אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> בפ"ת 1974-11-16 מדינת ישראל נ' צח

בפ"ת 1974-11-16 מדינת ישראל נ' צח

תאריך פרסום : 23/11/2016 | גרסת הדפסה
בפ"ת
בית משפט השלום פתח תקווה
1974-11-16
20/11/2016
בפני השופט:
טל פרי

- נגד -
מבקשת:
מדינת ישראל
משיב:
הוד צח
החלטה
 

 

בפניי בקשת המדינה להורות על פסילת רישיון נהיגת המשיב עד לגמר בירור הדין, וזאת לפי סעיף 46 לפקודת התעבורה [נוסח חדש] 1961.

 

נגד המשיב הוגש כתב אישום לפיו ביום 11.10.16 בשעה 02.00 לערך, נהג ברכב פרטי תוצרת סיטרואן מ.ר. XXXבכביש 57 למערב קילומטר 5.9 כפר יונה.

באותן נסיבות נטען, כי המשיב נהג רכבו בדרך מהירה במהירות של 137 קמ"ש כאשר המהירות המרבית המותרת במקום הינה 60 קמ"ש.

 

ביום 13.10.16 נפסל רישיון נהיגת המשיב פסילה מנהלית למשך 30 ימים על ידי קצין משטרה.

 

ביום 13.11.16, בדיון אשר נערך בפני, הוסכם על ידי הצדדים, כי המשיב ימשיך לשהות בפסילה והדיון נדחה להיום.

בבקשתה, טוענת המבקשת כי מדובר במשיב אשר נוהג משנת 1991, צבר לחובות 27 הרשעות קודמות ויש לפסול רישיונו לאור מסוכנותו הרבה וזאת עד לתום ההליכים המשפטיים.

 

ב"כ המשיב הסכים לקיומן של ראיות לכאורה אך טען כי המקום בו נעברה העבירה הינו מקום מבלבל , הכביש נחזה להיות כדרך מהירה יותר, יש שני נתיבים לכל כיוון, עם שטח הפרדה וכמה מאות מטרים מהמקום, המהירות המותרת היא 90 קמ"ש.

לדברי ב"כ המשיב, למשיב נסיבות אישיות, הינו אב ל- 4 ילדים ואם לא יושב רישיונו, קיים חשש כי יפוטר.

  

על השיקולים המנחים את בית המשפט בדונו בבקשה להארכת פסילה עד לגמר הדין עמד כב' השו' ד' חשין בהרחבה בבש"פ 8161/06 גבריאל נ' מדינת ישראל (פורסם בנבו, 07.11.06).

 

"בדונו בבקשה להארכת פסילתו של רישיון הנהיגה עד לתום ההליכים, על בית-המשפט לבחון תחילה קיומן של ראיות לכאורה להרשעת הנהג בעבירה המיוחסת לו; ואם מצא כי אלה קיימות, עליו לעבור ולבחון האם נהיגתו מסכנת את הציבור. בגדר בחינה זו, יש לאזן בין שיקולי ההגנה על האינטרסים של הנהג הפוגע, ובכלל זה נסיבותיו האישיות המיוחדות, לבין הצורך להגן על שלום הציבור מפני נהיגה המסכנת חיים (ראו ע"פ 3883/04 אבו סיביה נ' מדינת ישראל, [פורסם בנבו] החלטה מיום 11.5.2004, מפי השופטת פרוקצ'יה (להלן – עניין אבו סיביה). על מסוכנותו של הנהג, ניתן ללמוד, בין היתר, מעברו התעבורתי ומנסיבות האירוע הספציפי גם יחד (ראו בש"פ 759/99 הורוביץ נ' מדינת ישראל, [פורסם בנבו] החלטה מיום 11.2.1999, מפי השופט מצא; בש"פ 7399/00 לחמי נ' מדינת ישראל, [פורסם בנבו] החלטה מיום 6.11.2000, מפי השופט טירקל)".

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ