אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> הדקה ה-90 אינה אחראית לנזק שנגרם לנוסעים שנסעו על דעת עצמם למלון הלא נכון

הדקה ה-90 אינה אחראית לנזק שנגרם לנוסעים שנסעו על דעת עצמם למלון הלא נכון

תאריך פרסום : 18/03/2009 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות רחובות
2233-08
15/03/2009
בפני השופט:
גדעון ברק

- נגד -
התובע:
1. סימפסון סטיבן
2. סימפסון אביגיל

הנתבע:
הדקה ה90 בע"מ
פסק-דין

1.         א.         התובעים הזמינו מהנתבעת 4 ימי טיול לכרתים ובתביעה זו תובעים הם מהנתבעת פיצוי בסך של 7,462 ש"ח בשל הטענה שנשלחו למלון הלא נכון וכתוצאה מכך נהרסה להם החופשה.

                        מעיון במסמך המפונה לבית המשפט הנושא תאריך 5.11.08 ומהכותרת "מהות התביעה", לא ניתן להבין כלל מה פשר תביעה זו למעט הטענה, שהתובעים נשלחו לבית מלון לא נכון ובשל כך נאלצו לטלפן לנתבעת פעמים מספר ולשלם לבית מלון הלא נכון עבור 2 לילות וארוחת בוקר.

                        מסכמים התובעים ומציינים ב"מהות התביעה" כי עקב חוסר תשובה סבירה מהנתבעת, כל ההוצאות של התובעים ואי הנעימות שסבלו הם תובעים את הסך של 7,462 ש"ח.

                        מאחר ולא הובאו עובדות נוספות על אלו שפורטו ב"מהות התביעה" המשיך בית המשפט לעיין במכתב מיום 28.7.08 שהיפנו התובעים אל הנתבעת.

                        ממכתב זה עולות העובדות הבאות:

                        א)         התובעים הזמינו חבילת נופש לכרתים במלון "סופיה". בשיחות הטלפון שניהלו התובעים עם הנתבעת ובתכנית הטיול לא נמסרו לתובעים כתובת ומספר הטלפון של המלון ולא נאמר להם שבנמל התעופה תהא הסעה שתיקח אותם למלון וגם לא נאמר להם היכן לחכות לאותה הסעה.

                                    התובעים מאשרים, כי הודע להם מראש שלא ניתן לאשר את הזמנת המלון, אך נאמר להם להגיע למלון ושם יודיעו להם אם יוכלו להשתכן בו, או לאיזה מלון עליהם לעבור.

                                    בהגיע התובעים לכרתים והיות ולא היה בידם כתובת המלון, נעזרו התובעים במודיעין במקום ושם נאמר להם שלא קיים מלון בשם "סופיה". נציג הנתבעת לא היה במקום והתובעים הופנו אל נציג סאן דור, אך זה אמר להם שאינו יכול לעזור להם בהיותו אחראי רק על הטיסות.

                        ב)         בהמשך מצאו התובעים, בין המסמכים שהיו בידם, את מספר הטלפון של הנתבעת ולאחר ששכרו פלאפון ביצעו מספר שיחות, עד שלבסוף התקשרה הנתבעת אל התובעים ומסרה להם את כתובת מלון "סופיה". התובעים שכרו מכונית ונסעו למלון.

                                    בהגיע התובעים למלון "סופיה" נודע לתובעים שהם לא היו רשומים שם, אך בכל זאת נציגי המלון עזרו לתובעים וסדרו להם חדר במלון זה, תוך הבטחת התובעים לסדר את אישור השהייה שם.

                                    בהמשך לכך, ביצעו התובעים מספר שיחות נוספות עם הנתבעת והנתבעת הבטיחה לשלוח האישור.

                                    העניינים לא הסתדרו וכך התובעים המשיכו להתקשר למספר הטלפון שקבלו, אך ללא הצלחה.

                                    לבסוף, כאשר כבר הגיע האישור, התברר שהוא לא תקין, לא כתוב עליו שם המלון והנהלת המלון סירבה לקבלו.

                        כתוצאה מכך, שוב נאלצו התובעים לנהל שיחות טלפון עם הנתבעת ושוב שלחו שובר, אך גם שובר זה נדחה על ידי הנהלת המלון לאור הציון השגוי בשובר.

                                    לתובעים התברר, שגם למחרת היום טרם הגיע האישור למלון ואז נתקבשו התובעים מפקיד המלון להסדיר את התשלום ושילמו 1,000 ש"ח בערך (170.04 יורו) עבור 2 לילות.

                                    כך ובסופו של יום הוברר לתובעים שהם נשלחו למלון לא נכון, שכן המלון המאושר היה "קרטרוס" באמנסיסוס ושם אכן ניתן להם חדר מתאים, אך זאת נודע להם במהלך היום השלישי של החופשה.

                        ג)          העולה במקובץ מהאמור לעיל הוא, שהתובעים מלינים על הצורך לחפש אחר המלון הנכון, שיחות הטלפון אשר גרמו לתובעים בזבוז זמן, לחצים, מתח נפשי, סבל ומבוכה - כל אלה סיכלו כליל את מטרת החופשה.

                                    עוד נטען, שלתובעים לא ניתנה מלכתחילה כתובת המלון ו/או מספר הטלפון שלו, לא הודיעו להם שתהא הסעה שתקח אותם למלון או היכן להמתין להסעה.

               ב.      א)         הנתבעת מסירה מעצמה כל אחריות מהטענות המופנות כלפיה, משום שלטענתה היא משמשת כסוכנות נסיעות וככזאת היא אינה מארגנת ו/או מתכננת ו/או מבצעת את חבילות הנופש וטיב השירותים עליהם מלינים התובעים, בכל הקשור להעברות מנמל התעופה למלון וחזרה לנמל התעופה ולשינוי המלון ולהשתלשלות העניינים שאירעה בחו"ל אינם באחריותה של הנתבעת.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ