חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

ביתן נ' עמי ויובל אופטומטריסטים בע"מ

תאריך פרסום : 05/01/2012 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
51422-01-11
29/12/2011
בפני השופט:
הדס פלד

- נגד -
התובע:
שמחה ביתן
הנתבע:
עמי ויובל אופטומטריסטים בע"מ
פסק-דין

פסק דין

רקע עובדתי-

תביעה על סך 3,000 ₪ לביטול עסקה והשבת תמורה אשר שולמה על פיה.

התובעת רכשה משקפי ראייה בתמורה לסך 6,000 ₪.

החל מהמועד בו סופקו המשקפיים לתובעת, התקשתה התובעת בהרכבתם.

בין המועד בו הוזמנו המשקפיים למועד בו נמסרו לתובעת, התחלפו הבעלים בחנות, והמשקפיים נמסרו לתובעת על ידי הנתבעת.

התובעת רכשה זוג נוסף של משקפיים, משקפי שמש ושילמה תמורתם סך 4000 ₪ לנתבעת.

הנתבעת החליפה את העדשות במשקפי הראיה בניסיון לשפר את תחושת התובעת בהרכבתם.

החלפת העדשות לא הואילה והתובעת מסרה את משקפי הראייה לנתבעת ודרשה את השבת כספה.

הנתבעת החזירה לתובעת סך 4000 ₪.

טענות התובעת

1. ביום 25.1.10 רכשה התובעת בחנות אופטיקה ברמת השרון בשם "אופטיקה גרטי", משקפי ראיה בתמורה לסך 6,000 ₪ (להלן: "משקפי הראיה").

התמורה שולמה באותו מעמד לאופטיקה גרטי, באמצעות כרטיס אשראי ב- 3 תשלומים שווים.

2. התובעת ביצעה את העסקה רק לאחר שקיבלה הבטחה מפורשת מהמוכרת, אופטיקה גרטי, כי במידה ולא תתרגל ותתקשה בהרכבת המשקפיים, תורשה לבטל את העסקה וכספה יוחזר לה כפי שאף מקובל בענף זה.

3. בסוף חודש פברואר 2010, משהתייצבה התובעת בחנות לקבלת המשקפיים, התברר לה כי בעלי החנות התחלפו.

4. לטענתה, באותו מעמד הובטח לה על ידי הנתבעת – הבעלים החדשים, כי הנתבעת תכבד את התחייבויות הבעלים הקודמים כלפי התובעת, להשבת כספה במקרה של ביטול העסקה. התובעת מוסיפה וטוענת כי, אף שהתמורה שולמה לאופטיקה גרטי, השלמת העסקה התבצעה מול הנתבעת במעמד מסירת המשקפיים. לפיכך, הנתבעת היא הנושאת באחריות העסקה בכללותה. באותו מועד הזמינה התובעת מהנתבעת, זוג משקפי שמש אופטיות (להלן: "משקפי השמש").

5. ביום 10.3.10, מסרה הנתבעת לתובעת את משקפי השמש. התובעת שילמה תמורתן בסך 4,000 ₪, לנתבעת. באותו מעמד, התלוננה התובעת כי מתקשה בהרכבת משקפי הראיה. במענה לתלונותיה, הציעה הנתבעת להחליף את העדשות במשקפי הראיה. אלא שהבעיות עליהן התלוננה התובעת לא נפתרו גם לאחר החלפת העדשות, אי לכך, הודיעה התובעת כי הינה מבטלת את העסקה ודרשה השבת כספה.

6.התובעת מוסיפה וטוענת כי עוד בחודש יוני 2010, השאירה את משקפי הראיה אצל הנתבעת ואילו בביקור בחנות בחודש אוגוסט, הבחינה להפתעתה כי מסגרת משקפי הראיה נפגמה, באופן שלא ניתן לעשות בהם שימוש. הנתבעת נאותה להשיב לתובעת סך של 4,000 ₪ בלבד.

משסירבה הנתבעת להשיב לה את מלוא התמורה אשר שולמה על ידה, הגישה תביעה זו על סך ההפרש המסתכם ב- 2,000 ₪, וסכום נוסף של 1,000 ₪ בגין עוגמת נפש.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ