אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> בן שבת נ' רהיטים בשיווק ישיר המכונה

בן שבת נ' רהיטים בשיווק ישיר המכונה

תאריך פרסום : 30/11/2011 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות עפולה
14058-04-11
26/11/2011
בפני השופט:
תמר נסים שי

- נגד -
התובע:
פיבי בן שבת
הנתבע:
רהיטים בשיווק ישיר בע"מ
פסק-דין

פסק דין

עניינו של פסק דין זה בעתירה למתן צו לביטול עסקה ובתובענה כספית.

התובעת הינה צרכנית, אשר רכשה מהנתבעת ביום 21.12.09 ריהוט לסלון - ספה תלת מושבית, ספה דו מושבית, מזנון ושולחן. עבור הריהוט שילמה 8,000 ₪ .

ביום 9.3.10, הובל הריהוט לתובעת וזו שילמה 400 ₪ עבור הובלתו. עם האספקה הסתבר לתובעת כי המזנון אינו תואם מבחינת חלוקתו הפנימית את זה שנרכש. התובעת הונחתה על ידי המובילים ליצור קשר טלפוני עם נציג הנתבעת.

נציג הנתבעת, שעודכן אודות אי ההתאמה, התחייב לספק מזנון חדש התואם את ההזמנה.

במועד בו סופק לתובעת ריהוט נוסף הושב המזנון לרשות הנתבעת.

בחודש מאי 2010, ניגשה התובעת לנתבעת לצורך הסדרת הזמנת המזנון החדש. זה סופק לבסוף

בחודש אוגוסט 2010, ואולם לאחר אספקתו הוברר כי צבעו שונה באופן משמעותי מצבע השולחן, ושוב אין ההזמנה תואמת את הרכישה.

בפועל, למרות שהתובעת רכשה מערכת סלונית אחידה, היו בידיה שני פרטי ריהוט שאינם תואמים.

באותה תקופה אף החלו להופיע פגמים בספות שנרכשו, כאשר שתיים מרגלי הספה הדו מושבית החלו להישבר ואחת מכריות הספה שקעה באופן משמעותי.

התובעת יצרה קשר עם מנהל הנתבעת יום לאחר קבלת המזנון החדש, שטחה בפניו טענותיה בדבר צבעו של המזנון וכן עדכנה אותו בפגמים שהחלו מופיעים בספות. מנהל הנתבעת הבטיח לאסוף את המזנון ולשלוח נציג לבחון את הפגמים שבספות.

החל מיום 18.8.10 ועד לערב ראש השנה, פנתה התובעת פעם אחר פעם לנתבעת תוך שזו מבטיחה לה לשלוח נציג ואולם אינה מקיימת. התובעת תיעדה 11 פניות לנציגי הנתבעת .

התובעת, אשר המזנון החדש והלא מתאים תפס מקום בסלונה ומנע תנועה חופשית במרחב החדר החליטה לנקוט במהלך עצמאי, הזמינה הובלה דחופה על חשבונה והשיבה את המזנון אל הנתבעת.

עבור הובלה זו שילמה 300 ₪.

ביום 12.9.10, פנתה התובעת לנתבעת וביקשה לבטל את העסקה, אך מר בן עמי מנהל הנתבעת סירב לבקשה.

ביום 19.10.10 פנתה התובעת למועצה הישראלית לצרכנות, וזו פנתה ביום 18.11.10 בשמה של התובעת במכתב לנתבעת, ובתזכורת נוספת ביום 9.12.10.

רק ביום 18.12.10 נשלח מענה למועצה הישראלית לצרכנות, במסגרתו נדחו טענות התובעת והוצגו, כך לטענתה, עובדות שגויות.

ביום 24.12.10 יצר מנהל הנתבעת קשר טלפוני עם התובעת, ואולם לדבריה יחסו אליה לכל אורך השיחה היה מזלזל ולגלגני.

לטענת התובעת, עד היום טרם נפתרה בעיית הסלון, והמזנון שרכשה נותר בידי הנתבעת ולא הובא אליה אחר להחליפו.

התובעת טוענת כי מדובר באי התאמה בהתאם למובנה בס' 11(2) לחוק המכר תשכ"ח- 1968. הודעה בדבר אי ההתאמה נמסרה מיידית לנתבעת ואף המזנון הושב לידיה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ