אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלקוני ואח' נ' שלמה תחבורה (2007) בע"מ ואח'

אלקוני ואח' נ' שלמה תחבורה (2007) בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 08/05/2013 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות הרצליה
20078-11-12
25/04/2013
בפני השופט:
צחי אלמוג

- נגד -
התובע:
ליאור אלקוני
הנתבע:
1. שלמה תחבורה (2007) בע"מ
2. קאר-גט השכרת רכב וליסינג בע"מ

פסק-דין

פסק דין

זוהי תביעה בגין נזקים שנגרמו לרכבו של התובע בתאונה מיום 4.5.12 בה היו מעורבים רכב הנתבעת 1 (להלן – רכב שלמה) ורכב הנתבעת 2 שהיה מבוטח על ידי צד ג' (להלן – רכב כלל).

התובע העיד כי נסע בשיירת מכוניות ברחוב בן גוריון בהרצליה לפני הצומת של רחוב ביל"ו. כאשר התחלף מופע הרמזור לאור ירוק, החלו הרכבים בנסיעה. לפניו היו כמה מכוניות. בשלב מסוים מונית שהיתה שני רכבים לפניו נעצרה בפתאומיות. הנהג שהיה לפניו נעצר אחרי המונית ןלא קרה כלום. התובע נעצר גם כן בפתאומיות מאחורי הנהג שבינו לבין המונית ולא קרה כלום. או אז נעצר מאחוריו רכב שלמה ופגע בו, ומיד אחר כך נעצר רכב כלל ופגע ברכב שלמה ושוב הרגיש התובע מכה נוספת. לדבריו, בפעם הראשונה נחבט מרכב שלמה, ונהדף על הרכב שעמד לפניו, אם כי לא קרה לאותו הרכב שלפניו כלום, ופעם נוספת נפגע התובע מהחבטה של רכב כלל ברכב שלמה.

נהג רכב שלמה העיד כי נהג מונית עצר במפתיע והוריד נוסעת. אחרי המונית עמד רכב אחד, אחריו עוד רכב, ואחריו רכב התובע, ואז רכב שלמה, ואחריו רכב כלל. בעצירה הראשונה שנעשתה, שני הרכבים לפני התובע נעצרו, רכב שלמה עצר עצירה מלאה באופן שלא היה מגע ולא הייתה פגיעה כלשהי. לאחר מספר שניות בערך הגיע רכב כלל ופגע ברכב שלמה והדף אותו קדימה לרכב התובע.

נהג רכב כלל העיד כי מדובר היה בכביש בירידה. רכב שלמה עצר והוא ניסה לבלום ולהמנע מפגיעה בכל הכוח אך פגע ברכב שלמה. לדבריו, לא צילם את המכה כיוון שלא ראה שמדובר בפגיעה חזקה.

באופן כללי, בתאונות שרשרת, יש ליתן משקל ניכר לעדותו של הנהג התובע שכן עיקר עניינו הוא בפיצוי שיקבל בגין הנזקים שנגרמו לו ואין לו עניין להטיל את האשמה על רכב זה או אחר. במקרה זה עמד התובע על גרסתו, גם בחקירה הנגדית, כי הרגיש שתי מכות בהפרשי זמן קטנים אלו מאלו. אמנם בטופס ההודעה שמילא התובע ביום האירוע כתב כי רכב שלמה הספיק כנראה לבלום ואז רכב כלל פגע ברכב שלמה ורכב שלמה נהדף לעבר רכב התובע, אולם, גם בחקירה הנגדית מצד כלל השיב התובע באופן פוזיטיבי כי הרגיש שתי מכות מאחור ועמד על כך לאורך כל עדותו. אף שהתובע עומת על ידי נציג שלמה עם כך, לא מצאתי כי יש בכך כדי לאיין את עדותו מדעיקרא או לשלול את המשקל שיש ליתן לה שכן, כאמור, התובע עמד על גרסתו בחקירה הנגדית, ולא הוכח כי יש לו מניע או אינטרס לטפול את האשמה על צד כזה או אחר ממי מבין הרכבים שמאחוריו.

לפיכף, יש לקבוע כי תחילה נפגע על ידי רכב שלמה פגיעה ישירה ואח"כ פגיעה נוספת על ידי רכב שלמה כתוצאה מהדיפה על ידי רכב כלל.

כאמור מהעדויות, אין מחלוקת כי רכב כלל פגע ברכב שלמה, אך נהג רכב כלל לא ידע להעיד, פרט לפגיעה ברכב שלמה, על מה שקרה ברכבים האחרים שלפניו. אמנם הוא אמר שכאשר פגע ברכב שלמה היה רכב שלמה עומד אולם אין בכך כדי לשלול כי רכב שלמה עמד רק לאחר שכבר פגע ברכב התובע.

בהתאם לחוות הדעת שצורפה לכתב התביעה נפגע התובע במוקד הקדמי והאחורי של רכבו. היקף עבודות הפחחות בחזית הוערכו על ידי השמאי בסך 850 ₪ ובמוקד האחורי בסך 350 ₪.

היקף עבודות הפחחות מהווה אינדקציה לעוצמת הפגיעה שכן חלקי הפח של הרכב הם בדרך כלל אלו שבהם באה לידי ביטוי חיצוני הפגיעה ברכב.

בהתאם לחשבונית תיקון של רכב שלמה עולה כי לרכב נגרמו נזקים במוקד האחורי בלבד ללא כל נזק למוקד הקדמי.

נוכח עלות עבודות הפחחות במוקד האחורי של רכב התובע אל מול העדר נזק במוקד הקדמי של רכב שלמה, שהיה מאחוריו, הרי שיש בכך כדי להצביע כי המגע בין שני רכבים אלו היה קל יחסית, שכן, אחרת, מצופה היה כי ייגרם נזק גם למוקד הקדמי של רכב שלמה. בנסיבות אלו, ומאחר והיקף עבודות הפחחות במוקד הקדמי ברכב התובע הינו יותר מפי שניים מן המוקד האחורי, ובשים לב לכך כי רכב התובע נפגע מאחור, לפי עדותו פעמיים, הרי שמצופה היה כי לרכב שלמה ייגרם נזק כלשהו במוקד הקדמי, אולם לא כך מוכח, כפי העולה מחשבונית התיקון שהוצגה. בנסיבות אלו נותר בי ספק האם הנזק במוקד הקדמי ברכב התובע הינו אכן תוצאה של פגיעת שני הרכבים שמאחוריו, והתובע, שהנטל עליו, היה צריך להביא לעדות את הרכב שהיה לפניו כדי להוכיח את טענתו כי נהדף אליו וכי תוצאת הפגיעה במוקד הקדמי אכן קשורה לתאונה נשוא תיק זה ולא לפגיעה עצמאית אחרת ונפרדת.

לאור האמור לעיל, אני מקבל את התביעה בחלקה רק ביחס למוקד האחורי, כדלקמן:

1,637 ₪ נזק ישיר, 211 ₪ (ירידת ערך יחסית) שכ"ט שמאי 613 ₪, ובסה"כ = 2,461 ₪.

לסכום זה יש להוסיף אגרה ששולמה בסך 90 ₪ והוצאות משפט בסך 350 ₪.

באשר לחלוקת האחריות בין שלמה לבין כלל, הרי שכפי העולה מהאמור לעיל הפגיעה הראשונה היתה על ידי רכב שלמה והשניה גם כן, אולם כתוצאה מהדיפת רכב כלל. נוכח היקפי הנזק ברכב התובע מאחור וברכב שלמה, ובהעדר כל אסמכתא על היקף הנזקים ברכב כלל, הרי שיש להסיק כי פגיעת רכב כלל ברכב שלמה היתה חזקה, שכן היקף הנזק במוקד האחורי של רכב שלמה הוא בסך כולל של כ – 7,300 ₪.

נוכח כל אלו אני קובע כי כלל והנתבעת 2 ישאו באחריות בשיעור 80% ושלמה בשיעור 20%, כפי הסכומים המפורטים לעיל, אשר ישולמו בתוך 30 יום.

ניתן להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 15 יום מקבלת פסק הדין.

ניתן היום, ט"ו אייר תשע"ג, 25 אפריל 2013, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ