אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> גישר ואח' נ' חברת פז-חברת נפט ואח'

גישר ואח' נ' חברת פז-חברת נפט ואח'

תאריך פרסום : 18/08/2011 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
2134-01-11
18/08/2011
בפני השופט:
שולמית דותן

- נגד -
התובע:
1. אסף גישר
2. יהודית גישר

הנתבע:
1. חברת פז-חברת נפט
2. פז רמות -עליזה לוי

פסק-דין

פסק דין

1.לפני תביעה כספית על סך 31,900 ₪, עקב נזקים שלטענת התובעים נגרמו לרכבם בגין דלק מהול שנמכר להם על ידי הנתבעות.

2.נתבעת 1 (להלן – הנתבעת) היא המחזיקה והבעלים של תחנת דלק "פז רמות" בירושלים (להלן – התחנה). נתבעת 2 גב' עליזה לוי, היא מנהלת התחנה והאחראית לתפעולה.

3.התובעים הנם בעליו של רכב מסוג קאיה קרניבל. על פי הנטען בכתב התביעה, ביום 4.8.10, בשעה 15:30, יצאה התובעת ממקום עבודתה בהר חוצבים בירושלים, ובדרך לביתה עצרה בתחנת הדלק של הנתבעת ותדלקה 51.6 ליטר סולר. לאחר נסיעה קצרה בלבד, החל הרכב לרעוד ולקרטע. התובעת עצרה בצד הדרך והתקשרה לבעל המוסך שבו מטופל הרכב בדרך כלל, והוא הורה לה לא להמשיך בנסיעה ולהזמין גרר שיוביל את הרכב לבדיקה במוסך, וכך עשתה.

הוזמן גרר שגרר את הרכב למוסך. במוסך בוצעו עבודות של שיפוץ והחלפת 4 אינג'קטורים (מזרקים), פירוק ושיפוץ ראש מנוע, ניקוי מיכל הסולר ועבודות נוספות. על פי חשבונית שהוצגה, התובעים שילמו עבור הטיפול סך של 12,300 ₪. טענת התובעים בכתב התביעה היא שהסולר שרכשה התובעת בתחנת הדלק של הנתבעת היה סולר לא תקין, והוא אשר גרם לנזק לרכב.

לטענת התובעים, כתוצאה מהנזק שנגרם לרכב, נאלצו לבטל חופשה משפחתית מתוכננת ולהישאר בבית עם חמשת ילדיהם, ללא רכב, במהלך כל חופשת הקיץ.

4.בעדותה הוסיפה התובעת וציינה, כי לאחר שהכניסו את הרכב הוכנס למוסך, פנו לנתבעת וביקשו ממנה לשלוח נציג מטעמה למוסך שיבדוק את הסולר שנשאב ממיכל הדלק, ובין היתר, הודיעו לנתבעת כי יהיו מוכנים להביא את הרכב לבדיקה בכל מקום אחר, ככל שיידרש, אך הנתבעת התעלמה מפניותיהם.

לאחר שהנתבעת לא השיבה לפניותיהם, שלחו התובעים מיכל ובו הסולר שנשאב ממיכל הסולר של הרכב, לבדיקה במכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה.

5.התובעים תומכים את טענתם בראש ובראשונה בעדותו של בעל המוסך, אדוארד טורג'מן, שעל סמך ניסיונו הרב בתחום מכונאות הרכב, קבע באופן חד-משמעי, כי התקלות ברכב נבעו משאיבה של סולר לא תקין.

טורג'מן אישר, כי הוא מטפל ברכב של התובעים מזה כ-10 שנים, וכי הרכב תקין בדרך הכלל. לדבריו, בבדיקה מקיפה של הרכב נמצאו סימני מים באינג'קטורים

והוא הודיע על כך לתובע. לבקשת התובע, הוא שאב את הסולר ממיכל הסולר של הרכב אל מיכל נקי, וסגר אותו הרמטית באמצעות פקק. לטענתו, המיכל הסגור הושאר במוסך בין שבוע לשבועיים שבמהלכם לא נפתח על ידי איש. לאחר מכן, לבקשת התובע, מסר את הדלק למונית שנשלחה להובילו למכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה בתל-אביב.

בהתייחסו לגרסת התובעים קבע טורג'מן, כי בנסיבות שבהן רכב נכנס לתחנת תדלוק כשהוא תקין ולאחר נסיעה קצרה מתחיל לרעוד ולקרטע, הגורם האפשרי היחידי לכך הוא שנעשה שימוש בדלק מהול.

6.נוסף לאמור, תומכים התובעים את טענתם בתוצאות הבדיקה במעבדת המכון הישראלי לאנרגיה ולסביבה, מיום 26.8.10. חוות הדעת של המכון קבעה, כי הסולר שנשאב ממיכל הסולר של רכב התובעים "אינו עומד בדרישות התקן לתכולת מים".

7.על יסוד האמור, עותרים התובעים לחייב את הנתבעות לפצות אותם בגין נזקים ישירים ועקיפים שנגרמו להם, ובסך הכל בסכום של 31,900 ₪.

8.בכתב הגנתה הודיעה הנתבעת, כי האחריות לטיב הסולר שנמכר בתחנה מוטלת עליה בלבד, ולכן ביקשה למחוק את נתבעת 2 מהתביעה. ואולם, למרות שבית המשפט לא אישר את הבקשה ולא התיר את מחיקתה מכתב התביעה, לא התייצבה נתבעת 2 לדיון, ולכך השלכות על תוצאות פסק הדין, כפי שיפורט להלן.

9.הנתבעת מכחישה את כל טענות התובעים. טענתה המרכזית היא, כי הסולר המשווק על ידה בתחנות התדלוק נמצא בכל זמן תחת מערכת בקרה קפדנית, באופן שמהילה של הסולר אינה אפשרית.

על פי המתואר בכתב ההגנה ובעדות מומחה מטעם הנתבעת, מר גרודנר, הסולר שנמכר בתחנת התדלוק סופק ממתקני הניפוק של החברה באשדוד, אשר "מנוהלים תחת מערך בקרת איכות קפדני ומתועד, המבטיח עמידה בדרישות התקנים המחמירים ביותר".

מר גרודנר טען גם, כי יש לשלול את האפשרות למהילה של הסולר בשלב הובלתו לתחנה, שכן הסולר מובל לתחנות במיכליות בעלות תאים החתומים ב"פלומבות" (אלקטרוניות וידניות), עליהן מוטבע מספר סידורי הזהה למספר הסידורי על גב תעודת המשלוח. לפני מילוי המיכליות מנקזים את כל התאים, וביציאה ממתקן הניפוק מוודאת חברת השמירה במתקן הניפוק כי תאי המיכלית המובילה את הדלקים נסגרו ונחתמו בפלומבות. הסולר מובל לתחנה ונפרק בהתאם לנהלי הפריקה.

כמו כן, לטענת העד גרודנר, בתחנת הדלק מותקנת מערכת מדידים אלקטרוניים חדישה ומשוכללת, שמאתרת כניסת נוזל זר לסולר, לרבות מים, ונותנת התראה על כך בזמן אמת הן במשרדי התחנה והן במשרדי הנתבעת. ככל שמתגלה חדירת מים למיכלי האחסון בתחנה, נאטמת מערכת הניפוק של התחנה באופן אוטומטי, ונשלחת התראה למפעיל התחנה ולמשרדי הנתבעת. לדבריו, מיכלי האחסון

בתחנות הנתבעת סגורים במנעולים מיוחדים, וניתנים לפתיחה רק על ידי מנהל התחנה, באופן ששולל היתכנות למהילת סולר על ידי אנשי התחנה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ