אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק ס"ק 40522-01-12

החלטה בתיק ס"ק 40522-01-12

תאריך פרסום : 11/10/2012 | גרסת הדפסה
ס"ק
בית דין אזורי לעבודה תל אביב - יפו
40522-01-12
22/02/2012
בפני השופט:
דורי ספיבק

- נגד -
התובע:
רשות שדות התעופה בישראל
עו"ד חיה ארמן
עו"ד ניר גיל
הנתבע:
1. הסתדרות העובדים הכללית החדשה
2. ועד הנדסאים טכנאים ומהנדסים ברשות שדות התעופה בישראל

עו"ד פולינה רשף
החלטה

1.          בפנינו בקשה דחופה למתן סעדים זמניים במסגרת סכסוך קיבוצי, נוכח צעדים ארגוניים בהם נוקט ועד הנדסאים, טכנאים ומהנדסים ברשות שדות התעופה בישראל (להלן: ועד הט"מ) החל מיום 11.1.12.

  •  
  •  
  •  
  •  

הצדדים

2.          המבקשת, רשות שדות התעופה, הינה תאגיד סטטוטורי, שהוקם מכוח חוק רשות שדות התעופה, התשל"ז-1977. הרשות מחזיקה, מפעילה, מפתחת ומנהלת את שדות התעופה בישראל, בהם נמל התעופה בן גוריון, המהווה את שער הכניסה והיציאה האווירי לישראל וממנה.

מערך יחסי העבודה ברשות מושתת על שורה של הסדרים והסכמים קיבוציים, שראשיתם בהסכם הקיבוצי שנחתם בסמוך לאחר הקמתה של הרשות בשנת 1977. ברשות מועסקים כ- 3,600 עובדים המאוגדים בשלושה דרוגים: כ-3,160 עובדים מאוגדים בדירוג התעופתי תחת הוועד הכללי, כ- 160 עובדים מאוגדים בדירוג האקדמאים תחת ועד האקדמאים, ושאר העובדים מאוגדים בועד הט"מ.

3.          ועד הט"מ מאגד תחתיו כ- 280 טכנאים, הנדסאים ומהנדסים, שעיקר עיסוקם בתחומים הבאים: טיפול במערכות המכאניות, מערכות המסועים, המערכות האלקטרוניות, מערכות המכ"מ, מערכות החשמל ומערכות הגיבוי והגנרטורים, כמו גם מערכות תכנון, הנדסה ובינוי, מערכות תצוגה ושמע, מערכות ניווט, מכונות שיקוף וציוד אלקטרוני נלווה המשמש לבידוקם של נוסעים יוצאים ונכנסים. פעולותיהם של העובדים המשתייכים לוועד הט"מ מתבצעות במתקניה השונים של הרשות בנתב"ג, בשדות התעופה הפנים ארציים, במתקני הבקרות האוויריות בצפון ובדרום ובמסופי הגבול השונים.

המגעים לקראת חתימה על הסכם קיבוצי חדש שקדמו להגשת בקשה זו, ההכרזה על סכסוך עבודה, והצעדים הארגוניים בהם נקט ועד הט"מ

4.          מעת לעת חותמים הנהלת הרשות ונציגות העובדים על הסכמים קיבוציים, שמסדירים את תנאי העסקתם של עובדי הרשות, ובכלל זה עובדי הרשות המאוגדים תחת ועד הט"מ. ההסכם הקיבוצי האחרון נחתם בין הצדדים ביום 10.6.09 (להלן: הסכם 2009). הסכם זה עסק, בין היתר, בקליטת עובדים לקביעות; התקשרות עם נותני שירותים; תוספות שכר בהתאם להסכם הקיבוצי (מסגרת) שנחתם בין המדינה ומעסיקים נוספים במגזר הציבורי לבין הסתדרות העובדים הכללית החדשה ביום 17.4.08; תוספות שכר מפעליות; התייעלות ועוד.

5.          כאמור בסעיף 2 להסכם 2009, תוקפו של הסכם זה הסתיים ביום 30.6.11. החל מיוני 2011 החלו הצדדים במשא ומתן לקראת חתימה על הסכם קיבוצי מפעלי חדש. המשא ומתן בין הצדדים צבר תאוצה החל מאוקטובר 2011, מייד לאחר שנחתם הסכם קיבוצי מפעלי בין הרשות לבין ועדת העובדים התעופתי ברשות.

6.          ביום 2.11.11 פנתה ההסתדרות לרשות בבקשה לקבל את תגובתה לבקשת ועד הט"מ להכריז על סכסוך עבודה (נספח 2 לבקשה). ביום 22.11.11, לאחר שקיבלה את תגובת הרשות, ולאחר שהתקיימה פגישה בנושא בהשתתפות נציג הרשות, יו"ר הסתדרות המהנדסים, יו"ר הסתדרות ההנדסאים והטכנאים ויו"ר ועד הט"מ, מסרה ההסתדרות "הודעה על שביתה או השבתה" במסגרתה פירטה את הנושאים שלשיטתה יש בהם כדי להצדיק נקיטה בצעדים ארגוניים (נספח 4), וזאת החל מיום 11.12.11. יחד עם זאת הודיעו ראשי ההסתדרויות כי לא יינקטו צעדים ארגוניים עד סוף דצמבר 2011.

7.          ביום 29.12.11 נקט ועד הט"מ בצעד ארגוני ראשון, במסגרתו עזבו המנהלים המשתייכים לדירוג הט"מ את כנס המנהלים השנתי של הרשות מיד בראשיתו (לשלמות התמונה נציין שבסמוך לאחר מכן עזבו את הכנס גם המנהלים המשתייכים לדרוג האקדמאים).

8.          החל מיום 11.1.12 נוקטים עובדי הט"מ בעיצומים ולמעשה משביתים שני פרויקטים מרכזיים של הרשות לשדרוג תשתיותיה:

פרויקט בידוק המזוודות (HBS) שהינו פרויקט בידוק מזוודות אוטומטי שהיקפו מוערך בלמעלה ממאה מיליון שקלים, שבביצועו מעורבת חברת סימנס כקבלן ביצוע. עבודות קבלן הביצוע להקמת מערכת זו תלויה בעבודתם של עובדים בדירוג הט"מ. במסגרת התדיינות משפטית אחרת (בג"צ 4797/07 האגודה לזכויות האזרח בישראל נ' רשות שדות התעופה) התחייבה הרשות לפעול ככל אשר לעיל ידה להשלמת הפיילוט לפרויקט עד ליוני 2012 והשלמת הפרויקט ברמה התפעולית עד לינואר 2013.

פרויקט שדרוג המסלולים שנמשך מראשית 2010 ומיועד להסתיים ביוני 2013. במהלך תקופת הפרויקט הרשות מפעילה את מערך ההמראות והנחיתות בנתב"ג באמצעות מסלול אחד בלבד, במקום שני מסלולים, באופן שלטענת תושבי היישובים הממוקמים בסמוך אליו משפיע על אקלים הרעש. אף פרויקט זה הגיע לפתחו של בית המשפט הגבוה לצדק במסגרת עתירות שהוגשו בין היתר כנגד הרשות על ידי רשויות מקומיות שונות.

9.          בנוסף להשבתת שני הפרויקטים שלעיל, הודיע ועד הט"מ ביום 11.1.12 שתיקון תקלות שוטפות ייעשה רק באישור מראש ועל פי הנחיותיו של יו"ר ועד הט"מ, לרבות כלל המערכות הטכניות ו/או האלקטרוניות ו/או הממוחשבות המפעילות את שדות התעופה.

  •  

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ