אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> המוביל הדרומי צביקה (1990) בע"מ נ' עיריית באר שבע

המוביל הדרומי צביקה (1990) בע"מ נ' עיריית באר שבע

תאריך פרסום : 23/08/2017 | גרסת הדפסה
עע"מ
בית המשפט העליון ירושלים
6441-17
23/08/2017
בפני השופטת:
ע' ברון

- נגד -
המבקשת:
המוביל הדרומי צביקה (1990) בע"מ
עו"ד ד"ר אמיר קמינצקי
המשיבה:
עיריית באר שבע
עו"ד שרון מצרי קריאף
החלטה
 
  1. לפניי בקשה למתן סעד זמני, שהוגשה בגדרי ערעור על פסק דינו מיום 13.8.2017 של בית המשפט לעניינים מינהליים בבאר שבע (עת"מ 1907-08-17). בפסק הדין דחה בית המשפט (כבוד סגן הנשיאהי' צלקובניק) את עתירתה של המבקשת, להורות על ביטול החלטה של המשיבה לשנות תנאי מתנאי הסף של מכרז שפורסם על ידה. המכרז הוא למתן שירותי הסעות לעיריית באר שבע, והמבקשת היא אחת המציעות במכרז, שאף מספקת כיום את שירותי ההסעות עבור העירייה מכוח זכייתה במכרז קודם שנערך לפני כשלוש שנים.

 

המכרז

 

  1. ביום 10.7.2017 פרסמה המשיבה, עיריית באר שבע (להלן:העירייה), מכרז למתן שירותי הסעות לתלמידים ולעובדי הוראה במוסדות לחינוך רגיל ומיוחד, לשנת הלימודים הקרובה ולתקופה של שנה אחת (מכרז פומבי 51/2017, לעיל ולהלן: המכרז). המכרז כולל כ-250 מסלולי הסעות – באוטובוסים (רגילים וזעירים), מוניות וכן כלי רכב מיוחדים עם מעלונים לתלמידים המוגבלים בניידות. על פי תנאי הסף למכרז, כוונת העירייה היתה לבחור בקבלן הסעות אחד – שבבעלותו כמות מספקת של כלי רכב לביצוע כל ההסעות הנדרשות. ישיבת הבהרות בנוגע לתנאי המכרז נקבעה ליום 13.7.2017, והמועד האחרון להגשת הצעות למכרז נקבע ליום 24.7.2017.

           ביום 13.7.2017 נערכה ישיבת הבהרות כמתוכנן; יצוין כי פרוטוקול הישיבה פורסם רק ביום 30.7.2017 – לדברי העירייה מתוך טעות אנוש של מזכירה. מכל מקום, הפרוטוקול מעיד על כך שבמהלך הישיבה נשמעו טענות מצד קבלני הסעות, שלפיהן יש קושי ממשי להעמיד את מלאי כלי הרכב הדרוש לזכייה במכרז; כי כתוצאה מן האמור תנאי הסף שנקבעו פוגעים בתחרות; וכי מן הראוי לאפשר זכייה במכרז של מספר קבלנים. בעוד שבמהלך הישיבה לא חזרה בה העירייה מהתנאים שנקבעו, ביום 27.7.2017 היא הודיעה על שינוי בתנאי הסף של המכרז (להלן: ההחלטה על שינוי תנאי הסף). על פי חוברת מכרז מעודכנת שפורסמה, ניתן היה להגיש הצעה נפרדת לביצוע הסעות רגילות ולביצוע הסעות לחינוך מיוחד באמצעות מעלונים, והמכרז נפתח למספר זוכים ללא הגבלה. בהמשך לכך, המועד האחרון להגשת הצעות למכרז נדחה ליום 8.8.2017. יבואר כי אין חולק שההחלטה על שינוי תנאי הסף התקבלה על ידי ראש העירייה, ללא מעורבות של ועדת המכרזים, ונימוקיה לא פורסמו.

 

  1. המכרז הקודם שפרסמה העירייה לשירותי הסעות תלמידים נערך כאמור לפני כשלוש שנים, והמבקשת היא זו שזכתה בו (להלן:המכרז הקודם). ברקע הדברים יצוין כי במכרז הקודם לא נקבע תנאי סף שלפיו העירייה תבחר זוכה אחד בלבד; ורק לקראת פרסום המכרז שבו עסקינן, סברה העירייה כי התקשרות עם קבלן הסעות אחד תקל עליה בניהול מערך ההסעות, ומשום כך הוסיפה את תנאי הסף שבמוקד המחלוקת בין הצדדים. הוספת תנאי הסף למכרז חייבה קבלת אישור מאת משרד החינוך, שמשתתף בתקצוב של ההסעות. ואולם בסופו של דבר, כפי שהוברר, המכרז שב למתכונתו הקודמת – שכללה אפשרות להכריז על מספר זוכים מבין המציעים.

 

           בו ביום שבו התקבלה ההחלטה על שינוי תנאי הסף, יום 27.7.2017 כאמור, פנתה המבקשת ליועץ המשפטי של העירייה בדרישה שהחלטה זאת תבוטל; ביום 30.7.2017 הודיעה העירייה למבקשת כי אין בכוונתה לחזור בה משינוי תנאי הסף, ומשכך הגישה המבקשת את עתירתה לבית המשפט לעניינים מינהליים.

 

ההליכים בבית המשפט לעניינים מינהליים

 

  1. עתירת המבקשת כוונה לביטול ההחלטה על שינוי תנאי הסף. כן עתרה המבקשת לצו ביניים, שלפיו העירייה תימנע מלקדם את הליכי המכרז עד להכרעה בעתירה – והצו המבוקש ניתן בהסכמת העירייה ביום 7.8.2017.

 

  1. פסק דינו של בית המשפט לעניינים מינהליים ניתן כאמור ביום 13.8.2017. בית המשפט הביע ביקורת מסוימת על התנהלותה של העירייה בכל הנוגע לקביעת תנאי הסף של המכרז:

 

"אכן, בענייננו, קשה שלא למתוח ביקורת על התנהלותה של המשיבה (העירייה-ע'ב'). תחילה טרחה המשיבה טרחה לא מועטה לשכנע את מינהל החינוך כי יש צורך לערוך שינויים במתכונת הקודמת של מתווה ההסעות בקביעת תנאי סף, לפיהם יבצע את ההסעות קבלן יחיד שברשותו 80% מכלי הרכב הנדרשים לביצוע ההסעות. המשיבה אף חזרה וציינה את עמדתה זו בפני המציעים הפוטנציאליים בישיבת ההבהרות שהתקיימה. החזרה למתווה הישן של המכרז, לאחר היוועצות חוזרת עם מינהל החינוך בעיריה, היתה בבחינת נסיגה מתנאי הסף המקוריים שנקבעו, והיה ראוי מתחילה כי המשיבה תכלכל עמדתה בבחינת סוף מעשה במחשבה תחילה."  

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ