אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> גולדשמידט נ' המוסד לביטוח לאומי

גולדשמידט נ' המוסד לביטוח לאומי

תאריך פרסום : 26/03/2012 | גרסת הדפסה
ב"ל
בית דין אזורי לעבודה חיפה
47738-03-10
22/03/2012
בפני השופט:
איטה קציר

- נגד -
התובע:
אברהם גולדשמידט
הנתבע:
המוסד לביטוח לאומי

החלטה

זוהי תביעה בגין אירוע תאונתי של פגיעה בגב מיום 13/9/09 וכן גם בגין מיקרוטראומה.

א.להלן עובדות המקרה ביחס לאירוע מיום 13/9/09:

1.התובע, יליד 30/5/1952.

2.התובע עבד כ-30 שנה כנהג בחברת "אגד", בקווי הקריות-לב המפרץ ובקריות עצמן.

3.בתאריך 13/9/09 החל התובע לעבוד בשעה 04:45 בבוקר. סמוך לשעה 05:15 נהג התובע באוטובוס עירוני לקרית-ים, על מנת להתחיל באיסוף נוסעים מהתחנות במסגרת ההסעה הראשונה באותו בוקר.

4.במהלך הנסיעה, כשעבר התובע על פסי מסילת הרכבת בכביש "פי.סי" "קפץ" האוטובוס במהלך הנסיעה המהירה מעל פסי הרכבת וכתוצאה מכך חש מיד התובע בזעזוע וכאבים בגבו התחתון, מלווה בהקרנת "זרם" לרגלו הימנית.

5.למרות הכאב שחש התובע בגבו, הוא המשיך לעבוד עד להפסקת הבוקר הראשונה ואז ביקש להפסיק את עבודתו באותו בוקר בגלל הכאבים בגבו, אך הוא נאלץ לעבוד עד שעות הצהריים, כי רק אז נמצא לו נהג מחליף.

6.התובע נח במשך יומיים בביתו, אך כשהכאבים לא חלפו פנה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים כרמל ובהמשך, ביום 25/9/09, אושפז בבית החולים רמב"ם במשך 19 יום. התובע היה בתקופת אי כושר לעבוד עד תחילת חודש ינואר 2010 ואז חזר לעבוד באופן חלקי ב"אגד", במשרד בלבד ולא כנהג "אגד".

7.בתאריך 11/4/10 נשלל רישיונו של התובע כנהג אוטובוס על ידי המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, על פי החלטת הרופא המוסמך.

8.התובע מייחס את הפגיעה בגבו לאירוע "הקפיצה" על פסי מסילת הרכבת ביום 13/9/09, בעוד שב"כ הנתבע טוען כי מדובר בתהליך תחלואתי בלבד שממנו סובל התובע וללא קשר סיבתי לאירוע בעבודתו ביום המקרה.

מיקרוטראומה:

9.התובע עובד ב-"אגד" מחודש 7/79 ואילך.

10.עד תאריך 13/9/09 עבד התובע כנהג אוטובוס ומאותו מועד הפסיק לעבוד כנהג בעקבות האירוע בעבודתו הנזכר לעיל.

11.בתאריך 11/4/10 נשלל רשיונו של התובע כנהג אוטובוס, ומתחילת שנת 2010 עובד התובע בעבודה חלקית במשרדי "אגד".

12.במהלך שנות עבודתו כנהג התובע נהג באוטובוס במסלול קווי נסיעה בחיפה ובקריות.

13.עד שנת 2005-2006 התובע נהג לעבוד כל יום 12 שעות עבודה לפחות במהלך כל ימות השבוע וביצע כל יום בין 16-18 קווי נסיעה. התובע גם נהג לעבוד לעיתים בימי שבת. לאחר מכן, החל משנת 2005-2006, קצין הבטיחות ב "אגד" הקפיד לא להתיר לנהגים לעבוד מעל 12 שעות עבודה ביום.

14.עד שנת 1985 נהג התובע בממוצע כל יום בין 400 ל-600 ק"ג, ואף נהג לבצע גם נסיעות "ויזה" עם חיילי צה"ל ולישון בשטח בהמתנה לחיילים שיסיימו את אימוניהם באזור.

15.בקווים העירוניים בחיפה ובקריות התובע נהג לבצע בין 12-14 קווי נסיעות ביום החל משנת 2006 ואילך.

16.עד שנת 1992 התובע עבד על אוטובוסים ישנים כגון: ליילנד, וולבו, מאן, סקניה. רק משנת 1992 החל התובע לעבוד כנהג על האוטובוסים החדשים מסוג מרצדס, שהיו מצוידים בכסאות אוויר פנאומטיים ובבולמי זעזועים משוכללים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ