אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> גירון נ' דהם עמנואל ואח'

גירון נ' דהם עמנואל ואח'

תאריך פרסום : 24/02/2012 | גרסת הדפסה
תא"מ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
50580-07
19/02/2012
בפני השופט:
נאוה ברוורמן

- נגד -
התובע:
קובי גירון
הנתבע:
1. ניסים דה ן עמנואל
2. שומרה חברה לביטוח בע"מ-הנה"ח

פסק-דין

פסק דין

מונחת בפני תביעה כספית שעניינה בתאונת דרכים.

רקע:

ביום 7.10.06 בכביש 41 לכיוון מערב ארעה תאונת דרכים (להלן: "התאונה"), בין שני כלי הרכב נשוא התביעה.

התובע נהג באופנוע בנתיב הימני, ואילו נתבע 1 (להלן: "נתבע 1") נהג ברכב פרטי בנתיב השמאלי. רכב הנתבע 1 מבוטח אצל נתבעת 2.

כנגד התובע, בגין התאונה הוגש כתב אישום בבית המשפט לתעבורה באשדוד בתיק שמספרו 1148/07 (להלן: "תיק התעבורה").

ביום 12.6.11 ניתנה הכרעת דין לאחר הליך של שמיעת ראיות, ובה נקבע כי התאונה נגרמה כתוצאה מסטיית הנאשם (שהינו התובע בענייננו) מנתיב נסיעתו לנתיב נסיעתו של נתבע 1 בחוסר זהירות, ונגזר דינו.

על הכרעת הדין בתיק התעבורה הוגש ערעור בפני בית המשפט המחוזי בבאר-שבע, אשר דחה את ערעורו של התובע.

על-מנת לסבר את האוזן, התביעה הוגשה טרם סיום ההליך בתיק התעבורה.

בתיק זה הוגשו מספר רב של בקשות דחייה בפני המותב שישב בתיק זה, ובקשות הדחייה נענו, על מנת לאפשר את סיום ההליך בתיק התעבורה, ובערכאת הערעור.

לגופם של דברים, עיקר המחלוקת נסובה סביב שאלת "הרשלנות התורמת" של נתבע 1, אם בכלל.

ב"כ הצדדים ויתרו על הבאת הנהגים המעורבים בתאונה לעדות, או על כל עדות אחרת, והסמיכו את בית-המשפט לפסוק על סמך חומר הראיות שהובא בפניו.

עיקר טענות הצדדים:

לטענת ב"כ התובע, הנתבע 1 נסע במהירות של בין 80 ל- 85 קמ"ש, כאשר במקום האירוע המהירות המותרת הינה 80 קמ"ש. כמו כן, ניסה לעקוף רכב שנסע מלפניו, ונכנס לנתיב השמאלי המיועד לפניה שמאלה בלבד.

לשיטתו, בית-המשפט לתעבורה לא הכריע מי מבין גרסאות התובע והנתבע לעניין נסיבות קרות התאונה.

זאת ועוד, בית המשפט לתעבורה לא בחן את השאלה מה מידת אחריותו של נתבע 1 לגרימת התאונה, עקב התנהלותו עובר ובזמן אירוע התאונה.

כמו כן, לטענתו על אף הרשעת התובע, הנתבע 1 בנהיגתו הרשלנית הפר חובות חקוקות המוטלות עליו, הקבועות בתקנות התעבורה.

לאור האמור, יש לקבוע שלנתבע 1 אשם תורם לקרות התאונה בשיעור של 50%.

לטענת ב"כ הנתבעים יש לדחות את התביעה על הסף, ולחילופין יש לקבוע כי לתובע אחריות מוחלטת לקרות התאונה, שכן התאונה ארעה כתוצאה מסטיית התובע מנתיב נסיעתו לתוך נתיב נסיעתו של נתבע 1.

לא זו אף זו, הבוחן שהעיד בתיק התעבורה, קבע כי מלוא האחריות רובצת לפתחו של התובע, ללא כל רשלנות תורמת מצד הנתבע 1.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ