' ואח' נ' רימון טיולים בעמ ואח'

ו' ואח' נ' רימון טיולים בעמ ואח'

תאריך פרסום : 30/10/2017 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות כפר סבא
5928-12-16
13/03/2017
בפני השופט:
אביב שרון

- נגד -
התובעים:
1. י.ו.
2. א.ו.

הנתבעים:
1. רימון טיולים בע"מ
2. קוקי - משרד נסיעות ותיירות בע"מ

פסק דין

 

 

1.לפניי תביעה לקבלת החזר כספי מלא ופיצוי בגין עגמת נפש, בסך כולל של 13,876 ₪, בנוגע לטיול מאורגן לאוסטריה בו השתתפו התובעים, אשר אורגן על ידי נתבעת 1 ושווק על ידי נתבעת 2.

 

2.יצויין, כי בפתח הדיון הודיעו הצדדים כי הם מסכימים שהתביעה כנגד נתבעת 2 תימחק ובמידה וייפסק פיצוי לטובת התובעים, תישא בו נתבעת 1 בלבד.

 

3.על פי האמור בכתב התביעה התובעים הם בני זוג אשר הצטרפו לטיול מאורגן לאוסטריה שארגנה נתבעת 1, זאת בעלות של 8,876 ₪. צויין כי לתובע נכות בשיעור 100% המוכרת על ידי המוסד לביטוח לאומי וכי החליט להצטרף לטיול זה לאחר שעבר טיפולים כימותרפיים וביולוגיים. כתב התביעה מפרט סדרה של "ליקויים" אותם חוו התובעים במהלך הטיול, ליקויים שגרמו להם לעגמת נפש רבה, פגמו בחווית הטיול ובהנאה, והנתבעת 1 מסרבת לקחת אחריות על הליקויים ולפצותם.

באשר למלון הראשון בו התארחו התובעים (מלון Crystal) (להלן – המלון הראשון) – במשך 4 ימים לא היו מים חמים בחדר. במקלחון הגיעו מים חמים לאחר הזרמת מים במשך חצי שעה; החדר היה "קטנטן" וממוקם בעליית הגג, בעוד שאר חברי הקבוצה קיבלו חדרים גדולים עם מרפסות; המעלית לא מגיעה לקומה הרביעית בה נמצא החדר, אלא עוצרת בכל חצי קומה. התובעים נאלצו לשאת את מזוודותיהם במדרגות באופן שהקשה על התובע נוכח מצבו הבריאותי; בחדר לא היו תריסים או וילונות הצללה וקרני השמש חדרו אליו וסינוורו בבוקר; מעל החדר ממוקמת אנטנה סלולרית; ארוחת הערב היתה דלה וללא תוספות. רק ביום הרביעי, לאחר שחברי הקבוצה התלוננו בפני המדריכה ודרש לאכול במסעדה, נאות המלון לספק תוספת קטנה לארוחה.

באשר למלון השני (Biohotel Hammerhop) (להלן – המלון השני) – גם שם, התובעים התאכסנו בחדר בקומה השלישית והמעלית הגיעה עד לקומה השניה, כך שנאלצו לשאת את המזוודות במדרגות; החדר גם שם היה ממוקם בעליית הגג.

טענה נוספת בכתב התביעה היתה שכל חברי הקבוצה קיבלו ארוחת בוקר בטיסה לגרמניה ואילו התובעים לא קיבלו ארוחה כזו.

לכתב התביעה צורפו תמונות של החדרים במלונות, המעלית והמדרגות בין הקומות, האנטנה הסלולרית וארוחות הערב שהוגשו. כמו כן, צורפו לכתב התביעה 3 תצהירים של חברים בקבוצת הטיול המאורגן, אך משלא הובאו לעדות אין מקום להתייחס אליהם.

 

4.בכתב ההגנה טענה נתבעת 1 שהתובעים קיבלו את מלוא המובטח להם – הם טסו לחו"ל, השתתפו בכל הטיולים והסיורים, לנו בבתי המלון, אכלו במסעדות, ביקרו באתרים, נסעו באוטובוס תיירים וקיבלו את מלוא השירותים להם התחייבה נתבעת 1.

לגופו של ענין טענה נתבעת 1 שלא ידעה שהתובע סובל ממוגבלות או מנכות וכי מדריכת הטיולים לא התרשמה שכך הדבר; שני המלונות בהם שהו התובעים מדורגים ב"דרגה ראשונה" ודירוג זה נקבע על ידי לשכת התיירות המקומית בכל מדינה; אין ביכולתה של נתבעת 1 לוודא שכל חברי הקבוצה יקבלו את החדרים הטובים ביותר והנושא אף הובהר בחוברת הטיולים מטעם נתבעת 1 בפרק "תנאים ומידע כללי" תחת הכותרת "בתי מלון", שם נכתב – "ייתכנו מקרים בהם יקבלו מטיילים חדרים פחות טובים מהרמה הכללית של בית המלון או מחדרים שקיבלו מטיילים אחרים. אין אפשרות להבטיח קומה מסויימת, או אגף מסויים, או חדר מסויים". אכן, המעליות עוצרות כל חצי קומה ואולם הודע לחברי הקבוצה על ידי המדריכה שניתן להשאיר את המזוודות בלובי וצוות המלון יסייע בנשיאתם לחדרים. התובעים העדיפו לעשות זאת באופן עצמאי; מדריכת הטיולים הציעה לתובעים לקבל את חדרה, המרווח יותר, אך הם סירבו; מדריכת הטיולים פנתה בענין למנהלת המלון אך זו אמרה שהמלון בתפוסה מלאה; לגבי המים החמים – אין מדובר בתקלה אלא בהמתנה של מספר דקות עד להגעת המים החמים; בנוגע לארוחות – נתבעת 1 סיפקה ארוחות מלאות כפי שהתחייבה על כך.

 

5.בדיון שלפניי העידו התובע ומדריכת הטיולים שהיתה אחראית על קבוצת המטיילים מטעם נתבעת 1. כפי שנראה להלן, במהלך עדותו זנח התובע חלק מהטענות שהועלו בכתב התביעה ולגבי הטענות עליהן חזר – הרי שמדריכת הטיולים אישרה רובן, ועל כן, באתי לכלל מסקנה כי יש לקבל את התביעה בחלקה ולחייב את נתבעת 1 לפצות את התובעים פיצוי חלקי.

 

6.כאמור, התובע זנח טענותיו באשר ל"תקלות" שאירעו במלון השני (עמ' 2, ש' 23-21). הוא שב על טענתו לפיה לא קיבל קפה ומאפה במהלך הטיסה לגרמניה, בעוד שיתר חברי הקבוצה קיבלו.

באשר למלון הראשון, הפנה התובע לתמונות שצירף לכתב התביעה וטען שקיבל חדר קטן מאוד, "כוך", בעליית הגג, אליו המעלית לא הגיעה, לא היו מים חמים ו"לא קיבלתי מים חמים עד היום" (עמ' 3, ש' 19), אם כי במהלך עדותה של מדריכת הטיולים אישר התובע כי מים חמים הגיעו לאחר כ-20 דקות (עמ' 5, ש' 24). לדבריו, בעלת המלון, אותה הקליט (לא הוגשו הקלטה או תמלול), אישרה שמדובר בתקלה במערכת המים והטכנאי לא נמצא בעיירה. התובע אישר כי מדריכת הטיולים הציעה לו להתחלף בחדרים ואמרה שחדרה לא גדול יותר, אך הוא סירב. מנהלת המלון סירבה להחליף את החדר וטענה שאמרה לסוכנת הנסיעות ש"זה החדר שיש". על כן, הניח התובע שנתבעת 1 גבתה מחיר עבור חדר רגיל בעוד ששילמה למלון עבור חדר קטן. באשר לארוחות, אלה הוגשו במנות קטנות ולא מספיקות ועל כן, הביעו חברי הקבוצה תרעומת על כך.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ