אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> בן ארצי ואח' נ' אופיר טורס ואח'

בן ארצי ואח' נ' אופיר טורס ואח'

תאריך פרסום : 21/03/2011 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
2175-10-10
21/03/2011
בפני השופט:
לימור ביבי-ממן

- נגד -
התובע:
1. אברהם בן ארצי
2. רבקה בן ארצי

הנתבע:
1. אופיר טורס
2. "קווי חופשה בע"מ "

פסק-דין

פסק דין

תביעה לשיפוי התובעים בגין עוגמת נפש אשר נגרמה להם ,לטענתם, כפועל יוצא ממחדל הנתבעות מאספקת מלון בכרתים אשר הוזמן על ידם.

העובדות וטענות הצדדים:

1. התובעים הזמינו מהנתבעת 1 חופשה בכריתים לתאריכים 22/9/10 -25/9/10. בגין החופשה שילמו התובעים סך 720$ לאדם והמלון אשר נבחר ללינה הינו מלון סטלה פאלאס בכריתים.

2. הנתבעת 1 הזמינה את החופשה האמורה מאת הנתבעת 2, אשר מצידה הזמינה את החופשה באמצעות ספק מקומי בכריתים.

3. אין עוררין כי התובעים קיבלו אישור על המלון המוזמן, קיבלו שובר לינה במלון (וואצ'ר) וכן, כי שמם הופיע ברשימות נציג הנתבעת 2 בכריתים עת נחתו בכריתים והובלו לבית המלון הנבחר על ידם.

4. דא עקא, עת הגיעו התובעים אל המלון, התברר כי במלון עצמו אין הזמנה על שמם. יתרה מכך, לטענתם הוצג להם על ידי המלון, מסמך ובהתאם לו, ההזמנה על שמם אשר נשלחה למלון, הושבה על ידי המלון מיד עם קבלתה תוך ציון מפורש כי המלון בתפוסה מלאה ומשכך, ההזמנה נדחית.

5. לטענת התובעים, מחד- נציגי המלון התנערו מהם הואיל ולטענתם הם הודיעו מבעוד מועד כי ההזמנה לא מאושרת ומאידך – ניסיונותיהם לקבל פתרון מאת הנתבעות עלו בתוהו – הן הואיל ומדובר ביום שישי ובארץ לא ניתן מענה משלב מסויים והן, לאור אוזלת היד אשר גילה נציג הנתבעת 2 בכריתים.

לטענת התובעים לאחר המתנה ארוכה, הציע להם נציג המלון לינה בחדר המשמש למגורי עובדים ואולם, לאחר שביקרו בחדר ונוכחו כי מדובר בחדר מוזנח ובו כיור שבור , שולחן שבור ונוף לאיזור תעשייתי – סירבו לשהות בחדר זה במהלך חופשתם ובמיוחד הואיל ולטענתם שילמו עבור כל לילה לינה סך 480$.

לטענת התובעים לאחר המתנה של בין שש לשבע שעות, הודיע להם לבסוף נציג הנתבעת 2 כי מצא עבורם שתי אלטרנטיבות – האחת בעיר מרוחקת יותר במלון 4 כוכבים והשניה, במלון 5 כוכבים הסמוך ואולם, בתוספת על סך של 120 יורו. התובעים בחרו באופציה השניה ומשכך, הועברו אמנם למלון השני ונדרשו לשלם לנציג הנתבעת 2 סך 120 יורו.

התובעים מאשרים כי המלון החלופי היה לשביעות רצונם המלאה ואולם, לטענתם חופשתם נפגעה באופן משמעותי לאור עוגמת הנפש אשר היתה מנת חלקם בזמן ההמתנה להסדרת המצב – זמן שהוא ארוך יחסית לכלל החופשה (בסך הכל שלושה ימים) . כמו כן, לטענתם, נציג החברה פנה אליהם אין סוף פעמים בדרישה כי ישלמו לו את סכום ההפרש במזומן ואולם, הואיל והגיעו לחו"ל לחופשת סוף שבוע עם מזומנים מעטים – דחו את התשלום ומשכך, נתקלו בטרדה אין סופית בנושא עד שלבסוף ביצעו את התשלום.

לטענת התובעים, בנסיבות האמורות בהן כשלו הנתבעות מלספק להם את המלון אשר הוזמן על ידם , הרי שאלו הפרו התחייבותן הבסיסית כלפיהם ומשכך, עליהן לפצותם בגין כלל נזקיהם ובכלל זה עוגמת הנפש אשר היתה מנת חלקם כאמור.

6. הנתבעות תמימות דעים כי האחריות לתביעה – ככל שקיימת – מוטלת לפתחה של הנתבעת 2 הואיל ואין עוררין כי במסגרת היחסים בין שתי הנתבעות – הנתבעת 1 אמנם הזמינה את ההזמנה מאת הנתבעת 2 וזו אף אישרה את ההזמנה כלפיה על כל רכיביה. באשר לנתבעת 2 הרי שלטענתה, הזמינה את המלון מאת ספק מקומי וקיבלה אישור על ההזמנה. לטענתה לא קיבלה כלל את הודעת המלון בדבר תפוסתו המלאה ומשכך, לא נערכה מבעוד מועד להסדר חלופי עבור התובעים. הנתבעת 2 מוסיפה וטוענת כי מדובר במקרה של רישום יתר במלון המוסדר במסגרת תנאי ההזמנה ומשכך, פעלה בהתאם להתחייבותה וסיפקה לתובעים מלון חלופי.

אציין כי במסגרת הדיון בפני הודיעה הנתבעת 2 כי היא אינה מתנערת מאחריות והובעה על ידה הסכמה לכך שבנסיבות האמורות התובעים אמנם זכאים לפיצוי ואולם, הצדדים לא השכילו להגיע להסכמה בדבר הפיצוי המוסכם ומשכך, נדרשה הכרעת בית המשפט בנושא. אציין כי במסגרת כתב ההגנה טענה הנתבעת 2 כי היא מסכימה לפצות את התובעים על דרך השבת סך 120 יורו אשר שולם על ידם בגין המלון הנוסף, תוך שהיא מדגישה כי המלון הנוסף הינו מלון יוקרתי יותר מהמלון נשוא הזמנת התובעים ומשכך, בסיכומו של דבר נהנו התובעים מחופשתם.

הדיון :

7.במסגרת הדיון העידו התובעים וכן, נציגת הנתבעת 2 כן, הוצגו לי על ידי התובעים תמונות של חדר העובדים בו הוצע להם על ידי מלון סטלה פאלאס ללון והודעת מלון סטלה פאלאס בדבר תפוסתו המלאה ומשכך, דחיית הזמנת התובעים.

לאחר ששמעתי את עדויות הצדדים ובחנתי את הראיות הנני סבורה כי דין התביעה להתקבל באופן חלקי ולהלן יפורטו טעמי.

8.בשורה של פסקי דין נקבע כי חובתה המרכזית של סוכנות הנסיעות הינה ביצירת הקשר המשפטי בין הלקוח לבין הספק. אציין כי בפסקי הדין אף הורחבה החובה האמורה לטיפול גם במקרים בהם למרות שנוצר הקשר המשפטי כאמור נתגלו בעיות בין הלקוח לבין הספק ואולם, אין עוררין כי זו חובתה המרכזית והראשית של סוכנות הנסיעות (ראה - בח"א (חוזים אחידים) 804/07 דיזנהויז יוניתורס נסיעות ותיירות (1979) בע"מ נ' היועץ המשפטי לממשלה, (2009) (פורסם במאגרים המשפטיים)).

לאור האמור – אין עוררין כי במקרה בפני, כשלה הנתבעת 2 מיצירת הקשר המשפטי האמור ומשכך, לא מילאה את התחייבותה הבסיסית כלפי הלקוח.

בהקשר זה אציין כי הנתבעת 2 אף אינה מתכחשת לאמור ומשכך, בדיון בפני, הודתה באחריותה והביעה נכונות לפצות את התובעים בגין עוגמת הנפש אשר היתה מנת חלקם.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ