אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> דרעי נ' מילמן

דרעי נ' מילמן

תאריך פרסום : 02/06/2011 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חיפה
49649-01-11
02/06/2011
בפני השופט:
מעין צור

- נגד -
התובע:
רחל (רוחה ) דרעי
הנתבע:
קרן מילמן
פסק-דין

פסק דין

התובעת רכשה מן הנתבעת מיטה בעלות של 6,000 ₪. לטענתה המיטה שסופקה לה אינה המיטה שהוזמנה. בתביעתה עותרת התובעת, כי תסופק לה המיטה שהזמינה, ולחילופין כי תוחזר לה תמורתה. עוד טוענת התובעת, כי הנתבעת הפרה את ההסכם ביניהן באופן חוזר ונשנה, וכתוצאה מכך נגרמו לה נזקים, שבגינם על הנתבעת לפצותה.

התובעת מסרה בכתב התביעה ובעדותה, כי ביום 7.5.10 התקשרה עם הנתבעת בעסקה לרכישת מיטת אפיריון עבור בתה בעלות של 6,000 ₪. הנתבעת התחייבה לספק לה את המיטה עד יום 10.6.10. המיטה לא סופקה במועד, ואף לא בחודשים שלאחר מכן. התובעת פנתה לנתבעת פעמים רבות, הן בדואר אלקטרוני והן טלפונית, כשמידי פעם הבטיחה הנתבעת לספק לה את המיטה במועד זה או אחר, אולם בסופו של דבר לא עמדה בהבטחותיה.

בחודש ינואר 2011 הגישה התובעת נגד הנתבעת תביעתה זו. בעקבות זאת נוהל בין הצדדים משא ומתן, והנתבעת התחייבה לספק לה את המיטה, ולספק לה מזרון ללא תשלום כפיצוי.

ביום 4.2.11 הובאה המיטה לביתה. מייד הבחינה התובעת בכך שהמיטה שהובאה אינה המיטה שהוזמנה אלא מיטה מדגם אחר. בנוסף, המיטה שסופקה לה לא הייתה חדשה, אלא מיטה ישנה עם עובש. פניותיה של התובעת לנתבעת בנושא זה לא נענו.

הנתבעת מסרה בכתב ההגנה ובעדותה, כי לאחר שהתובעת הזמינה את המיטה הסתבר לה, כי היא לא תוכל לספקה לתובעת במועד שעליו הוסכם. היא הציעה לתובעת לבטל את העסקה ולקבל את כספה בחזרה, אולם התובעת סרבה. היא עדכנה את התובעת, כי האספקה של המיטה שהזמינה עשויה להימשך שישה עד תשעה חודשים, ואף הציעה לה מיטות מדגמים אחרים, ואולם התובעת עמדה על קבלת המיטה שהזמינה. בסופו של דבר כאשר הגיעה המיטה לסטודיו שלה הזמינה את התובעת לראותה, אך התובעת לא יכולה הייתה להגיע, ועל כן צילמה את המיטה והעבירה לה את התמונות באימייל, והתובעת מסרה כי ברצונה לקבלה. מפאת נסיבות אישיות שפקדו אותה לא נוצר במשך זמן מה קשר בינה לבין התובעת. בחודש ינואר 2011, כאשר יצרה קשר עם התובעת, הודיעה לה האחרונה כי פנתה לעורכת דין, וכי היא אינה מעוניינת לקבל את המיטה. בעקבות זאת התנהל ביניהן משא ומתן, וסוכם כי המיטה תסופק לתובעת, וכן ינתן לה כפיצוי מזרון וכן סכום של 800 ₪ עבור מה ששילמה לעורכת הדין. ואולם במועד אספקת המיטה לביתה של התובעת סרבה התובעת לחתום על מסמך שהכינה, שבו תתחייב התובעת לוותר על תביעתה (נ/3), ועל כן ביטלה את השיק שמסרה לתובעת.

הנתבעת מדגישה, כי המיטה שסופקה לתובעת הינה מיטה מן הדגם שהזמינה, וכי טענותיה של התובעת, כי המיטה שסופקה הינה מדגם שונה, וכי במיטה שסופקה קיימים פגמים הינן מופרכות.

הנתבעת מוסיפה, שנגרמו לה נזקים בסכום של 5,000 ₪, שכן על בסיס ההסכמה שאליה הגיעה עם התובעת סיפקה לתובעת מזרון כפיצוי, וכן הובלה בחינם, אך בסופו של דבר חזרה בה התובעת מהסכמתה.

לצערי ניסיון שעשיתי במהלך הדיון להביא את הצדדים לידי פשרה שתהא מקובלת על שתיהן לא צלח, וכל שנותר לי הוא להכריע בתביעה על פי הדין.

השאלה הראשונה הטעונה הכרעה הינה, האם המיטה שסופקה לתובעת הינה זהה למיטה שהזמינה התובעת.

אין מחלוקת בין הצדדים לגבי המיטה שהוזמנה, שכן שתיהן הגישו לבית המשפט את אותה תמונה של המיטה שהוזמנה (ת/2 ונ/1).

תמונות של המיטה שסופקה לתובעת הוגשו על ידיה (ת/1).

הנתבעת עצמה מסרה בעדותה, כי החלק המשמעותי במיטה, שהינו החלק שמזמין הלקוח, הוא ה"ראש" של המיטה (עמ' 2 שו' 32).

בהשוואת "ראש" המיטה בין התמונה ת/1 לבין התמונה נ/1 נראה כי אין מדובר ב"ראש" זהה, ועל כן אין מדובר במיטות זהות.

בתמונות ת/1 ניתן גם לראות, כי המיטה שסופקה לתובעת הינה מיטה בעלת פגמים.

בתביעתה עותרת התובעת לכך שבית המשפט יצווה על הנתבעת לספק לה את המיטה. רק לחילופין היא מבקשת כי בית המשפט יורה על ביטול העסקה והשבת כספה. שקלתי את עתירתה הראשית של התובעת ומצאתי כי לא אוכל להיעתר לה. ראשית, כלל לא ברור שהנתבעת יכולה לספק היום מיטה זהה לזו שהוזמנה. עובדה היא, כי במשך חודשים ארוכים מאז שהזמינה התובעת את המיטה לא עלה בידי הנתבעת לספק מיטה מן הדגם שהוזמן. שנית, בין הצדדים סכסוך עמוק, ובדיון ניתן היה להתרשם כי כל אחת מבעלות הדין משוכנעת בצדקתה, עד כי לא ניתן להביא את השתיים להידברות. בנסיבות אלה נראה, כי מתן צו להחלפת המיטה באחרת לא יסיים את הסכסוך, אלא יהווה חוליה נוספת בשרשרת המחלוקות בין הצדדים, ויכול שאף יוביל להתדיינויות נוספות בעתיד.

על כן מצאתי, כי יש לקבל את עתירתה החילופית של התובעת, ולבטל את העסקה.

באשר לעתירתה הנוספת של התובעת, לפסוק לזכותה פיצויים, הרי שמן הדין לדחותה. מרבית הנזקים הנטענים על ידי התובעת (אובדן ימי עבודה, עלות שיחות טלפון ונסיעות ופיצוי עבור כל יום של איחור באספקה) הינם נזקים ממוניים שיש להוכיחם ולכמתם בראיות. התובעת לא הביאה ראיות להוכחתם. אוסיף, כי אף בהנחה שאכן נגרמו לתובעת נזקים אלה, לא שוכנעתי כי היא עמדה בחובתה להקטין את נזקיה.

אכן בעקבות האירועים נשוא התביעה נגרמו לתובעת עוגמת נפש וטרדה. מדובר בנזקים שאינם ממוניים, אשר בשגרה לא נפסקים בגינם בתביעות מסוג זה פיצויים, או שנפסקים פיצויים בשיעור נמוך. בנסיבות העניין מצאתי, כי המזרון שהעניקה הנתבעת לתובעת מהווה פיצוי הולם עבור נזקיה.

אשר על כן הנני מורה כדלקמן:

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ