אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> בפ"מ 6338-08-15 גוטמן נ' מדינת ישראל

בפ"מ 6338-08-15 גוטמן נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 31/08/2015 | גרסת הדפסה
בפ"מ
בית משפט השלום תל אביב - יפו לתעבורה
6338-08-15
23/08/2015
בפני השופט:
דן סעדון

- נגד -
מבקש:
אברהם חן גוטמן
עו"ד שמרת
משיבה:
מדינת ישראל
החלטה
 

 

לפני בקשה לביטול או קיצור פסילה מנהלית.

 

1.המבקש הוא נהג אוטובוס. ביום 11.8.15 נהג המבקש באוטובוס בכביש 4. בהגיע האוטובוס לקילומטר ה- 116 בכביש לא שמר המבקש רווח מספיק מן הרכב שלפניו, פגע בו והדף אותו לעבר כלי רכב אחר וכך הלאה. בסך הכול היו מעורבים בתאונה האמורה 4 כלי רכב זולת האוטובוס ונפצעו 2 מהמעורבים.

 

2.ב"כ המבקש טוען כי מדובר בתאונה של אי שמירת מרחק במהירות נמוכה מאוד. מנסיבות אלה לא עולה כי המבקש הוא נהג מסוכן וגם עברו התעבורתי של המבקש ( 8 הרשעות קודמות משנת 89 ) אינן מעידות על מסוכנות הנשקפת מהמשך נהיגתו של המבקש. ב"כ המבקש ער לכך שבנפול טענת המבקש בדבר כשל מכני באוטובוס נותרה רק האפשרות כי ב"כשל אנושי" של המבקש. יחד עם זאת, הוא טוען כי נוכח מכלול הנסיבות והעובדה כי במהלך תקופת הפסילה מתקפחת פרנסת המבקש מוצדק להשיב הרישיון לידיו. עוד נטען כי גם אם תבחר המשיבה להגיש כתב אישום בעבירה של אי שמירת מרחק מספיק הרי שלאור עברו התעבורתי אין להניח כי המבקש יקבל עונש פסילה.

 

3.ב"כ המשיבה טוען כי נוכח היקף התאונה ( 4 כלי רכב ושני מעורבים שנפצעו) החלטת הקצין מוצדקת וכי אין בשלב זה לתת משקל לטענה לפיה בסופו של ההליך לא יהיה המבקש צפוי לפסילה כחלק מגזר הדין.

 

דיון

4.דין הבקשה להתקבל.

5.תכליתה של פסילה מנהלית היא להרחיק מן הכביש נהגים הנתפסים כנהגים מסוכנים. מסוכנות זו עשויה להילמד מן הנסיבות בהן נעברה העבירה המיוחסת להם וכן מעברם התעבורתי או הפלילי. פסילה מנהלית אינה "מקדמה על חשבון העונש" והשאלה איזה עונש יקבל המבקש, אם יקבל, בתום ההליך בענייננו אינה רלוונטית לשלב זה.

 

6.במקרה זה הגעתי לכלל מסקנה כי המסוכנות הנשקפת מהמשך נהיגת המבקש אינה מצדיקה המשך פסילתו המנהלית. אכן, לכאורה המבקש לא הקפיד לשמור רווח מספיק מהרכב שלפניו ופגע בו וכך נגרמה "תאונת שרשרת". עם זאת, לא מצאתי כי הרשלנות שהפגין המבקש בעת האירוע היא ברף הגבוה. גם עברו התעבורתי של המבקש אינו תומך במסקנה כי המבקש מסוכן בנהיגתו. המבקש נוהג משנת 89. עברו התעבורתי אינו מכביד ואין טענה כי הוא מכביד. אין לחובתו עבר פלילי. אמנם נכון הוא כי תוצאות התאונה אינן קלות אך מבלי להקל ראש בטענה זו, מתוצאות התאונה לא ניתן בהכרח ללמוד על סכנה הניבטת מהמשך נהיגתו של האחראי לתאונה שכן לעתים, תוצאות התאונה הן פרי צירוף מקרים.

 

7.נוכח עבר תקין ובשים לב לכך שמדובר באירוע תאונתי חריג על רקע וותק נהיגה רב שנים ובשים לב לרשלנותו הלא גבוהה של המבקש בעת התאונה, לא מצאתי כי יהיה בהחזרת רישיון הנהיגה למבקש כדי להעמיד בסכנה את יתר המשתמשים בדרך. לפיכך אני מקבל את הבקשה ומורה על ביטול הפסילה המנהלית. רישיון הנהיגה של המבקש יושב לו לאלתר.

 

 

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ