אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> גז"ד לגל בוחבוט שהורשע בגרימת מוות ברשלנות בת.ד. הפקרה אחרי פגיעה , נהיגה ברכב ללא רשיון ובטוח

גז"ד לגל בוחבוט שהורשע בגרימת מוות ברשלנות בת.ד. הפקרה אחרי פגיעה , נהיגה ברכב ללא רשיון ובטוח

תאריך פרסום : 18/07/2012 | גרסת הדפסה
ת"ד
בית המשפט לתעבורה חיפה
8457-08-11
12/07/2012
בפני השופט:
שמואל יציב

- נגד -
התובע:
מדינת ישראל
עו"ד ראמי סלאמה
הנתבע:
גל בוחבוט
עו"ד מיכאל כרמל
גזר דין

הנאשם הורשע לאחר שהודה בישיבת ההקראה הראשונה בעבירות של גרימת מוות ברשלנות, הפקרה אחרי פגיעה, נהיגה ברכב ללא רשיון רכב תקף וללא ביטוח.

רשלנותו של הנאשם התבטאה בכך שבעת שנהג ברכב פגע במנוח, שהיה בן 82 בעת התאונה, שעה שזה חצה את הכביש מימין לשמאל כיוון נסיעת הנאשם והספיק לחצות מרחק של לא פחות מ- 5.4 מטרים עד אשר נפגע.

השאלה הראשונה העומדת בפני בית המשפט כאשר הוא עומד לגזור את הדין במקרה של גרימת מוות ברשלנות הינה רף הרשלנות של הנאשם.

בוחן המשטרה ערך מספר שחזורים של התאונה. דו"ח הבוחן (נ/3) הוגש כראיה מטעם הנאשם.

הבוחן ערך מספר שחזורים. בשחזור המקל ביותר עם הנאשם קבע הבוחן כי הנאשם איחר בתגובתו 1.47 שניות. אם היה מגיב בזמן היה נעצר במרחק של 20.5 מטר ממקום התאונה.

בית המשפט אינו יכול לקבוע במקרה זה כי רף הרשלנות הוא גבוה במיוחד. לדעת בית המשפט העונש הראוי במקרה של גרימת מוות ברשלנות בנסיבות כאלה הוא מאסר שאין לרצותו בעבודות שרות. בוודאי לא כאשר הנאשם נוהג תקופה של 11 שנים וצבר לחובתו 51 הרשעות קודמות.

אין להקל ראש בהרשעותיו הקודמות של הנאשם. גם לא בעובדה שרובן המכריע הינו הרשעות מסוג ברירת משפט. הנאשם צבר 13 הרשעות של נהיגה ברכב כשלא היה חגור בחגורת בטיחות, או כשהתיר לנוסע ברכב שלא לחגור חגורת בטיחות. אלו עבירות מסוג ברירת משפט. העונש על עבירה זו, עד לא מכבר, היה קנס בסך 250 ש"ח. מניסיונו הדל של מותב זה של בית המשפט הוא דן בארבעה מקרים של תאונות דרכים קטלניות שבהן היחיד שקיפח חייו היה הנוסע שלא היה חגור. נהיגה ברכב מבלי לחגור חגורת בטיחות, או נהיגה ברכב והתרה לנוסע שלא לחגור חגורת בטיחות היא עבירה חמורה ביותר. התוצאות מעידות על כך. הנאשם, כאמור, צבר 13 הרשעות על עבירה זו. זאת בנוסף ל-3 הרשעות של נהיגה מעל המהירות המותרת, עקיפה שלא כחוק, נהיגה כשהוא פסול מלקבל או מהחזיק ברשיון נהיגה, נהיגת רכב שנמסרה לגביו הודעת אי שימוש.

הרשעותיו הקודמות של הנאשם מצביעות על אורח נהיגה תוך זלזול בחוקי התנועה. גם במקרה שלנו נהג הנאשם כאשר לרכב לא היה רשיון בתוקף וללא ביטוח. עם נאשם שלחובתו הרשעות קודמות רבות כל כך יש להחמיר.

העבירה השניה המיוחסת לנאשם היא העבירה החמורה של הפקרה אחרי פגיעה - עבירה על סעיף 64 א' (ב) לפקודת התעבורה.

על החומרה היתרה של עבירה זו אין להכביר מילים. אני מפנה לדבריו של כבוד השופט חשין ברע"פ 3626/01 ויצמן נ' מדינת ישראל תק- על 2002 (1), עמוד 201.

            " מעשהו זה של הנוהג הבורח פוגע בשורשי הסולידריות החברתית והאישית

              המינימלית לקיומה של חברה תקינה; בריחתו של הנהג מהמקום היא מעשה

              אנטי - חברתי ואנטי - מוסרי מובהק; וראוי הוא כי יענש בכל חומר הדין"

                                                                        (עמוד 219)

בסיכומיו מדגיש הסנגור כי הנאשם לאחר שברח מהמקום שב והסגיר עצמו למשטרה. מעדותו של אב הנאשם, במסגרת הראיות לעונש, סיפר האב על נסיבות הסגרתו העצמית של הנאשם למשטרה. מעדותו עולה כי הנאשם הגיע לביתו, היה נסער ואחרי כשעתיים שלוש סיפר לאב על התאונה. סיפר כי נבהל וברח מהמקום. יצרו קשר עם עורכת דין וזו ביקשה כי יגיעו אליה למחרת בבוקר. כך עשו. לאחר מכן הלכו למשטרה. זה לא מקרה של נהג שבורח ממקום התאונה מתוך פחד ולאחר זמן קצר חוזר למקום התאונה ומודיע לשוטרים במקום כי הוא הנהג הפוגע, או שזמן קצר לאחר התאונה מגיע לתחנת המשטרה ומסגיר עצמו. הנאשם, בעצת אביו, התקשר לעורכת דין, הגיע אליה למחרת היום ורק לאחר מכן פנה למשטרה. נסיבות אלה של "הסגרה עצמית" אינן סיבה להקל עם הנאשם.

הנאשם בן 29 נשוי ואב לילד. משפחת המוצא של הנאשם, שהייתה משפחה נורמטיבית ומצליחה. זוג הורים שגידלו שלושה ילדים. אב המשפחה ניהל עסק משגשג והאם עובדת כפקידה. הבן הצעיר מרצה עונש של שש שנות מאסר בגין אחריותו לתאונת דרכים שבה נהרגו שני חבריו. משפטו של האח הצעיר גרם לפירוק המשפחה: ההורים התגרשו. עסקו של האב קרס והוא אינו עובד.

ברור לכל כי התאונה נשוא משפט זה מוסיפה סבל רב למשפחה. עקב התאונה החלו גם קשיים במערכת הזוגית של הנאשם ואשתו.

לאחר ששקלתי את רף הרשלנות שיש ליחס לנאשם לגבי התאונה, את עברו המכביד, את העובדה שהודה בישיבת ההקראה הראשונה ואת נסיבותיו האישיות החלטתי להטיל על הנאשם את העונשים הבאים:

בגין העבירה של גרימת מוות ברשלנות אני דן את הנאשם למאסר לתקופה של 15 חודשים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ