אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> בפ"מ 4044-08-15 בר נ' מדינת ישראל

בפ"מ 4044-08-15 בר נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 27/08/2015 | גרסת הדפסה
בפ"מ
בית משפט השלום תל אביב - יפו תעבורה
4044-08-15
23/08/2015
בפני השופט:
דן סעדון

- נגד -
מבקשים:
יוסי בר
משיבים:
מדינת ישראל
החלטה
 

 

לפני בקשה לביטול או קיצור פסילה מנהלית שהוטלה על המבקש.

 

1.המבקש היה מעורב בתאונת דרכים אשר בעקבותיה נפסל רישיונו למשך 60 יום על ידי קצין משטרה. המבקש טוען לנסיבות אישיות וכלכליות קשות המצדיקות קיצור או ביטול הפסילה וכן טוען כי התאונה אירעה בנסיבות בהן הנאשם "זחל" לעבר הכניסה לצומת ובכל מקרה לא נכנס עם רכבו מעבר ל 60 ס"מ לעומק הצומת בעת שהתאונה אירעה.

 

2.ב"כ המשיבה טוען כי מן הראיות בתיק החקירה עולה לכאורה כי התאונה אירעה לאחר שהמבקש נכנס לצומת בניגוד להוראת הרמזור האדום בכיוון נסיעתו וכתוצאה מכך פגע ברכב אחר שפנה שמאלה מכיוון נתיבי איילון לרחוב לה גארדיה. בעקבות התאונה נפצעו 2 מן המעורבים כאשר בעקבות הפגיעה של רכב הנאשם ברכב המעורב, נהדף הרכב המעורב אל עבר רכב שלישי שהיה במקום ופגע בו. לאור זאת, נטען כי אופן נהיגתו של המבקש – באור אדום תוך גרימת תאונה שפגעה בשניים מן המעורבים בה בגוף והסבה נזק ל – 3 כלי רכב – מצדיקה הרחקת המבקש מן הכביש לתקופה שנקבעה בדין.

 

דיון והכרעה

3.פסילה מנהלית נועדה להרחיק נהג הנחשב נהג מסוכן מן הכביש. מסוכנות עשויה להילמד מנסיבות התאונה ומעברו התעבורתי של הנהג. מעיון בחומר הראיות בתיק עולה לכאורה כי המבקש נכנס לצומת בניגוד להוראת האור האדום בכיוון נסיעתו. המבקש טען אמנם כי המשיך בנסיעה לכיוון הצומת לאחר שווידא מרחק מה מן הצומת, כי האור בכיוון נסיעתו ירוק אולם "אינני יכול לשלול האפשרות שכאשר נכנסתי לצומת ברמזור בכיוון נסיעתי כבר שינה מופע ולא היה ירוק" ( ע' 3 ש 15-16). לאור האמור אני קובע כי קיימות ראיות לכאורה להוכחת אחריותו של המבקש לגרם תאונת הדרכים אשר גרמה נזקים ל- 3 כלי רכב ולחבלות ל-2 מן המעורבים בה.

4.הנאשם נוהג משנת 1972. לחובתו 30 הרשעות קודמות. בעשר השנים האחרונות צבר המבקש לחובתו עבירות שאינן חמורות במיוחד. גם העבירות שצבר המבקש לפני כן שהן בעלות גוון בטיחותי נעברו לפני זמן רב ויש לתת לכך משקל מתאים בהערכת המסוכנות הצפויה ממנו.

5.אני סבור כי במקרה שלפני, נסיבות התאונה מצביעות על רשלנות לא מבוטלת מצד המבקש אשר נכנס למעשה כעיוור אל הצומת מבלי לדעת מה הוריית הרמזור בכיוון נסיעתו. תוצאות התאונה דוברות בעד עצמן. מנגד, עברו התעבורתי של המבקש אינו מכביד וקשה להגיע למסקנה על יסוד אירוע תאונתי בודד וחריג, כי המבקש הוא נהג מסוכן.

 

אשר על כן, ומתוך התחשבות בעברו של המבקש על רקע נסיבותיו של אירוע תאונה זה, אני מקצר את תקופת הפסילה המנהלית כך שזו תעמוד על 40 יום מן המועד בו נפסל המבקש מנהלית על ידי קצין המשטרה.

 

ניתנה היום, ח' אלול תשע"ה, 23 אוגוסט 2015, בהעדר הצדדים.

 

Picture 1

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ