אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק ת"צ 29499-12-11

החלטה בתיק ת"צ 29499-12-11

תאריך פרסום : 22/05/2013 | גרסת הדפסה
ת"צ
בית המשפט המחוזי חיפה
29499-12-11
17/01/2013
בפני השופט:
יגאל גריל ס. נשיא

- נגד -
התובע:
רוברט חן
עו"ד אורלי בן עמי
הנתבע:
שלמה SIXT רשת מוסכים ושרותי דרך
עו"ד יוסף בנקל
עו"ד עופר לריש
עו"ד ראב"ד מגריזו בנקל ושות'
החלטה

א.      בפניי בקשה לאישור הגשת תובענה ייצוגית כנגד המשיבה בהתאם לחוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006 (להלן: "בקשת האישור").

ב.       על-פי הנטען בבקשה:

          המבקש רכש מן המשיבה, שלמה SIXT רשת מוסכים ושרותי דרך (להלן: "המשיבה"), מנוי לשירותי דרך וגרירה, לתקופה שמיום 1.10.2010 ועד ליום 30.9.2011, תמורת סכום של
299 ש"ח.

          ביום 21.1.2011 בשעות הצהרים, בשעה 13:30 לערך, אירעה תקלה ברכבו הפרטי של המבקש, והוא הזמין רכב גרר שהגיע בתוך 40 דקות.

          רכב הגרר העמיס את הרכב בו אירעה התקלה, והמבקש הורה לנהג רכב הגרר להעביר את רכבו למוסך בישוב מעיליא, ומסר לידיו את שלט הנעילה של הרכב.

          המבקש נסע ישירות למוסך שבמעיליא, נסיעה האורכת 30 דקות, אך נאלץ להמתין לבואו של רכבו למוסך עד לשעה 20:45 בערב.

          כשהגיע רכבו של המבקש בערב למוסך, נוכח המבקש לדעת כי במהלך שבע השעות בהן המתין, הועבר רכבו למגרש של המשיבה בקרית שמונה, שם הוחנה הרכב, ולאחר מכן הועמס על רכב גרר אחר, והובא אל המוסך.

          טוען המבקש, כי שלט הנעילה של הרכב הוחזר כשהוא שבור. נטען גם שתיקון הרכב ארך מספר דקות, ואילו המבקש נפל למשכב מחמת שהייתו הארוכה בקור של חודש ינואר במזג אוויר חורפי של צפון הארץ.

ג.       נטען בבקשת האישור, כי התברר למבקש שהמשיבה נוהגת לעכב את הובלת הרכב הנגרר ליעדו שעות ארוכות ואף ימים. לטענת המבקש, מבירור טלפוני שערך, המשיבה נוהגת לעכב את הובלת הרכב הנגרר רק לבעלי מנוי, ואילו כאשר מוזמן שירות גרירה לרכב באופן פרטי, שלא באמצעות מנוי, מובל הרכב ישירות ליעד הגרירה על-ידי רכב הגרר המגיע אליו.

          משהלין המבקש על כך בפני נציגי המשיבה, הוא נענה כי השירות תקין ותואם את ההסכם וכתב השירות.

ד.       טוען המבקש בבקשת האישור, כי בעת רכישת המנוי לשירותי דרך וגרירה של המשיבה, לא נאמר לו, ולו ברמז, כי הבאת הרכב ליעד הגרירה - למוסך, אורכת שעות ארוכות כדבר שבשגרה.

          טוען המבקש, כי הוא הניח, ככל לקוח סביר, כי הרכב נגרר ישירות ליעד הגרירה - למוסך, וכי במידה וקיימים אילוצים כלשהם המונעים גרירה ישירה ליעד הגרירה, הרי שעל המשיבה ליידע את הלקוח על כך, ולאפשר לו להיערך בהתאם.

          מוסיף וטוען המבקש, כי על-פי כתב השירות, על המשיבה להוביל את הרכב ישירות ליעד הגרירה - המוסך, ועיכוב ההובלה אמור להיות חריג, מחמת אילוצים שאינם בשליטתה של המשיבה, ועליה לעדכן על כך את הלקוח.

          לטענת המבקש, העיכוב המכוון בהובלת הרכב ליעד הגרירה - למוסך, נובע מרצונה של המשיבה להקטין עלויות ולמקסם את רווחיה, וזאת על חשבון מי ששילם במיטב כספו לרכישת מנוי לשירותי דרך וגרירה, שאמור להיות איכותי, אך בדיעבד מתברר כי המדובר בשירות נחות.

ה.      טוען המבקש, כי אילו היתה המשיבה מקיימת את חובתה ליידע את לקוחותיה בדבר טיב השירות שהיא מספקת, הרי שהוא לא היה מתקשר עימה מלכתחילה, או לחלופין, מבטל את ההתקשרות שמקורה במעשיה ובמחדליה של המשיבה. לכן, לטענת המבקש, על המשיבה להשיב לו ולכלל לקוחותיה את הסכום ששילמו עבור המנוי.

ו.       הקבוצה שאותה מעוניין המבקש לייצג מוגדרת בבקשה כ "כל מי שרכש מהמשיבה מנוי לשירותי דרך וגרירה במהלך התקופה שתחילתה שבע שנים עובר להגשת בקשה זו".

ז.       לטענת המבקש, גודלה המשוער של הקבוצה המיוצגת, הוא כ-100,000 לקוחות, הרוכשים את המנוי מידי שנה. לכן, לטענתו, שווי הסעד המבוקש הוא: 209,300,000 ש"ח (לפי 100,000 לקוחות x 7 שנים x 299 ש"ח ששולמו על-ידי כל לקוח עבור רכישת המנוי). ממשיך וטוען המבקש, כי על כך יש להוסיף פיצוי בגין פגיעה באוטונומיה של הרצון.

ח.      טוען המבקש כי עילות התביעה הן:

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ