אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> האב לא נמצא בארץ - הסבים ישלמו מזונות לנכדים

האב לא נמצא בארץ - הסבים ישלמו מזונות לנכדים

תאריך פרסום : 29/10/2009 | גרסת הדפסה

תמ"ש
בית משפט לעניני משפחה ירושלים
18064-04
18/10/2009
בפני השופט:
פיליפ מרכוס

- נגד -
התובע:
1. מ' ט' (קטין)
2. א' ט' (קטינה)
3. באמצעות אמם ל' ט'

עו"ד נחליאל גיתית
הנתבע:
1. י' ט'
2. מ' ט'
3. ש' ט'

עו"ד פרנקו שמעון
פסק-דין

1.         בפני תביעת שני קטינים, ילידי 2004 ו- 2006, למזונותיהם.

2.         הנתבע מספר 1 הוא אביהם של הילדים, והנתבעים 2 ו-3 הם הוריו. בהמשך יכונו הנתבעים 2 ו-3 "הנתבעים".

3.         ביום כב אייר תשס"ז 10.5.07 הגישו הקטינים באמצעות אמם (להלן - התובעת) תביעה נגד האב, בתמ"ש 18063/04 (להלן התביעה הקודמת) להגדלת מזונות, כאשר לפני כן פסק בית הדין הרבני האזורי בירושלים ביום כה סיון תשס"ו 21.6.06 סכום של 2,000 ש"ח מזונות עבור האי2שה והבן הבכור, ורק לאחר מכן נולדה הבת.

4.         התביעה הקודמת לא הומצאה לאב בהיותו בחו"ל: ולאחר שנעשה ניסיון להמציא לו את המסמכים באמצעות הוריו, הורי האב הודיעו לבית המשפט באמצעות עורך דינם,

"הנתבע לאחר נישואיו לא התגורר בביתם ואין כתובת דירתם משמשת המצאת כתבי בית דין כדין כפי שהתקנות מחייבות, ולפיכך מתבקש ביהמ"ש הנכבד להורות על השבת כתב התביעה לתובעים והמצאתם כדין לידי הנתבע.

מעבר לנדרש יצוין כי לבית המשפט הנכבד אין כל סמכות לדון בתביעה מכח כלל ההמשכיות שכן בית הדין הרבני הוא אשר נתן את פסק הדין הקודם..."

5.         א.         האם הגישה בקשה לתחליף המצאה באמצעות הורי הנתבע (בש"א 54053/07). ההורים של האב השיבו:

"מלבד קשר טלפוני מעת לעת, אין כל קשר אחר בין הורי הנתבע לנתבע. הורי הנתבע אינם יודעים היכן מתגורר הנתבע, אלא הם יודעים כי הנתבע מצוי בארה"ב".

ב.         ההורים הוזמנו לדיון בעניין תחליף ההמצאה, אך הם לא התייצבו. ב"כ התובעת הודיעה, כי אין כנראה תועלת להמשך ההליכים, וכך אמרה בדיון ביום כו תמוז תשס"ז 12.7.07:

"בלית ברירה אגיש תביעה נגד הסבא והסבתא. אני לא אתחיל לרוץ אחרי כתובת לא ידועה, אני אגיש נגדם ואז אולי הם יתייצבו".

ג.          בהחלטה באותו יום החלטתי להחיל על ההליך בתמ"ש 18063/04 תקנה 153 לתקנות סדרי הדין האלה התשמ"ד- 1984, והוספתי,

"באשר להוצאות משפט, אינני סבור שיש לפסוק הוצאות בקטע הזה של ההליך, אך אם תוגש תביעה נגד הסבים ניתן יהיה להתייחס לשאלת הוצאות המשפט גם בגין הליך זה".

ד.         משחלפו ששה חודשים לאחר ההחלטה האמורה, הורתי ביום א שבט תשס"ח 18.1.08 על מחיקת התביעה שבתמ"ש  18063/04, כאשר עוד לפני כן הוגשה התביעה הנוכחית.

6.         א.         האם טענה בכתב תביעתה בהליך הנוכחי, שהיא עובדת ומשתכרת 2,600 ש"ח, והיא מפרנסת את עצמה ואת הילדים ומקבלת השלמה מהמל"ל בסך 900 ש"ח. היא נעזרת באביה; היא מתגוררת בדירה בת חדר וחצי השייכת לאביה; היא עומדת לשכור דירה בשכר דירה המשוער  500$ בחודש; ויש לה חובות עבור מים, חשמל, ארנונה וגז. היא מעמידה את צורכי הילדים: הבן 2,198 ש"ח והבת 2,928 ש"ח, ולאחר ניכוי קצבת הילדים היא עותרת לחייב את הנתבעים 2 ו-3 בסך 4,830 ש"ח לחודש.

7.         התביעה נגד הורי האב מבוססת על סעיפים 4 ו-5 לחוק לתיקון דיני משפחה (מזונות) התשי"ט- 1959, (להלן - החוק)

"4. מזונות בין שאר בני- משפחה

אדם חייב במזונות שאר בני- משפחתו, והם -

(1) הוריו והורי בן זוגו;

(2) ילדיו הבגירים ובני- זוגם;

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.


חזרה לתוצאות חיפוש >>
שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ