אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק בש 20293/05

החלטה בתיק בש 20293/05

תאריך פרסום : 18/09/2007 | גרסת הדפסה
ב"ש
בית המשפט המחוזי באר שבע
20293-05
16/03/2005
בפני השופט:
נ. זלוצ'ובר

- נגד -
התובע:
מדינת ישראל
עו"ד פמ"ד
הנתבע:
1. דבוש חגי
2. אור נפש

עו"ד יוסי דיין
עו"ד גולן וטייב
החלטה

1.         בת.פ. 8078/05, המבקשת הגישה נגד המשיבים כתב אישום בגין עבירות של קשירת קשר ושוד בנסיבות מחמירות - עבירות בניגוד לסעיפים 499 (א)(1) ו- 402 (ב) לחוק העונשין,  תשל"ז - 1977.

            המשיב 1 מואשם, בנוסף, גם בעבירות של גניבה והתפרצות לבית מגורים כדי לגנוב - עבירות בניגוד לסעיפים 384 ו- 406 (ב) לחוק הנ"ל. 

            יחד עם הגשת כתב האישום, הוגשה בקשה למעצרם של המשיבים עד תום ההליכים המשפטיים.

            ב"כ המשיבים הסכימו, כי קיימות ראיות לכאורה ועילה, כנדרש, למעצרם של המשיבים עד תום ההליכים המשפטיים. ב"כ המשיב 1, אף הוסיף, כי ביום ה - מחר (17/3/05), בישיבה בפני המותב שיקריא את כתב האישום, בדעת המשיב 1 להודות בעובדות כתב האישום. (ראה עמ' 4 לפרוטוקול הדיון מיום 13/3/05 שורה 20.)

            לטענת ב"כ המשיבים, הגם שיש ראיות לכאורה ועילה למעצר, בנסיבות המקרה, יש להעדיף תחליף למעצר על פני מעצר ממש, שיהיה בו כדי לענות על מטרות המעצר אך פגיעתו במשיבים תהיה פחותה ממעצר ממש.

2.         כתב האישום חמור.

המשיבים  כבני שמונה עשרה וחצי, תלמידי כיתה י"ב בבית ספר תיכון באשקלון. המשיבים קשרו קשר, יחד עם אחרים, לגנוב מהמתלוננת, הלומדת עימם בבית הספר, את תיקה המכיל כסף ושני מכשירים סלולאריים ניידים.

במסגרת הקשר הנ"ל, ביום 19/2/05 המשיב 1 ואחר, הצטיידו בכובעי גרב ובכפפות להסוואת זהותם, הגיעו לבנין מגורי המתלוננת באשקלון, המתינו לה, אך היא לא הגיעה.

לאחר אותו נסיון שכשל, ביום  26.02.05, סמוך לשעה 05:00, הגיעו שוב המשיבים ברכב בסמוך לבנין מגורי המתלוננת, "נכנסו לבנין והמתינו שתחזור מעבודתה כשהם רעולי פנים וכפפות וגרביים על ידיהם". כשהגיעה המתלוננת, המשיבים התנפלו עליה, אחד תפס את ידיה, והשני הפילה ארצה. המתלוננת נאבקה במשיבים וצעקה. המשיבים דרשו שתשתוק והמשיב 1 סתם את פיה בידו. המשיב 2 תפס בתיקה של המתלוננת ומשך אותו בחזקה. המשיבים ברחו מהמקום. בתיק היו 2 מכשירים סלולאריים ניידים, מסמכים, 400 ש"ח במזומן ומפתחות.

כשהמשיבים התרחקו מזירת העבירה, החביאו את תיקה של המתלוננת יחד עם חלק מהציוד ששימש להסוואתם. התיק נתפס על תכולתו והוחזר למתלוננת ע"י המשטרה.

בנוסף לאמור, למשיב 1 מיוחס אישום נוסף, לפיו, לפני יום 24.10.04 בבית הספר בו הוא לומד, גנב מתוך תיקה של תלמידה אחרת, הלומדת עימו, את מפתחות ביתה, וביום 24.10.04 פרץ לביתה באמצעות אותו מפתח, תוך שהוא גורב גרביים על ידיו כדי למנוע את זיהויו, וחיפש בדירה דברי ערך.

3.         בענינם של שני המשיבים הוגשו תסקירי מעצר.

התסקיר בענינו של המשיב 1 מפרט את קשייו בהסתגלות למעצר, את טענות המשיב 1, לפיהן, יש השפעה שלילית של חברים בכיתה עליו וזו הסיבה להסתבכותו. במעצר, לטענתו, ערך חשבון נפש ולדבריו יוכל לנתק את קשריו עם חבריו השליליים ולא לחזור

על מעשיו. מתוארים גם מצוקות ההורים בשל המעצר, אשר ביקשו סיוע מהשירות בשחרור מהיר של המשיב 1 לביתם, מאחר והם סבורים, כי יוכלו להציב גבולות להתנהגותו.

המשיב 1 תלמיד טוב. בית הספר וההורים מזועזעים ומופתעים מהמעצר.

השירות מעריך, כי המתח והלחץ בשל המעצר חוסמים מוכנותו להתחיל בבדיקה עצמית מעמיקה, ובשל כך הוא נוטה להטיל את רוב האחריות על גורמים חיצוניים. השירות ממליץ לשחרר את המשיב לבית הוריו, תוך שהוא מציין: "אין זה נכון, בשלב זה , כי יחזור לשהות במסגרת בית הספר" (ההדגשה אינה במקור - נ.ז.).

מהתסקיר, ביחס למשיב 2, למדים, כי הוא בעל יכולת מילולית מרשימה, אשר מבטא תובנה נמוכה למשמעות מעצרו ורואה בו בעיקר אירוע שלילי המאיים על תדמיתו החברתית. מבית הספר נמסר, כי המשיב 2 תלמיד הישגי, אך לאחרונה חלה נסיגה בתפקודו. בענינו, שירות המבחן בחן את החלופות והמליץ על חלופה למעצר בבית הסבתא באשקלון, בהשגחתה ובהשגחת הדודה. שירות המבחן סובר, כי יש בכוחן להציב גבולות למשיב 2. בסופו של התסקיר, למרות ההתלבטות שהיתה לשירות המבחן, בשל העובדה שמדובר בצעיר שזהו מעצרו הראשון ובשל הסיכון של הפנמת ערכים עבריניים, ממליץ שירות המבחן לשחררו לחלופה האמורה.

לגבי שני המשיבים, מתבקש פיקוח מעצר.

4.         המקרה אינו קל להכרעה. מבין אני את שיקולי שירות המבחן ואין לדחותם בקש. אכן מדובר בצעירים שעתידם לפניהם וכתב האישום שהוגש ומעצרם הינם ההסתבכות הראשונה שלהם עם החוק. על האמור יש להוסיף את הנסיבות האישיות של כל אחד מהם, כפי שתוארו בתסקיר. אכן, קיים גם סיכון, בנסיבות המתוארות בתסקיר, של הפנמת נורמות עברייניות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ