אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> בנק דיסקונט לישראל בע"מ נ' פרץ ואח'

בנק דיסקונט לישראל בע"מ נ' פרץ ואח'

תאריך פרסום : 29/04/2010 | גרסת הדפסה
ת"ט
בית משפט השלום אשדוד
840-09
28/04/2010
בפני השופט:
יניב בוקר

- נגד -
התובע:
1. שושנה פרץ
2. גבריאל פרץ

הנתבע:
בנק דיסקונט לישראל בע"מ

החלטה

מהלך הדיון בבקשה וטענות הצדדים

בפני בקשתם של המבקשים, ה"ה פרץ שושנה וגבריאל, כי אאריך את המועד להגשת התנגדותם לבקשה לביצוע שטר שהוגשה על ידי המשיב, בנק דיסקונט בע"מ, בלשכת ההוצאה לפועל בהרצליה, בתיק מס' 2610407082.

להתנגדות צורף תצהירו של המבקש, בו טען כי המדובר בשיק שזמן פירעונו ליום 25/3/08, שניתן למרפאת השיניים "שורש" בגין טיפולי שיניים, אלא שהיה על המרפאה להחזיר לידיו את השיק היות וניתן שיק אחר במקומו.

לטענתו של המבקש, המדובר בעושק היות והמשיב פרע סך של 500 ₪ מחשבון בנק אחר, במקום להשיבו בחזרה אל המבקשים, וזאת בהתאם לסיכום שהיה למבקשים עם פקידת מרפאת השיניים ב"שורש".

עוד טען המבקש, כי השיק חולל באמצעות הוראת ביטול שניתנה לבנק, בהסכמת חב' שורש, ולא עקב אי כיסוי.

לטענתו של המבקש, חב' שורש פשטה את הרגל ונהגה שלא כדין, תוך עשיית עושר ולא במשפט בכך שהציגה השיק לפירעון.

עד כאן טענות ההתנגדות.

לעניין הארכת המועד להגשת ההתנגדות טען המבקש, כי "לקח למבקשים זמן לאתר את נסיבות הוצאתו של השיק".

ביום 25/2/10 התקיים בפני דיון בבקשה.

בפתח הדיון ביקש ב"כ המשיב, לדחות את בקשתה של המבקשת מס' 1, שהגישה תצהיר, היות ולא טרחה להתייצב ולהיחקר על תצהירה.

המבקש הכחיש בחקירתו כי הצדדים הגיעו להסדר פשרה וטען כי נתבקש לחתום על הסדר כזה, אך לא חתם בסופו של דבר.

כמו כן טען המבקש, כי ב"כ המשיב ניסה לשכנעו להגיע להסדר.

לשאלתו של ב"כ המשיב, האם נכון שהמבקש מסר מס' פקס למשלוח ההסכם, השיב המבקש בחיוב, אך הוסיף כי לאחר שקיבל את הסכם הפשרה, ציין בפני ב"כ המשיב כי המכתב הראשון לא הגיע, ולא הסכים לחתום על הסכם הפשרה.

לשאלתו של ב"כ המשיב, כמה זמן לקח למבקשים לאתר את נסיבות הוצאתו של השיק, השיב המבקש כי מסר למרפאת שורש שיקים לכל השנה, אך בדיעבד התברר לו כי מסר שיקים מחשבונו העסקי, על כן התקשר למנהלת המרפאה בשם דורית, אשר אמרה לו לבוא ולהחליף את השיקים.

כמו כן טען המבקש, כי הוא נתבקש להמתין שכן הייתה צריכה לשוחח על כך עם הנהלת החשבונות.

המבקש טען כי פנה לדורית, כיומיים לאחר שמסר את השיקים מהחשבון העסקי וזאת בשל טעות.

לטענתו של המבקש, קיבל את האזהרה ביום 8/2/09 ומספר ימים לאחר מכן הגיש את ההתנגדות.

לשאלתו של ב"כ המשיב מדוע הוגשה הבקשה באיחור, רק ביום 29/3/09, השיב המבקש כי עוקל רכבם של המבקשים ולפיכך, והתמקדו בזה, כלשונו.

לטענתו של המבקש, הבנק אינו אוחז כשורה שכן השיק ניתן לחב' שורש, הוצג לפירעון על ידי שורש, ולאחר שחזר עקב הוראות ביטול נמסר לבנק לצורך גבייתו.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ