אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> בב"נ 53232-02-15 חלפי הנגב רהט 2003 בע"מ ואח' נ' מדינת ישראל - ופרקליטות המדינה המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין

בב"נ 53232-02-15 חלפי הנגב רהט 2003 בע"מ ואח' נ' מדינת ישראל - ופרקליטות המדינה המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין

תאריך פרסום : 28/04/2015 | גרסת הדפסה
בב"נ
בית משפט השלום באר שבע
53232-02-15
24/02/2015
בפני השופט:
יעקב דנינו

- נגד -
המבקשים:
1. חלפי הנגב רהט 2003 בע"מ
2. שאקר אלקססי

המשיבה:
הוועדה המחוזית לתכנון ולבניה מחוז דרום
החלטה
 

 

תקנה 2(א)(1) לתקנות התכנון והבניה (סדרי דין בבקשות לעניין צו הריסה מנהלי), התש"ע-2010 (להלן: "התקנות"), קובעת כי בקשה לביטול צו או לעיכוב ביצוע צו תוגש בתוך שלושה ימים מיום שנודע למבקש על הצו.

 

עיון בצו שצורף לבקשה מעלה כי הצו הודבק על גבי מתחם המבנים ביום 15.2.15.

 

תקנה 6 לתקנות קובעת כי בית המשפט לא ידון בבקשה שלא מתקיימים בה כל התנאים הקבועים בתקנות, אלא מנימוקים מיוחדים שיירשמו.

 

יתר על כן. טענת המבקשים כי "המבנה דנן אינו חדש וקיים למעלה משנה וחצי" (סיפת העמ' הראשון לבקשה), איננה הולמת המשתקף מצו ההפסקה המנהלי, נספח ה' לבקשה, מיום 7.1.15, ואשר לפי תוכנו מדובר ב"בנייה חדשה במצב שלד", למצער ביחס למבנה בשטח של כ-150 מ"ר.

 

אף הודאת המבקשים בהקשר זה כי לאחר קבלת צו ההפסקה המנהלי, "הפסיקו את העבודה מיידית..." (פרק ב' ס' 3 לבקשה), איננה מתיישבת עם טענתם כי המבנים נבנו לפני כשנה וחצי.

 

בנסיבות אלה, לא הוכיחו המבקשים בהכרח כי ביצוע הצו אינו דרוש לשם מניעת עובדה מוגמרת.

 

נוכח העילות המצומצמות והמוגדרות לביטול צו הריסה מנהלי, ברי כי לא ניתן להסתפק באופן העלאת הטענה כאמור מצד המבקשים. בתוך כך, תשומת לב המבקשים כי עליהם להוכיח כי הבנייה נסתיימה למעלה מ-60 ימים לפני יום הגשת התצהיר ליו"ר הוועדה המחוזית, וכי ביום הגשת התצהיר היו המבנים מאוכלסים תקופה העולה על 30 ימים (ס' 238א(א)(2) ו- 238א(א)(3) לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה-1965), ואולם, לטענת המבקשים "המבנה אינו מאוכלס" (סיפת העמ' הראשון לבקשה).

 

אף באשר לטענה כי צו ההריסה הוצא תוך "הפרתה של חובת ההיוועצות", ראוי להזכיר כי ברע"פ 1088/86 סברי ואח' נ' הוועדה המקומית לתכנון ולבניה הגליל המזרחי קבע ביהמ"ש העליון כי קיימת חזקת תקינות לגבי המעשה המנהלי, הכרוך בהוצאת צו ההריסה המנהלי.

השווה: ע"פ (מחוזי באר שבע) 7363/97 אבו עייש נ' הוועדה לתכנון ולבנייה (פורסם באתר תקדין).

 

עם זאת, נוכח טענת המבקשים ביחס לעמדות הסותרות שהשתקפו בין עמדת הוועדה המחוזית לבין זו אשר ניתנה על ידי הוועדה המקומית, לכאורה אחר התייעצות עם הוועדה המחוזית, סבורני כי ראוי במקרה דנא לדון בבקשה לגופה, תוך שהתרופה לאי העמידה בתקנות ובהלכה הפסוקה, יכולה לבוא לידי ביטוי בדרך של פסיקת הוצאות הולמות, אשר פגיעתן במבקשים פחותה ומדתית יותר. בחשבון פסיקת ההוצאות אפשר כי ביהמ"ש ייקח בחשבון כי עיתוי מועד הגשת הבקשה פגע, ככל שכך אומנם יוכח, בהיערכות המשיבה לביצוע הצו ובעלויות הכספיות שנגזרו מכך.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ