אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> גאליס נ' מדינת ישראל

גאליס נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 09/09/2013 | גרסת הדפסה
בפ"מ
בית משפט השלום לתעבורה בירושלים
10195-08-13
03/09/2013
בפני השופט:
נאיל מהנא

- נגד -
התובע:
אילן גאליס
הנתבע:
מדינת ישראל

החלטה

מונחת בפניי בקשה לביטול פסילה מנהלית שהושתה על רשיונו של המבקש ע"י קצין משטרה למשך 30 ימים.

לאחר שעיינתי בבקשה ובתיק מטעם המשיבה החלטתי לקבל את הבקשה ולהורות על קיצור תקופת הפסילה.

מבוא

ביום 22.08.13, נהג המבקש באוטובוס של "אגד" מעין בוקק לכיוון תל-אביב, והסיע באוטובוס 68 נוסעים, דהיינו 7 נוסעים מעבר למספר הנוסעים המירבי המותר על פי דין.

ביום 25.08.13, לאחר שימוע שנערך למבקש הוחלט על ידי קצין המשטרה לפסול אותו מהחזיק ברישיון נהיגה לתקופה של 30 יום מהנימוק: "מסתמנת אשמה של הנהג בהסעת 68 נוסעים במקום 51 בשכר במספר העולה על המצויין ברישיון הרכב. סיכון המשתמשים בדרך. לנ"ל 40 הרשעות תעבורה אחרונה מ 2011".

עתה, עותר המבקש כי בית המשפט יורה על ביטול הפסילה המנהלית, שכן לטענתו מדובר באוטובוס אחרון של אותו קו מעין בוקק לתל-אביב. המבקש פעל לטענתו בתום לב, תוך דאגה לבטיחות הנוסעים, אשר אלמלא היה מעלה אותם, היו נותרים במדבר, בחום 45 מעלות, וללא כל דרך להגיע חזרה לביתם. המבקש נהג מקצועי ופרנסתו תלויה ברישיון הנהיגה שלו.

המבקשת מתנגדת לבקשה. לטענתה, אומנם קיימת אפשרות להסיע 10 נוסעים בעמידה מעבר ל- 51 הנוסעים, אולם במקרה זה המבקש הסיע 7 נוסעים מעבר לכך וגרם לסיכון בטיחותם.

דיון והכרעה

הלכה ידועה בהקשר לבקשה לביטול פסילה מנהלית קובעת כדלקמן:

"כידוע, השאלה העיקרית שעל בית המשפט להשיב עליה בבואו להחליט בענין פסילה מנהלית מלהחזיק רשיון נהיגה היא אם נהיגתו של אותו נהג מסכנת את הציבור. בבואו להשיב על השאלה עליו להקדים ולהשיב על מספר שאלות משנה, לרבות השאלות: האם יש ראיות לכאורה להוכחת אשמתו של הנהג? האם מעידות נסיבות התאונה על כך שאופן נהיגתו מסוכן? האם מדובר באירוע בעל אופי מקרי, או בדרך התנהגות אופיינית? האם מעיד עברו של הנהג על כך שהוא מסוכן?..." (בש"פ 9849/02 בלטנר חיים נ' משטרת ישראל, (פורסם בנבו, 27.11.02)

סעיף 47(ה)(3) לפקודת התעבורה [נוסח חדש], התשכ"א- 1961 (להלן: "פקודת התעבורה") מסמיך קצין משטרה לפסול רישיון הנהיגה של נהג שעבר עבירה מן המפורטות בתוספת הרביעית לפקודת התעבורה.

אין ספק כי העבירה האמורה מנויה בתוספת הרביעית. אולם יש לבחון האם ביטול הפסילה עלול לפגוע בביטחון הציבור כאמור בסעיף 48 לפקודת התעבורה.

מעיון בתיק החקירה עולה כי אין מחלוקת שמספר הנוסעים באוטובוס חרג מהמספר המירבי המותר על פי דין. אכן מספר הנוסעים המירבי המותר להסיע באוטובוס הוא 51 נוסעים וקיימת אפשרות להסעת 10 נוסעים נוספים בעמידה. אולם במקרה זה המבקש הסיע 68 נוסעים, דהיינו בחריגה של 7 נוסעים מעבר למספר הנוסעים המירבי.

הפסילה המנהלית נועדה למנוע סכנה לציבור מהמשך נהיגתו של הנהג שביצע את העבירה.

עיון בגליון הרשעותיו של המבקש מלמד כי אין מדובר בנהג מסוכן. מדובר בנהג מקצועי, נהג "אגד", אשר מחזיק בהגה משנת 1975 ולחובתו 40 הרשעות, לרוב עבירות של ברירת קנס. נסיבות ביצוע העבירה לא מעידות כי המבקש מסוכן לציבור ועבירותיו בשנים האחרונות אינן מלמדות כאמור על נהג מסוכן.

אשר על כן, בהתחשב בעובדה שהמבקש ריצה עד כה 9 ימי פסילה מנהלית, אני מורה על קיצור תקופת הפסילה עד היום.

לסיכום

יש להסתפק בתקופת הפסילה שריצה המבקש עד כה ואני מורה על ביטול הפסילה המנהלית.

ניתנה היום, כ"ח אלול תשע"ג, 03 ספטמבר 2013, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ