אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> מדינת ישראל נ' שפילמן

מדינת ישראל נ' שפילמן

תאריך פרסום : 05/09/2018 | גרסת הדפסה
בפ"ת
בית משפט השלום פתח תקווה
4352-07-18
21/08/2018
בפני השופטת הבכירה :
אטליא וישקין

- נגד -
מבקשים:
מדינת ישראל
משיבים:
שלום שפילמן
החלטה

בפני בקשת המדינה להורות על פסילת רישיונו של המשיב עד תום ההליכים נגדו, וזאת לפי סעיף 46 לפקודת התעבורה [נוסח חדש], תשכ"א -1961.

 

נגד המשיב הוגש כתב אישום המייחס לו עבירת מהירות, ע"פ כתב האישום נהג המשיב ברכבו בדרך בינעירונית במהירות של 154 קמ"ש כאשר המהירות המרבית המותרת במקום הינה 90 קמ"ש.

 

בבקשתה, טוענת המבקשת כי מדובר במשיב אשר נוהג משנת 1966 בלבד ולחובתו 47 ה"ק, כולל 14 ה"ק בגין עבירת מהירות ועל כן יש לפסול רישיונו לאור מסוכנותו הרבה וזאת עד לתום ההליכים המשפטיים.

 

ב"כ המשיב הסכים לקיומן של ראיות לכאורה, אך לדבריו מדובר בנהג שנוהג 52 שנה, עבירה אחרונה משנת 2012.

לדבריו לאור השיהוי בהגשת הבקשה, ובכך שעד היום חלפו 8 ימים מאז שהמשיב קיבל את רישיונו ונוהג 8 ימים אין מקום לקבל את בקשת התביעה.

 

דיון

 

מבלי להתייחס לשאר הטענות שעלו בדיון, צודק ב"כ המשיב כי אילו סברה המבקשת שמדובר בנהג מסוכן, הייתה פועלת לפסילת רישיונו עוד קודם לדיון היום. משלא עשתה כן, גילתה המבקשת דעתה כי היא מסכימה להמשך נהיגתו של המשיב.

יפים לענייננו דברים שנאמרו בבש"פ 2327/08 דוד ליפשיץ נגד מדינת ישראל, מפי כב' השופט י' דנציגר:

 

"ככלל, כאשר מתבקשת פסילת רישיונו של אדם, יש להגיש את כתב האישום בעניינו טרם סיומה של תקופת הפסילה המינהלית [ראו למשל: עניין חדש; בש"פ 6248/07 סויסה נ' מדינת ישראל (לא פורסם, 26.7.2007) (להלן - עניין סויסה); בש"פ 6298/00 אברג'יל נ' מדינת ישראל (מיום, 14.9.2000); בש"פ 7726/02 חסיין נ' מדינת ישראל, פ"ד נו (6) 562 (2002) (להלן - עניין חסיין)].

 

לעיתים, שיהוי רב בהגשתה של בקשת הפסילה יצביע על כך כי המשיבה אינה סבורה כי נשקפת סכנה ממי שנגדו הוגשה הבקשה ויש בכוחו של שיהוי כאמור לבטל את הפסילה לפי סעיף 46ב(ב) לעיל, "שהרי ככל שחולף הזמן בלא שהוגש כתב אישום, מתעצמת החזקה שאין המשטרה והפרקליטות צופות סיכון מנהיגתו של נהג שהיה מעורב בתאונה" (עניין חסיין הנ"ל, עמוד 565; ראו גם: עניין חדש)."

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ