אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> גבסי נ' תקשורת 520044314

גבסי נ' תקשורת 520044314

תאריך פרסום : 28/07/2013 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות עפולה
9027-10-12
24/07/2013
בפני השופט:
תמר נסים שי

- נגד -
התובע:
יעקב גבסי
הנתבע:
חב' פרטנר תקשורת 520044314
פסק-דין

פסק דין

עניינו של פסק הדין שלפניי בתביעה כספית בשל נזקים שנגרמו לתובע כתוצאה מהתקשרותו עם הנתבעת וכן בתביעה להחלפת המוצר.

ואלה טענות התובע

התובע הינו לקוח עסקי של הנתבעת, ולו עסק ביתי להפצת מוצרי אלוורה בשיווק המחייב קשר יומיומי הדוק עם מפיצים ולקוחות, וכן עבודה נוספת, כמרצה בבתי ספר בנושא נזקי עישון. במסגרת עבודתו הוא נדרש גם לביצוע מצגות באמצעות הטלפון.

צרכים אלה עמדו נגד עיניו כאשר בחר מכשיר טלפון ורכש אותו מהנתבעת.

כבר במהלך שלושת החודשים הראשונים לאחר רכישת המכשיר הוכנס המכשיר למעבדה בשל תקלות חוזרות ונשנות, האופייניות ככל הנראה למכשיר זה. כך לדוגמה, המכשיר כבה באמצע הוצאת שיחה או קבלתה, או במסגרת צילום. מסך המגע לא הגיב, הסוללה פרקה לאפס ממצב מלא באופן פתאומי, השעון המעורר בטלפון לא תפקד, ההגדרות השתנו מעצמן, המיקרופון והרמקול לא תפקדו כהלכה, ועוד.

בכל פעם שהוכנס הטלפון למעבדה שונתה הגרסה במכשיר והוא קיבלו בתצורה אחרת. כך קיבל מכשיר לא מוכר, עם פחות אנשי קשר, אותן תקלות ותצוגה לא מוכרת.

ארבעה חודשים לאחר רכישת הטלפון אבד המכשיר המקורי, ותחתיו נרכש מכשיר אחר מהנתבעת. רק אז התברר לתובע כי אבדו לו כל אנשי הקשר ושאין לו כל גיבוי לרשימה.

לדבריו, טרם שאבד המכשיר שאל בהזדמנויות שונות בנקודות השירות לגבי גיבוי (גם בתשלום), ונענה כי אם ירצה גיבוי יוכל לבצעו בביתו באמצעות המחשב הביתי דרך האתר. לדבריו, למרות בקשותיו לגיבוי בתשלום, נענה כי הנתבעת אינה מבצעת גיבוי, גם לא בתשלום.

בנוסף, לאורך כל התקופה קיימת בעיית סנכרון בין הטלפון למחשב הנייד. התובע התלונן על כך מספר פעמים. גם כאשר ניסה להעביר את אנשי הקשר והתמונות מהמכשיר למחשב האישי ולבצע גיבוי, הדבר לא עלה בידו. התובע אף הביא את מחשבו האישי לנקודת השירות, וגם בניסיונות משותפים עם נציגי השירות לא עלה הדבר בידו.

לתובע קיימת גם בעיה בדיבורית הרכב, שלדבריו הטלפון אינו מצליח לזהותה. מדובר בתקלה במכשיר עצמו, עובדה הגורמת לטרדה ועוגמת נפש.

תקלות עליהן התלונן התובע לא הועלו על הכתב בפניות למעבדה, ממילא לא תוקנו, והעובדה שהמכשיר הוחלף מספר פעמים על ידי הנתבעת מעידה על חוסר יכולתה לתקנו ומחזקת את טענות התובע.

המכשיר החלופי שניתן לו לא עמד בדרישות ולא אפשר המשך עבודה כרגיל.

לתובע נגרם אבדן זמן, תוך שהוא נאלץ בנוסף לכלות שעות בהמתנות טלפוניות והעברה מנציג לנציג. גם כאשר השאיר פרטים במענה הקולי, לא חזר אליו נציג מטעם הנתבעת.

בגין בעיית הסנכרון והתקלה ברשימת אנשי הקשר נגרם לתובע נזק עסקי כבד. עסקו התדרדר והוא אינו רואה כיצד ישקמו. בשל אובדן רשימת הקשר לא יכול היה לעמוד בקשר עם יועצות בתי הספר ועל כן נמנע ממנו להרצות השנה.

עוד מלין התובע כנגד דרך החתמתו על הסכם ההתקשרות עם הנתבעת. לדבריו, לא ניתנה לו אפשרות לעיין בחוזה טרם שחתם עליו ואף לא לקבל עותק ממנו במועד מאוחר יותר.

לתובע לא הוצג, כך לדבריו, דף מידע המפרט את השירותים המוצעים על ידי הנתבעת או מידע בדבר תכונות ומאפייני המכשיר, אלא הוא הופנה לאתר החברה.

בהקשר זה מוסיף התובע וטוען כי חתימתו הועתקה ללא ידיעתו או רשותו למסמכים שלא ידע על קיומם, כגון טופס תעריפים, הסכם שדרוג, מסמך התקשרות ועוד כתבי התחייבות שראה לראשונה רק בכתב ההגנה, כאשר חלק מהם בכתב "ג'יבריש".

גם כנגד מערכת הגבייה של הנתבעת מלין התובע. לדבריו, בניגוד להתחייבות הנתבעת לפשטות בחשבונית, מצא בכל חודש "הפתעות" וטעויות חד צדדיות בחשבון. אלמלא בנו, שזיהה את הטעויות החודשיות, אין ספק שהיה משלם עוד אלפי שקלים. חיובים גבוהים בלתי צפויים מערערים את יציבות חשבונו ומסבים לו נזק.

טענתו בדבר גביית היתר נענתה רק לאחר משלוח 2 מכתבי התראה באמצעות ב"כ.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ