אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אל ח'טיב ואח' נ' מועצה מקומית עין קנייא ואח'

אל ח'טיב ואח' נ' מועצה מקומית עין קנייא ואח'

תאריך פרסום : 17/07/2013 | גרסת הדפסה
עת"מ
בית המשפט המחוזי נצרת
29028-04-13
08/07/2013
בפני השופט:
זיאד הווארי

- נגד -
התובע:
1. נאדר אל ח'טיב
2. וסים מוגרבי
3. מאלק עזאם 029167756 כולם

הנתבע:
1. מועצה מקומית עין קניה ח.ז. 500245022
2. מועדאד זהר אלדין
3. עסאם אבו סלמאן
4. מהדי דעבוס כולם

פסק-דין

פסק דין מתוקן על פי החלטתי מיום 08/07/13

1.לפניי עתירה מנהלית בה מתבקש בית המשפט להורות על ביטול שלושת המכרזים שמספרם 8/2012 – מתקני בטיחות בדרכים, 9/2012 – בניית גני ילדים במגרש 33 ומכרז 10/2012 – בניית גני ילדים במגרש 04 (להלן: "המכרזים"), וזאת מהנימוק כי תיבת המכרזים נפתחה באופן בלתי חוקי ובניגוד מוחלט לצו מועצות מקומיות תשי"א - 1951 (סעיפים 15 (ג) ו- 15 (ד) לתוספת הרביעית (להלן: "הצו"), כאשר נפתחה על ידי המשיבים 3 ו- 4, שאינם חברי וועדת המכרזים, וההודעה על פתיחת המכרז נעשתה על ידי המשיב מס' 3 שהתחזה לתפקיד יו"ר וועדת המכרזים.

2.רקע עובדתי בתמצית:

א.המשיבה מס' 1 (להלן: "המועצה") נוסדה בשנת 1975 ע"י מפקד כוחות צה"ל ברמת הגולן. מועצת הרשות השניה שמונתה על ידי שר הפנים, המשיכה לכהן תוך כדי החלת שינויים ע"י שר הפנים מעת לעת עד לתאריך 13/10/2009, עת החליט שר הפנים למנות מועצת רשות ראשונה חדשה ולפזר מועצת הרשות הקודמת בצו אשר מינה 7 חברי מועצה שבחרו מביניהם ראש המועצה (המשיב 2) אשר ממשיך לכהן עד היום.

בחלוף תקופה, התפטרו שלושה מחברי המועצה וחבר רביעי פוטר על ידי שר הפנים. ביום 20/10/11 מינה שר הפנים את העותרים 1, 2 כחברי מועצה וביום 22/03/12 מינה את העותר מס' 3 כחבר מועצה. כיום מכהנים בפועל במועצה ששה חברים שהם שלושת העותרים ושלושת המשיבים 2 – 4, שכוללים את ראש המועצה (המשיב 2) ונותר עד היום חוסר של חבר אחד.

ב.בישיבת המועצה מיום 06/05/12 אישרה המועצה את השינויים בהרכב וועדות המועצה וביניהם הרכב וועדת המכרזים, לוועדה זו נבחרו שלושת העותרים, והעותר מס' 1 נבחר כיו"ר לוועדה. באותה ישיבה אושרה הצעת המשיב 2 כי ההזמנות לישיבות המועצה והוועדות, יישלחו באמצעות הדואר האלקטרוני (נספח א' לעתירה).

ג.מהמסמכים שצורפו לכתב התשובה ולא הוכחשו על ידי העותרים עולה, כי מאז שמונו העותרים, החלו לפעול כגוש אחד ואף כינו את עצמם כאופוזיציה לוחמת שמגמתה להדיח את המשיב 2 מראשות המועצה. העותרים אף הצהירו גלויות כי אינם נותנים אימון במשיב 2, אינם מוכנים להעביר את הצעת התקציב לשנת התקציב 2013, ואף אינם מוכנים לאשר כל הוצאה כספית על ידי המועצה. הדבר בא לידי ביטוי, בין היתר, במכתב ששלחו העותרים ביום 07/09/12 לממונה על מחוז הצפון (נספח ט' לתשובה), וכן בדרישות החוזרות ונשנות של העותרים לכנס את המועצה לישיבה שלא מן המניין, כאשר על סדר היום הצעה להעברת המשיב 2 מראשות המועצה (ראה נספחים י/1, י/2, י/3 לתשובה). עוד עלה מכתבי הטענות התכתבויות שונות בין העותרים למשיב 2 בהם מביעים העותרים התנגדותם הנחרצת לאורך כל הדרך לכל מהלך בו ינקוט המשיב 2 (ראה נספחים יא, יב, יג לתשובה).

מעבר לכך, העותרים הוזמנו מספר פעמים לישיבות המועצה, אולם לא נענו להזמנה (ראה נספחים יג/2, יג/3), מנגד שלחו תגובות בהם חזרו על התנגדותם הנחרצת לכל הצעה המועלת על ידי המשיב 2.

ד.ביום 21/11/12 שלח העותר מס' 1, בהיותו יו"ר וועדת המכרזים, מכתב למזכיר המועצה מר חסן מוגרבי (להלן: "המזכיר"), בו נדרש המזכיר להמציא לעותר מס' 1 את רשימת הקבלנים והספקים שנמצאת במועצה, וכן להודיע לוועדה על קבלת תקציב מכל מקור שהוא. עוד ביקש העותר מס' 1 מהמזכיר להזמין את הוועדה לישיבה, לקבל החלטה ולהמליץ בפני ראש המועצה להכין תב"ר לשלוח המכרז לקבלנים או לספקים שהוועדה תחליט לשתף פעולה איתם, ואם המכרז מחייב פרסום בשני עיתונים יומיים, הוועדה תודיע למזכיר על שם העיתונים (נספח ב' לעתירה). ביום 02/12/12 שלח המזכיר מכתב לעותר מס' 1 בו צירף את רשימת שמות הקבלנים, באשר לפרטי המכרז הודיע המזכיר כי ניתן לקבל פרטים ממחלקת ההנדסה של המועצה (ראה טו/1, טו/2, טו/3 לתשובה).

ה.ביום 28/11/12 שלח המזכיר הזמנה לעותרים לישיבת וועדת המכרזים מס' 04/2012 שתתקיים ביום 05/12/12, כאשר על סדר יומה מכרז מס' 08/2012. להזמנה זו לא התייצבו העותרים, ובמכתב מיום 28/11/12 הודיע העותר מס' 1 למזכיר כי מאחר ולא קיבל רשימת שמות הקבלנים והספקים, העותרים לא ישתתפו בישיבה לעיל. הוסיף כי, ללא מעורבות וועדת המכרזים בהכנת הליך המכרזים לא יאשר פתיחת המכרזים (נספח ד' לעתירה). חזר על עמדה זו במכתב נוסף מיום 05/12/12 (נספח ה' לעתירה).

ו.ביום 06/12/12 שלח המשיב 2 – בהיותו יו"ר המועצה – מכתב לעותרים בו הודיע על סירובם לכנס את וועדת המכרזים ביום 05/12/12 על מנת לדון בפתיחת מכרז מס' 08/12 בעניין התקנת מתקני בטיחות שהינו חיוני לתושבי המועצה, וכי אי ביצוע העבודות, יגרום לאובדן התקציב שקיבלה המועצה ממשרד התחבורה. נוכח האמור, הורה ראש המועצה לעותרים לכנס את הוועדה בדחיפות בהתאם לסעיף 131 (ב) לצו, וכי המזכיר יעביר להם בדחיפות מועד התכנסות הוועדה (נספח ו' לעתירה).

בתשובה למכתב זה, שלחו העותרים מכתב ביום 09/12/12 בו הודיעו כי לא כינסו את וועדת המכרזים מסיבות ידועות למשיבים, והתנו תנאים לכינוס וועדת המכרזים שהם: א) החלפת מנעולי תיבת המכרזים בנוכחות חברי הוועדה, כאשר מפתח אחד יישמר בידי המזכיר והמפתח הנוסף בידי יו"ר הוועדה. ב) וועדת המכרזים תדע מראש על אומדן עלות המכרז. ג) וועדת המכרזים תקבע מי הם הקבלנים שיישלח להם המכרז. ד) וועדת המכרזים תקבע לוח זמנים לישיבות שתקיים לפי לוח הזמנים המתאים לה ולא לאחרים. ה) וועדת המכרזים תמליץ על הקבלן שיזכה (ראה נספח ז' לעתירה).

ז.ביום 23/01/13 שלח המזכיר לעותרים מכתב בו הזמין אותם לישיבת וועדת מכרזים מס' 01/2013 המתקיימת ביום 30/01/2013 לשם פתיחת המכרזים 09/2012, 10/2012, העותרים השיבו במכתב מיום 27/01/13 כי וועדת המכרזים לא תתכנס ביום 30/01/13 מהנימוקים כי ליו"ר וועדת המכרזים אין מפתח לתיבת המכרזים, אין יועץ משפטי במועצה שמועסק על פי חוק, וכי וועדת המכרזים לא הייתה שותפה בהכנת המכרז (נספחים ח, ט לעתירה).

ח.ביום 16/03/13 שלחו העותרים מכתב למזכיר, בו ביקשו לזמן וועדת מכרזים לישיבה מיוחדת תוך 7 ימים, כאשר על סדר יומה:

1. ביטול יציאה למכרז מספר 01/2013 בגלל הנימוקים שפורטו במכתבם מיום 27/01/13.

2. קבלת הסבר מפורט עבור המכרזים שקדמו למכרז 01/2013.

3. קבלת הפרוטוקולים של המכרזים שקדמו למכרז 01/2013 (נספח י' לעתירה).

ט.ביום 31/03/13 שלח יו"ר וועדת המכרזים – העותר מס' 1 – הזמנה לחברי וועדת המכרזים, למזכיר, למנהל מחלקת חינוך, למהנדס המועצה, למבקר פנים ולגזבר המועצה, בה הודיע על כינוס וועדת המכרזים לישיבת חירום ביום 07/04/13, וזאת לביטול מכרז 01/2013 הנוגע לבניית גנים (נספח יא' לעתירה).

י.ביום 04/04/13 שלח היועץ המשפטי של המועצה תשובה ליו"ר וועדת המכרזים (העותר מס' 1), בה הודיע, בין היתר, כי אינו מוסמך לזמן לישיבות וועדת המכרזים ולקבוע סדר יומה (נספח יב' לעתירה).

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ