אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> גזר דין בתיק פ 1070/05

גזר דין בתיק פ 1070/05

תאריך פרסום : 09/07/2007 | גרסת הדפסה
פ
בית המשפט המחוזי תל אביב-יפו
1070-05
22/11/2006
בפני השופט:
1. אברהם טל - אב"ד
2. י' אמסטרדם
3. ר' לבהר שרון


- נגד -
התובע:
מדינת ישראל
הנתבע:
יהון יגנזו
גזר דין

1.         הנאשם הורשע עפ"י הודאתו, שבאה בעקבות הסדר טיעון שאינו מתייחס לענין העונש, בעבירה של מעשה מגונה בכוח לפי סעיף 348(ג'1) לחוק העונשין תשל"ז-1977, נשוא כתב אישום מתוקן שהוגש עפ"י ההסדר.

2.         עפ"י עובדות כתב האישום המתוקן פגשו הנאשם וחבריו ביום 4.5.05 בשעות הערב במתלוננת, שהיתה בדרכה לחדרה בפנימיה בה למדה. הנאשם ביקש ממנה לשבת ולדבר עימו ביחידות וכשסרבה הפעיל נגדה כח ועשה בה מעשים מגונים כמתואר בסעיפים 7-4 לכתב האישום המתוקן כדלקמן:

" 4. לאחר שהחליפו מספר משפטים משך הנאשם את המתלוננת בכח לעבר שיחים שהיו בסמוך למקום בו עמדו והחל לנשקה על פיה. המתלוננת בקשה מהנאשם כי יעזבנה אך הוא לא הרפה והפילה על הרצפה.

5. בעוד המתלוננת מתנגדת למעשיו תפס הנאשם את ידיה וביד השניה הוריד בגדיהם עד לברכיים והוציא את אבר מינו.

6. הנאשם פתח בכח את רגליה של המתלוננת ונגע עם אבר מינו באבר מינה בניגוד להסכמתה החופשית ולמרות נסיונותיה לדחוף אותו ממנה ובקשותיה כי יעזוב אותה.

7. בעת המעשה שמעה המתלוננת ילדים עוברים בסמוך למקום ונסתה לצעוק לעזרה אך הנאשם סתם את פיה בידו".

הראיות לעונש

3.         לצורך מתן גזר הדין הוגש לנו תסקיר נפגע לגבי המתלוננת ותסקיר מבחן לגבי הנאשם. כמו כן, העידו בפנינו עדים, והוגשו מסמכים מטעם הנאשם כפי שיפורט להלן.

(א)       תסקיר הנפגע

4.         המתלוננת סרבה בתחילה לשתף פעולה עם קצינת המבחן, ולא נענתה להזמנותיה להיפגש עימה לצורך הכנת תסקיר נפגע (ראה מכתב קצינת המבחן מיום 16.8.06).

רק לאחר התערבותה של העו"סית המטפלת בה (אותה יש לשבח, ולא לגנות כבקשת ב"כ הנאשם, בגלל מעורבות זו) הסכימה המתלוננת להיפגש עם קצינת המבחן.

מתסקיר הנפגע עולה שהמתלוננת היא בת רביעית מבין 9 אחים ואחיות למשפחה אתיופית שהתקיימה בדוחק מעבודות נקיון של האם. המתלוננת גדלה בבית סבתה מגיל 3 ועד שהיתה בכיתה ו', ולאחר שסיימה לימודיה בכיתה ח' היא למדה שנתיים באולפנה ומכיתה יא' למדה בפנימיה, שם תכננה להשלים את לימודיה, ולאחר מכן להשתלב בשרות לאומי.

הפגיעה המינית שנפגעה ע"י הנאשם שיבשה את חייה של המתלוננת, היא סבלה מסיוטי לילה, ולא הצליחה להירדם, ועפ"י תיאור קצינת המבחן "מבט עיניה כבוי ללא שמחת חיים" ומצוקתה הנפשית גדולה. למרות מאמציה ומאמצי סביבתה לעזור לה להתגבר חלו נסיגות בתחומי חייה השונים, והתחזית של הגורמים המקצועיים שמטפלים בה להחלמתה ושיקומה - אינה טובה.

התנהגותו של הנאשם במהלך הארוע היתה בלתי צפויה מבחינת המתלוננת. היא חוותה פחד וחוסר אונים, שעה שהנאשם לא נענה לתחנוניה, והיא לא הצליחה להפסיק את מעשיו. למרות שזכתה לתמיכה של הוריה והצוות המקצועי בפנימיה לאחר האירוע, היא נאלצה לעמוד מול רכילות והטלת ספק בהתנהגותה בזמן הארוע ולתפיסתה, כנפגעת, ועל אף שכבודה חולל, הנאשם לא הוקע וגונה ע"י חברת הנוער בפנימיה ואילו עפ"י הקודים והכללים היא נתפסת, במיוחד בקרב בני עדתה האתיופית, כבחורה פגומה ומוכתמת.

המתלוננת חזרה לפנימיה כדי להשלים את לימודי הבגרות, אך התקשתה להשתלב. החזרה למקום האירוע, כמו גם ההתמודדות עם ההליכים המשפטיים, עירערו אותה, היא עזבה את הפנימיה בפברואר 2006, ומאז אינה מוצאת את מקומה.

המתלוננת הביעה עמדתה לעניין העונש הראוי לנאשם, וציינה כי היא עצמה נתונה בכלא של יאוש וחוסר תקווה, ואילו הוא משוחרר ופנוי לנהל את חייו.

סמוך לאחר המקרה פנתה המתלוננת למרכז טיפול בילדים נפגעי אלימות ולאחר טיפול השתפר מצבה, והיא חזרה לתפקד. ברם, לאחר ביטול התנאים המגבילים לפיהם שהה הנאשם במעצר בית, כשישה חודשים לאחר האירוע נשוא כתב האישום, התדרדר מצבה הנפשי, על רקע חששה לפגוש אותו. היא שבה ופנתה למרכז לטיפול בילדים נפגעי אלימות, אך לא נצפה שיפור במצבה. לאחר שטיפול תרופתי ושיחות טיפוליות לא סייעו לה, העריכו גורמי המקצוע שהיא זקוקה לטיפול פסיכותרפויטי ארוך טווח, וזאת לאור הסיכון הגבוה במצבה הנפשי.

המתלוננת הופנתה לטיפול במרכז לטיפול בנפגעות תקיפה מינית, אך היא לא הגיעה לרוב המפגשים, והצוות התרשם שהיא נמצאת במצב פוסט טראומטי, וזקוקה לטיפול, אך כאמור, היא לא מקיימת מאז כל קשר טיפולי, למעט קשר תמיכתי מצד העו"ס של הפנימיה הממשיכה לסייע לה מתוך דאגה למצבה.

קצינת המבחן הביעה תקווה שסיום ההליך המשפטי יחזיר למתלוננת, שלא הביעה בפניה מחשבות ותקוות לעתיד, את השליטה בחייה, ושהיא תתחיל בטיפול בסיוע מקצועי ותשלים את בחינת הבגרות, דבר שיהא כרוך בהוצאות כספיות ניכרות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ