אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בעניין עובדי נמלי הים חיפה ואשדוד

החלטה בעניין עובדי נמלי הים חיפה ואשדוד

תאריך פרסום : 03/09/2008 | גרסת הדפסה
ס"ק
בית דין ארצי לעבודה
17-08
03/09/2008
בפני השופט:
1. הנשיא סטיב אדלר
2. נילי ארד
3. רונית רוזנפלד


- נגד -
התובע:
1. התאחדות התעשיינים בישראל
2. לשכת המסחר תל אביב איגוד לשכות המסחר

הנתבע:
1. הסתדרות העובדים הכללית החדשה
2. מדינת ישראל (משיבה פורמאלית)
3. חברת נמל חיפה בע"מ
4. חברת נמל אשדוד בע"מ
5. חברת נמל אילת בע"מ
6. חברת נמלי ישראל - פיתוח ונכסים בע"מ

החלטה

נוכחים:

התאחדות התעשיינים: מר שרגא ברוש - יו"ר ההתאחדות, עו"ד עופר יוחננוף

אגוד לשכות המסחר: עו"ד אוריאל לין - יו"ר האגוד, עו"ד שלומי לויה

ההסתדרות הכללית: מר אבי אדרי - יו"ר איגוד עובדי התחבורה, מר אלון חסן - יו"ר ועד תפעול וציוד מכני בנמל אשדוד, מר מאיר תורג'מן - יו"ד ועד עובדי טרנספורט בנמל חיפה, עו"ד שי תקן, עו"ד אבי ניסנקורן 

מדינת ישראל: מר רם בלינקוב - הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר, מר גדעון סיטרמן - מנכ"ל משרד התחבורה, מר עמית לאנג - סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, עו"ד אורית פודמסקי, עו"ד סימה קרמר

נמל אשדוד וחברת נמלי ישראל: עו"ד נחום פיינברג,

נמל חיפה: עו"ד סיגל פעיל, עו"ד דפנה אזולאי-רגב
-------------------------------------------------------------------

 

  [1]   ביום 24.8.2008 התקבלה החלטת ממשלה בעניין "חיזוק מודל ה - Landlord בנמלי ישראל" (להלן: החלטת הממשלה ). החלטה זו אמורה להיות חלק מהצעת חוק התקציב לשנת 2009, ולפי העולה מטיעוני הצדדים לפנינו מהווה ההחלטה חלק מהצעת חוק ההסדרים לשנת 2009. בתגובה להחלטה פרצו למחרת היום, בתאריך 25.8.08, עיצומים בנמל חיפה ובנמל אשדוד, אשר גרמו לצמצום התפוקה באופן משמעותי. נציגי ההסתדרות, התאחדות התעשיינים, משרד התחבורה ומשרד האוצר פעלו ליישוב הסכסוך, אך לא הגיעו להסכמה. מן הנטען לפנינו עולה כי בשל העיצומים נגרמים נזקים ניכרים ביותר לציבור המשתמשים בשירותי הנמלים ולכלל הציבור.

[2] מאמצים שנעשו במהלך כשבוע ימים ליישוב המחלקות לא צלחו, ובתאריך 1.9.08 הגישו המבקשות לבית דין זה בקשת צד דחופה בסכסוך קיבוצי. זאת, כאשר הסעד העיקרי המבוקש הינו להורות לעובדי נמל אשדוד ונמל חיפה כי יפסיקו את העיצומים בנמלים ויחזרו לעבודה סדירה. בנוסף התבקש בית הדין להורות למשרד האוצר ולמשרד התחבורה לקיים הידברות עם ההסתדרות בנוגע לנושאים השנויים במחלוקת.

     ביום הגשת הבקשה הורינו למשיבות להגיש תגובותיהן. ביום 2.9.08 התקיימה ישיבת הכנת דיון בשעה 16:00 ולאחריה התקיים הדיון העיקרי בשעה 21:00 במהלכו שמענו את עמדות הצדדים והסברים על מהות הסכסוך.

      להלן יפורטו השיקולים שבבסיס החלטתנו בבקשה. במאמר מוסגר יאמר כי לאור השעה המאוחרת נפרט עיקר טעמינו וככל הנדרש, יוחלט על הרחבת ההנמקה בהמשך הדיון.

[3] מוסכם על הכל, לרבות על נציגי העובדים כי העיצומים פוגעים במידה רבה בתפקוד הנמלים וכי הם ננקטים בניגוד לחוק, טרם חלוף תקופת הצינון המחויבת על פי סעיף 5א לחוק יישוב סכסוכי עבודה התשי"ז - 1957. לפי שנטען לפנינו, כתוצאה מן העיצומים מכולות מתעכבות במפעלים ובנמלים, נוצר חסר בחומר גלם  הדרוש לייצור ולייצוא של מוצרים ללקוחות בחו"ל ונגרמת פגיעה בקשרים העסקיים. זאת ועוד, העדר חומר גלם במפעלים עלול להביא להפסקת הייצור ולהוצאת אלפי עובדים לחופשה. עוד הוברר, כי תוצרת אינה נשלחת ללקוחות בחו"ל, אוניות מופנות לנמלים אחרים, ונגרם נזק ניכר למוניטין של המפעלים בתחומי היצוא והיבוא לישראל וממנה, כמו גם לאמינות קשרי המסחר של מדינת ישראל. תוצאת כל אלה הינה נזק כלכלי מתמשך בשיעור ניכר למשק המדינה בכללותו, נזק ההולך ומחריף ככל שנוקפים ימי השביתה והעיצומים.

הוברר לנו כי לא התקיימה הידברות בין נציגי המדינה לבין נציגי העובדים לפני קבלת ההחלטה, למרות שמשרד התחבורה ומשרד האוצר פעלו משך כשנה לגיבוש ההחלטה. על רקע זה העלתה נציגות העובדים חששות כבדים בדבר השלכותיה של החלטת הממשלה על המסגרת הנוכחית של יחסי העבודה בנמלים והפגיעה בהם.

הכרעה

על בסיס האמור לעיל, להלן החלטתנו:

[א] אנו מורים להסתדרות הכללית ולוועדי העובדים להורות לעובדי הנמלים לחזור לעבודה תקינה ומלאה, וזאת החל מיום 3.9.08, בשעה 06:00. כמו כן, מורים אנו לעובדים לעשות כל הנדרש כדי להתגבר על העיכובים שנוצרו בעבודת הנמלים ולחזור לעבודה סדירה. הצו יישאר בתוקף עד להחלטה אחרת של בית דין זה.

[ב] עד ליום 21.9.08 יקיימו נציגי משרד האוצר, משרד התחבורה וההסתדרות הכללית מהלכי הידברות בקשר לשינויים המוצעים בהחלטת הממשלה. אנו ממליצים כי ההידברות תתחיל בהשתתפות שר האוצר, שר התחבורה, ויו"ר ההסתדרות הכללית.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ