אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בבקשה לצו מניעה כנגד מכרז לביצוע עבודות בכביש נתיבי איילון

החלטה בבקשה לצו מניעה כנגד מכרז לביצוע עבודות בכביש נתיבי איילון

תאריך פרסום : 11/08/2008 | גרסת הדפסה
בש"א
בית המשפט המחוזי תל - אביב יפו
31948-08
08/08/2008
בפני השופט:
ד"ר מיכל אגמון-גונן

- נגד -
התובע:
השביל הירוק בע"מ
עו"ד ירון ובר
עו"ד אייל רז
הנתבע:
חברת נתיבי איילון בע"מ
עו"ד זהר גרסטל-שמרלינג
החלטה

הבקשה היא ליתן צו ביניים שימנע מהמשיבה, חברת נתיבי איילון בע"מ (להלן: " המשיבה" או " נתיבי איילון"), להמשיך בניהול הליכי מכרז לביצוע עבודות ניקיון ואחזקת כבישים, גינון ומתקני דרך בכביש נתיבי איילון (להלן: " המכרז"). המבקשת, השביל הירוק בע"מ (להלן: " המבקשת" או " השביל הירוק"), טוענת כי תנאי הסף המופיעים במכרז אינם סבירים, פוגעים בחופש העיסוק של המבקשת וקבלני גינון אחרים ומפלים את המבקשת לרעה. מכאן הבקשה שלפניי.

1. רקע הדברים

ביום 3.7.08 פרסמה נתיבי איילון מכרז לביצוע עבודות ניקיון, אחזקת כבישים, גינון ומתקני דרך בדרך נתיבי איילון וכבישים אחרים שבהחזקת נתיבי איילון.  על פי האמור במכרז הזוכה במכרז אמור לבצע את כל העבודות נשוא המכרז הכוללות תחזוקה שוטפת, ניקיון, גינון, טיפול באירועים בכביש, סימון ושילוט כבישים וזאת למשך 3 שנים לפחות. היקף המכרז על-פי האומדן שצורף לו, עומד על  כ-40 מיליון ש"ח.

תנאי הסף שנקבעו והרלבנטיים לבקשה שלפניי נוגעים לניסיון שעל המציעים להציג.  על-פי סעיף 2 לתנאי המכרז, על המציעים להציג ניסיון כמפורט:

1. ניסיון כקבלן ראשי בניקיון ובטיאוט (כך במקור) מכאני וידני בדרכים מהירות;

2. ניסיון בטיפול באירועים (תאונות, פינוי עצמים ושפוכת מסוגים שונים הפזורים על הדרך) בדרכים מהירות;

3. ניסיון באחד מתוך ארבעה תחומים:

א. ניסיון כקבלן ראשי בביצוע עבודות אחזקת גינון ובהקמת פרויקטי גינון עבור גופים ציבוריים.

ב. ניסיון כקבלן ראשי בביצוע עבודות אספקה, התקנה ותיקון של מעקות בטיחות בדרכים מהירות;

ג. ניסיון כקבלן ראשי בביצוע עבודות סימון וצביעת כבישים בדרכים מהירות עבור גופים ציבוריים;

ד. ניסיון כקבלן ראשי בביצוע עבודות אספקה והתקנה של שילוט בדרכים מהירות עבור גופים ציבוריים.

כלומר, המציעים צריכים להציג ניסיון בשלושה תחומים. שניים חובה, ואחד מתוך ארבעה נוספים. באשר לשלושת הנושאים הנוספים יהיה על המציע להציג ניסיון באותם תחומים, אך הוא רשאי לעשות זאת באמצעות קבלני משנה. עוד נקבע כי לא ניתן לעניין הניסיון בשני הנושאים הראשונים, לאחד מספר חברות למיזם משותף או לעשות שימוש בקבלני משנה.

טענת  השביל הירוק, חברה העוסקת בגינון והשקיה היא, כי תנאי הסף האמורים הדורשים להציג ניסיון בניקיון וטיאוט מכני ובטיפול באירועים פוגעים בזכות הגישה של קבלני גינון והשקיה למכרז, ומעניקים יתרון לקבלני ניקיון, אחזקה וטיפול באירועים. לטענתה, בעבר פורסמו מכרזים נפרדים לגינון והשקיה וזו הפעם הראשונה שעבודות אלו נכרכות במכרז כולל. זאת, על אף שמרכיב הגינון וההשקיה מהווה חלק ניכר מהיקף העבודות במכרז.

כיון שהמועד האחרון לקבלת הצעות הוא ה- 12.8.08 התבקש צו המניעה. זו בתמצית הבקשה שלפניי.

2. טענות הצדדים

א. טענות המבקשת - השביל הירוק

המבקשת טוענת לשינוי תנאי הסף קודם לקבלת תשובות למכרז. לטענתה תנאי הסף של המכרז הנוגעים לניסיון הנדרש פוגעים בחופש העיסוק שלה, ומגבילים, שלא לצורך את אפשרותה להשתתף במכרז. לטענתה תנאי הסף מגבילים את היכולת להתחרות, פוגעים בשוויון ומכאן פוגעים בתכלית המרכזית של דיני המכרזים.

המבקשת מוסיפה וטוענת כי פגיעה נוספת היא בכך, שבעוד קבלני אחזקה וניקיון יכולים, על פי תנאי המכרז להציג ניסיון בעבודות גינון והשקיה באמצעות קבלני משנה, הרי שהמבקשת, חברה העוסקת בגינון והשקיה, אינה רשאית להציג ניסיון בעבודות אחזקה וטיפול באירועים באמצעות קבלני משנה. הבחנה זו אינה משרתת, לטענת המבקשת, את תכלית המכרז ופוגעת בה שלא לצורך.

המבקשת העלתה טענות אלו לפני נתיבי איילון עוד טרם הפניה לבית משפט. נתיבי איילון דחתה את טענותיה והבהירה כי העמידה על תנאי הסף נובעת מכך שמדובר בעבודות בכביש ושיקולי הבטיחות ואי הפרעה לתנועה הם החשובים ביותר. לעניין זה טוענת המבקשת כי גם עבודות גינון בכבישים דורשות הקפדה על בטיחות ואי הפרעה לתנועה, וכי השביל הירוק עצמה ביצעה עבור נתיבי איילון עבודות בעבר, אף בכביש עצמו, תוך הסדרת העבודות מול המשטרה, עבודה בלילה, חסימה מינימאלית של התנועה והקפדה יתרה על שיקולי בטיחות. מעבר לכך, טוענת השביל הירוק, כי אם נושא הבטיחות עומד בראש מעייניה של נתיבי איילון מדוע דווקא נדרש ניסיון בטיאוט מכני, בעוד שבסימון כבישים ניתן להציג ניסיון באמצעות קבלן משנה. למעשה, הטענה היא כי תנאי הסף אינם נוגעים, כלל ועיקר לבטיחות, ועל כן תשובתה זו של נתיבי איילון אינה סבירה.

המבקשת טוענת כי יש לה סיכויים טובים לזכות במכרז לאור ההלכה לעניין שוויון ותנאי סף, ומכיוון שעל פי חוברת המכרז טרם התקבל האישור התקציבי לביצוע העבודות נשוא המכרז, הרי שלא ייגרם נזק למשיבה ממתן הצו, בעוד שהמשך הליכי המכרז יפגע באופן קשה במבקשת.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ