אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> שורצברג נ' מדינת ישראל

שורצברג נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 08/05/2017 | גרסת הדפסה
בפ"מ
בית משפט השלום פתח תקווה לתעבורה
7421-04-17
04/05/2017
בפני השופט:
טל פרי

- נגד -
מבקשת:
דפנה שורצברג
משיבה:
מדינת ישראל
החלטה


בפני בקשה להורות על ביטולה של פסילה מנהלית, לפי סעיף 48 לפקודת התעבורה [נוסח חדש] התשכ"א – 1961, אשר הוטלה על המבקשת ביום 19.4.17 למשך 60 יום, בגין מעורבותה בתאונת דרכים.

 

על פי חומר הראיות אשר הוגש לעיוני, בתאריך 18.4.17 בשעה 22.30 לערך, נהגה המבקשת ברכב פרטי תוצרת פז'ו בכביש 5 לכיוון מזרח ופגעה חזית אחור ברכב פרטי תוצרת טויוטה (להלן ה"תאונה").

 

המבקשת חשודה כי במקום ובנסיבות אשר פורטו לעיל, נהגה שיכורה שכן, בבדיקת נשיפה אשר נערכה למבקשת, נמצא אלכוהול בריכוז 590 מיקרו גרם לכל ליטר אוויר נשוף.

 

כתוצאה מהתאונה נחבל הנהג המעורב, נחבלה המבקשת וניזוקו כלי הרכב.

 

המבקשת, באמצעות ב"כ, עותרת לביטול הפסילה המנהלית.

לטענת ב"כ המבקשת, לא ניתנה למבקש זכות ההיוועצות עם עורך דין. כמו כן, טוען כי המשקה האלכוהולי אותו שתתה המבקשת נמהל במיץ תפוזים.

ב"כ המבקשת אף טען כי עברה של המבקשת אינו מכביד והיא חייבת רכבה בשל קושי אובייקטיבי של תחבורה ציבורית אשר כמעט ואינה קיימת במקום מגוריה.

 

מנגד, ב"כ המשיבה התנגד לבקשה וטען כי בתיק ישנן ראיות לכך שהמבקשת גרמה לתאונת דרכים בהיותה שיכורה.

ב"כ המשיבה אף מציין עברה התעבורתי המכביד של המבקשת ולפיכך, עותר כי בית המשפט ידחה הבקשה.

דיון והכרעה

בבש"פ 8450/02 זינגר יהודה עו"ד נ' מדינת ישראל [פורסם בנבו], במסגרתו נדחה ערר על פסילה מנהלית, הבהירה כבוד השופטת פרוקצ'יה את הכללים שעל יסודם יש לבחון את הפסילה המנהלית אשר ניתנה מכוח סעיף 47 לפקודת התעבורה. כבוד השופטת פרוקצ'יה הבהירה כי שיקול הדעת המסור לקצין משטרה לעניין זה בנוי משני רבדים, האחד, רובד ראייתי, שעניינו בשאלה האם קיים חומר ראיות לכאורה המבסס אשמת הנהג בעבירות המיוחסות לו. השני, עיקרו בשאלה, האם קיימת מסוכנות לציבור מהמשך נהיגתו. נקבע כי הפסילה המנהלית לא נועדה להעניש נהג בטרם הורשע בדין, אלא למנוע סכנה מיידית לציבור מנהיגתו, ועל רקע זה מובנת קביעת סעיף 48 לפקודת התעבורה לפיה בית משפט רשאי לבטל או לקצר פסילה מנהלית אם שוכנע שהביטול לא יפגע בביטחון הציבור. לעניין זה, נודעת חשיבות לנסיבות ביצוע העבירה וכן להרשעותיו הקודמות של הנהג.

(בש"פ 1661/91 צ'ישינסקי נ' מדינת ישראל, פד"י מ"ה 145 (3); בש"פ 513/88 מדינת ישראל נ' גוליו, פד"י מ"ב 331 (3)).

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ