אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> בר"ע 43302-10-14 בשארה נ' עיריית אלטירה

בר"ע 43302-10-14 בשארה נ' עיריית אלטירה

תאריך פרסום : 01/04/2015 | גרסת הדפסה
בר"ע
בית דין ארצי לעבודה
43302-10-14
29/10/2014
בפני השופטת:
סיגל דוידוב-מוטולה

- נגד -
המבקש:
מועין בשארה
עו"ד ואיל ראבי
המשיבה:
עיריית אלטירה
החלטה
 

 

השופטת סיגל דוידוב-מוטולה

1.לפני בקשת רשות ערעור על החלטת בית הדין האזורי בתל אביב (סע"ש 47255-07-14; השופטת עידית איצקוביץ ונציגי הציבור מר יוסף לוין ומר יגאל ליבר), מיום 19.10.14, במסגרתה נדחתה בקשת המבקש למתן סעד זמני כנגד פיטוריו.

 

2.המבקש, יליד שנת 1953, החל לעבוד במשיבה ביום 15.3.02, ללא הליך מכרז, והועסק בה מאז בתפקיד של רכז סל תרבות וכן עוזר לראש העיר, במשרה מלאה. המבקש פוטר ביום 1.7.14, לאחר שימוע בפני "ועדת פיטורים" מיום 28.5.14, מהטעם שמונה למשרתו באופן לא חוקי.

 

3.בית הדין האזורי, לאחר שמיעת עדויות בבקשה, קבע כי גם אם לשכת התעסוקה שימשה "צינור" לקליטתו של המבקש בשנת 2002 - אין בכך כדי לשלול את החובה בפרסום מכרז למשרתו. לאור זאת, המבקש לא עמד בנטל להוכיח פגם לכאורה בסיום עבודתו המצדיק את השבתו לעבודה במסגרת של סעד זמני. קל וחומר, כאשר המשיבה הצהירה כי לא תקבל עובד חלופי במקומו של המבקש; כאשר המבקש אינו מבצע בפועל את תפקידו כיועץ ראש העיר מזה תקופה נוכח חילוקי הדעות בינו לבין ראש העירייה; וכאשר המשיבה עדיין בתהליכי הבראה.

בית הדין קבע את התיק לדיון מוקדם בחודש נובמבר 2014, והורה - נוכח השאלות המתעוררות בהליך - לשלוח הזמנה לדיון גם למדינת ישראל ולהסתדרות המעו"ף.

 

4.המבקש טוען, בבקשת רשות הערעור, כי לא הייתה חובת מכרז למשרתו בהתחשב בכך שנקלט באמצעות שירות התעסוקה; כי ראש העיר החליט לפטרו בשל שיקולים זרים ונוכח סירובו לתמוך בו בבחירות שהתקיימו בשנת 2013; כי פוטר תחילה בחודש ינואר 2014 בשל טענת ראש העיר לכשלים בתפקודו, ופיטורים אלו בוטלו לאחר בקשה קודמת שהגיש לבית הדין; כי בסמוך לאחר מכן זומן לשימוע טרם פיטורים בעילה חדשה; כי לא ניתנה הסכמת נציגות העובדים לפיטוריו וזאת בניגוד לחוקת העבודה לעובדי הרשויות המקומיות; כי ועדת הפיטורים לא שקלה את טענתו כי לא הייתה חובת מכרז למשרתו ולא נימקה את החלטתה; וכי תכנית ההבראה עליה הוסכם בהסכם קיבוצי מיוחד לא כללה את פיטוריו והמשיבה מנועה לפיכך מלבצע פיטורים נוספים.

 

5.לאחר שעיינתי בבקשה ובחנתי את טענות המבקש, הגעתי לכלל מסקנה כי דין בקשת רשות הערעור להידחות אף ללא צורך בתגובת המשיבה, מקום שלא נפלה טעות משפטית מהותית בהחלטת בית הדין האזורי.

ההחלטה אם ליתן סעד זמני אם לאו, מסורה ככלל לשיקול דעתה של הערכאה הדנה בהליך. ככלל, אין ערכאת הערעור נוטה להתערב בשיקול דעתו של בית הדין האזורי בכל הנוגע למתן או לאי מתן סעדים זמניים, אלא אם שיקול הדעת הופעל שלא כהלכה (דב"ע נה/3-247 המרכז הרפואי שערי צדק - ד"ר אורלי פרט, פד"ע כט 244 (1995)). לא מצאתי כי מקרה זה מצדיק חריגה מהכלל, ושמיעת ערעור על החלטתו של בית הדין האזורי.

 

6.אין באמור כדי להביע דעה בשאלות העובדתיות והמשפטיות המתעוררות בהליך, לרבות השאלה אם מדובר בפיטורים או שמא בבטלות מינוי; משמעות חלוף הזמן ממועד קליטתו של המבקש; משמעות חלוף הזמן (לכאורה) ממועד מתן הנחייתו של משרד הפנים בנוגע לעובדים שנקלטו ללא מכרז ועד יישומה לגבי המבקש; תום הלב בהעלאת טענת פיטורים חדשה לאחר שפיטורים קודמים בוטלו במסגרת הליך משפטי; ועוד. שאלות אלו ואחרות טרם התבררו, ותתבררנה במסגרת ההליך העיקרי ולאחר שמיעת העדויות.

 

גם אם חלק מהשאלות טרם קיבלו (לכאורה) מענה; בהתחשב בדחיית טענתו העיקרית של המבקש, בדבר העדר חובת מכרז; נוכח התרשמותו של בית הדין האזורי כי "לא עולה בבירור מה היה תוכן תפקידו בעירייה..." ובפועל המבקש אינו מבצע את תפקידו כיועץ ראש העיר מזה תקופה; ובהתחשב בהצהרת המשיבה כי לא תקלוט עובד חלופי במקומו של המבקש כך שנזקו של המבקש, בנסיבות אלו ולכאורה, יהיה ניתן לפיצוי כספי ככל שתביעתו תתקבל – שוכנעתי כי אין הצדקה להתערב בשיקול דעתו של בית הדין האזורי שלא ליתן סעד זמני.

 

ברי, כי אין באי מתן הסעד בשלב זה של הדיון כדי למנוע מבית הדין האזורי ליתן כל סעד אשר ימצא לנכון בתום הדיון, לאור מכלול הראיות שתובאנה בפניו. בנוסף, יש להניח כי בית הדין האזורי – כמו גם הצדדים – יעשה מאמץ לשמוע את התיק העיקרי בהקדם האפשרי, ככל הניתן.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ