אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> בפ"מ 8798-05-16 בר נחום נ' מדינת ישראל

בפ"מ 8798-05-16 בר נחום נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 08/06/2016 | גרסת הדפסה
בפ"מ
בית משפט השלום באר שבע
8798-05-16
31/05/2016
בפני השופט:
אלון אופיר

- נגד -
מבקשים:
פנחס בר נחום רפי בקר
עו"ד רפי בקר
משיבים:
מדינת ישראל לשכת תביעות תנועה נגב
עו"ד לשכת תביעות תנועה נגב
החלטה

בפני בקשה לביטול פסילה מנהלית אשר הוטלה על המבקש לתקופה של 60 יום לאחר שהיה מעורב כנהג בתאונת דרכים.

ב"כ המבקש טען כי אין למשיבה ראיות לכאורה התומכות בסברה כי המבקש הוא אשר גרם לתאונה נשוא פרשה זו.

אף שלפי עמדת המדינה המבקש לא שמר מרחק מהרכב שלפניו וגרם לתאונת שרשרת עם 4 כלי רכב, טוען ב"כ המבקש כי רכב מעורב "חתך" לתוך נתיב ימין בו נסע המבקש והוא אשר גרם לתאונה בה לא נגרמו לאיש חבלות גוף של ממש.

עוד טענה ההגנה כי המבקש בעל ותק נהיגה של למעלה מ- 50 שנה, הוא לא גרם מעולם לתאונה ואין בעברו התעבורתי כדי להעיד על מסוכנות מצידו.

תיק החקירה הועבר לעיוני ולהלן החלטתי לאחר קריאת כל חומר הראיות שבו:

מעדויות הנהגים המעורבים עולה כי המדובר בגרסה מול גרסה מבלי שיש בתיק החקירה ראיות מזירת האירוע התומכות בעדות כזו או אחרת.

בעוד המבקש טוען לכניסת רכב אחר בפתאומיות לנתיבו (עדות הנתמכת בעדות אשתו שישבה לצידו), מצא בוחן התנועה את הזירה לאחר שרכבי התאונה הוזזו, ואין ביכולתו לתמוך או לשלול גרסה זו.

מן העדויות האחרות עולה כי רוב המעורבים לא ראו כלל את התרחשות התאונה (האימפקט עצמו) וספק עם עדותו הבלעדית של הנהג אשר נפגע מרכב המבקש תוכל להפוך את רף ההוכחה לכזה שמעבר לכל ספק סביר.

יחד עם זאת, צודקת המדינה כי לשלב משפטי זה די בראיות גולמיות לכאורה כנגד המבקש, ראיות הקושרות אותו ולו לפי חלק מהראיות לגרסה הטוענת לאחריותו להתרחשות התאונה.

ראיות הקושרות את המבקש לאפשרות לפיה הוא הגורם לתאונה מצויות בתיק (גם אם דלות בשלב זה).

אל מול דלות הראיות לכאורה ניצב וותקו הרב מאד של המבקש בנהיגה (מעל 50 שנה) כאשר לחובתו אין גרימת תאונה בעבר ואין גם ביצוע כל עבירת תנועה משנת 2007.

אין המדובר בנהג מסוכן בדרך כלל, ואין אני סבור כי לגילו המופלג צריכה להיות השפעה על החלטה זו, ככל שלא הציגה המדינה כל אינדיקציה לפגיעה ביכולת נהיגתו כתוצאה מגילו.

בנסיבות המתוארות לעיל, ולאחר ששקלתי את עוצמת הראיות אל מול העובדה כי המדובר בכל זאת באירוע תאונתי מורכב בו היו מעורבים ארבעה כלי רכב שונים, ובבוחני את רף מסוכנותו הספציפי של המבקש על רקע עברו, נחה דעתי כי די ב- 30 ימי פסילה מנהלית כדי לענות ולאיין את רף הסיכון הספציפי מהמשך נהיגתו של מבקש זה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ