אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> בנימין נ' בע"מ

בנימין נ' בע"מ

תאריך פרסום : 22/09/2011 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות טבריה
45169-02-11
18/09/2011
בפני השופט:
אילונה אריאלי

- נגד -
התובע:
אושרת בנימין
הנתבע:
הרמוניה לבית בע"מ
פסק-דין

פסק דין

זוהי תביעה קטנה לפיצוי התובעת בסך של 1,000 ₪ בגין כסאות פגומים שמכרה לה הנתבעת.

התובעת טוענת בכתב התביעה כי היא רכשה מן הנתבעת ארבעה כסאות בסך כולל של 720 ₪ (180 ₪ לכסא). כחודש וחצי לאחר מכן התיישב בעלה של התובעת על אחד הכסאות כשבידו בנם התינוק, לפתע נשבר הכסא והשניים נפלו ממנו. התובעת פנתה לנתבעת וביקשה שתחליף את הכסאות בכסאות בטוחים יותר, אך היא נענתה בשלילה. לאחר מכן פנתה התובעת למנהל הנתבעת בנתניה ואף שלחה לו מכתב מפורט בעניין. בשיחת הטלפון אמר לה מנהל הנתבעת כי הוא איננו מעונין לקבל את הכסאות המשומשים.

ארבעת הכסאות נותרו מאז בחנות הנתבעת בטבריה.

לכתב התביעה צורף מכתבה של התובעת למנהל הנתבעת מיום 15.12.2010, שם מפרטת התובעת את השתלשלות האירועים מאז נרכשו הכסאות כחודשיים קודם לכן. כן צורף תדפיס חשבון האשראי של התובעת ובו, בין היתר, מצוינות שתי רכישות מן הנתבעת: רכישה בסך של 240 ש"ח ביום 18.10.2010 ורכישה בסך של 179.99 ₪ ביום 21.10.2010.

הנתבעת מבקשת לדחות את התביעה. לטענתה, מדובר בתביעה סחטנית ומגוחכת. על פי פירוט האשראי שצירפה התובעת לכתב התביעה, סך החיובים לנתבעת היו בסך של 420 ₪, כאשר התובעת לא צירפה חשבונית עסקה או הוכחה אחרת לסוג המוצר אותו רכשה. על פי בדיקת הנתבעת, הרכישה בסך של 240 ₪ היתה עבור "שעון ציפורים" והרכישה הנוספת היתה עבור כסא בודד, כך שלא ניתן לדעת מתי נרכש הכסא שנשבר ואין תיעוד על רכישת שלושה כסאות נוספים.

הנתבעת מאשרת בכתב ההגנה כי כחודש וחצי לאחר רכישת אותו כסא, התקשרה התובעת לסניף ממנו רכשה את הכסאות וטענה כי אחד הכסאות נשבר. העובדת באותו סניף הזמינה אותה להביא את הכסא השבור לסניף, על מנת לברר במה מדובר. התובעת הגיעה לסניף עם ארבעה כסאות והותירה את הכסאות אצל הנתבעת כשנאמר לה שיתקשרו אליה עם תשובה בעניין. עוד באותו היום התקשר מנהל החנות אל התובעת והציע להחליף את הכסא השבור בכסא חדש. התובעת הגיבה בזעם ודרשה להחליף את כל הכסאות בדגם שונה. תוך כדי אותה שיחה לקח בעלה של התובעת את הטלפון והחל לאיים על חייו של מנהל החנות במידה והכסאות לא יוחלפו בדגם שונה לחלוטין. מנהל החנות התלונן על כך במשטרה ובעלה של התובעת זומן לחקירה. כעבור מס' ימים התקשרה התובעת למנהל הנתבעת זה אמר לה כי הדגם אותו רכשה תקין לחלוטין ונמכרו ממנו עשרות כסאות. הנתבעת מצרפת לכתב ההגנה דו"ח מכירות בעניין זה. מנהל הנתבעת אף הבהיר לתובעת כי לאור התנהגות בעלה, לא יוחלף אף כסא והנתבעת אף תסרב למכור לה מוצרים בעתיד.

הנתבעת טוענת כי היא מוכרת בכל חודש עשרות כסאות מהדגם שנרכש על ידי התובעת ולא נשמעה מעולם כל טענה בנוגע לטיבו של הכסא.

בדיון שהתקיים בפני העידו התובעת ומנהל הנתבעת. לאחר ששמעתי את עדויותיהם ולאחר שהוצג בפני הכסא העומד ביסוד המחלוקת, שוכנעתי כי דין התביעה להתקבל.

התובעת הוכיחה, ברמת ההוכחה הנדרשת במשפט אזרחי, כי בחודש אוקטובר 2010 היא רכשה מן הנתבעת ארבעה כסאות מאותו סוג. התובעת אמנם הציגה אסמכתא על ביצוע שתי עסקאות באשראי מול הנתבעת, האחת בסך של 240 ₪ והשניה בסך של 179.99 ₪, אך לטענתה יתרת התמורה שולמה לנתבעת במזומן. עדותה של התובעת בפני היתה עדות מהימנה ועקבית ונתתי בה אמון מלא. הנתבעת, כאמור, מאשרת כי באחת העסקאות נרכש כסא במחיר של 179.99 ₪, ועוד מאשרת הנתבעת כי התובעת החזירה ארבעה כסאות מאותו דגם כעבור כחודש ומחצה. לא נטען כי מדובר בארבעה כסאות מדגמים שונים. מצפיה בכסא המדובר נוכחתי כי מדובר בכסא יחודי בצורתו ובעיצובו. בנסיבות אלה, הדעת נותנת כי ארבעת הכסאות נרכשו יחדיו מן הנתבעת.

התובעת הוכיחה עוד, כי כחודש ומחצה לאחר רכישת הכסאות, נשבר אחד מהם עת שבעלה התיישב עליו כשבנו בידיו. גם בעניין זה נתתי אמון בעדותה של התובעת, שהיתה עדות מהימנה שלא נסתרה.

התובעת טענה בעדותה בפני, כי הפגם בכסא היה שאחד הברגים בו התפרק ו"הכסא התקפל לשניים ובעלי והילד נפלו" (עמ' 18 שורות 22-23 לפרוטוקול). עדות זו קיבלה חיזוק בעדותו של מנהל הנתבעת, אשר הציג את הכסא המדובר בפני ואישר כי הכסא הולחם על ידי הנתבעת באיזור ההברגות שבתחתית המושב.

לאחר צפייה בכסא, ובפרט במקום בו נפל הפגם – ההברגה בתחתית המושב, שוכנעתי כי אותו פגם היה טבוע בכסא ולא נבע משימוש לא סביר או אף במזיד, כפי שנטען בדיון על ידי נציג הנתבעת.

הוכח, אפוא, כי אותו כסא נשבר כחודש וחצי לאחר שנרכש, במהלך שימוש רגיל וסביר בכסא ולמטרותיו ומשכך, דובר במוצר פגום אשר אף עלול היה לגרום לנזק גוף.

בנסיבות אלה, דרישתה של התובעת לבטל את העסקה ולהחליף את ארבעת הכסאות בכסאות מדגם אחר (ככל הנדרש תוך תשלום הפרש המחיר), היתה דרישה סבירה ביותר ולא היה מקום שהנתבעת תסרב לה.

טענות הנתבעת באשר להתנהגות בעלה של התובעת, אף אם יש בהן ממש (ובעניין זה, שאיננו עומד לדיון בתביעה דנן, לא הובאו בפני ראיות), אין בהן כדי לגרוע מחובותיה של הנתבעת, כמי שסיפקה מוצר לא תקין לתובעת. טוב עשתה הנתבעת משהגישה תלונתה בעניין זה למשטרה, על מנת שהדברים יתבררו, אולם לצד זה היה עליה לפעול על פי אחריותה כמי שסיפקה את הכסאות לתובעת ולהחליפם בכסאות תקינים ובטוחים לשימוש.

על יסוד האמור לעיל, הריני מקבלת את התביעה ומורה לנתבעת לשלם לתובעת סך של 720 ₪ כהחזר התשלום עבור ארבעת הכסאות, בתוספת פיצוי בסך של 280 ₪ עובר עוגמת הנפש, הטרחה וההוצאות שנגרמו לתובעת, כולל אגרת בית משפט ששולמה.

הסכומים האמורים לעיל ישולמו לתובעת בתוך 30 יום ממועד קבלת פסק דין זה בידי הנתבעת, אחרת – הם ישאו הפרשי הצמדה וריבית כדין מהיום ועד למועד התשלום בפועל.

המזכירות תמסור העתק מפסק דין זה לצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ