אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ואריג נתיבי אויר לברזיל תפצה בגין שרשרת תקלות קפקאית בטיסות

ואריג נתיבי אויר לברזיל תפצה בגין שרשרת תקלות קפקאית בטיסות

תאריך פרסום : 16/09/2008 | גרסת הדפסה
א
בית משפט השלום תל אביב-יפו
17738-06
14/09/2008
בפני השופט:
רחמים כהן

- נגד -
התובע:
1. רייזר יעקב
2. רייזר עדנה
3. וקסמן יהודה
4. וקסמן ציונה

עו"ד שלמה שוטון
הנתבע:
ואריג נתיבי אויר לברזיל VARIG S.A.
עו"ד אסף רזיאל
פסק-דין

יעקב רייזר (להלן- תובע 1), עדנה רייזר (להלן- תובעת 2), יהודה וקסמן (להלן- תובע 3) וציונה וקסמן (להלן- תובעת 4), הגישו תביעה על סך של 97,261 ש"ח, נגד ואריג נתיבי אויר לברזיל (להלן- הנתבעת) לקבלת פיצוי בגין שרשרת תקלות שאירעה בטיסות שונות.

תמצית טענות התובעים

התובעים הם אזרחי ישראל ותושביה.

הנתבעת היא חברת תעופה סדירה המפעילה את עסקיה בישראל באמצעות סוכן כללי/

התובעים רכשו בישראל טיסות פנים, שמבצעת הנתבעת בברזיל, כחלק מטיולם בדרום אמריקה.

ביום 31.7.05 הגיעו התובעים לנמל התעופה בסלבדור כדי לטוס לריו. הטיסה הייתה אמורה לצאת בשעה 17:55. תוכנית הטיול של התובעים הייתה להמשיך מריו למדריד ב- 1.8.05, בשעה 2:30, באמצעות חברת התעופה "פלונה".

משהגיעו התובעים לדלפק הנתבעת בשדה התעופה, הודיעו להם נציגי הנתבעת שהטיסה מלאה. הנתבעת לא הייתה רשאית למכור את המושבים, שכן הם הוזמנו זה מכבר ולתובעים היה אישור על כך. בלית ברירה, הסכימו התובעים להצעת הנתבעת לטוס בטיסה חלופית, בשעה 19:55.     

בשעה 19:20 התייצבו התובעים לטיסה החלופית, אולם אז הודיעו להם שהטיסה נדחתה ל-22:30. בשעה 22:00 הופיעה הודעה על צגי המחשב בנמל התעופה, לפיה הטיסה מבוטלת.

הטיול המיועד למדריד נגוז ותחושת הרוגז והעלבון פרצו במלוא עוצמתם.

הטיסה המתוכננת הבאה הייתה ביום 1.8.05 בשעה 4:30. בשל כך, נכנסו התובעים לעימות עם מנהל התחנה, אשר התנהג כלפיהם בצורה מבישה. לאחר ויכוחים, נאותה הנתבעת לסדר לתובעים טיסה בשעה 10:00 לסאן פאולו ומשם טיסת המשך ללונדון בשעה 22:30 ומלונדון לארץ בשעה 15:30, כאשר כרטיסי הטיסה לארץ היו אמורים להמתין לתובעים בלונדון.

בשעות הצהריים הגיעו הנוסעים לסאן פאולו ונשלחו למלון, אשר לא היה ראוי לתואר "מלון".

בשעה 21:00 התייצבו הנוסעים בשדה התעופה סאן פאולו, על מנת לטוס ללונדון. אולם, אז הודיעה הנתבעת, כי הטיסה מתאחרת בשעה וחצי. לבסוף, שונה מועד הטיסה לשעה 00:45. משעלו התובעים למטוס התברר, כי קיימת תקלה טכנית. התובעים המתינו במטוס כארבע שעות, בזמן שהטכנאים מנסים לתקן את התקלה. לאחר השלמת התיקון, המריא המטוס בשעה 5:00.

בשעה 19:00 נחתו התובעים בלונדון. למרות הבטחות הנתבעת, לא חיכו לתובעים כרטיסים לטיסת ההמשך לארץ. תובע 1 נאלץ לרדת לאזור הכרטוס ולחפש שם "מושיע". שעתיים שלמות נמשך הליך הבירורים והטלפונים ורק בשעה 21:30 הופק עבורו כרטיס פיקטיבי.

תובע 1 חבר ליתר התובעים כרבע שעה לפני הטיסה. התובעים נאלצו לרוץ לשער היציאה ובזכות ריצה זו הספיקו לעלות למטוס.   

כידוע, טיסות יכולות לאחר ותקלות טכניות עשויות להתרחש. אולם, רצף האירועים שהתרחשו בפרק זמן כל כך קצר, הם אירוע חריג במהותו ובהיקפו.

שניים מהתובעים הם בני 68 ושניים מהם בני 58 וכמות הטרטורים היתה בלתי אנושית לאנשים בכלל ולבני גילם בפרט.

החוזה בין התובעים לנתבעת מחייב אותה לנהוג בתום לב ובדרך המקובלת. הנתבעת לא פעלה בדרך ראויה וסבירה. התנהגותה והתנהלותה בכל הפרשה שערורייתית.

התנהגות הנתבעת מהווה הפרת הסכם, הפרת התחייבות מכללא ופעולה בניגוד לדין.

יש לראות בהתנהגותם משום "התנהגות רעה מדעת" כהגדרתו של מושג זה באמנת וורשה (להלן- האמנה). 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ