אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אלמוג נ' מדינת ישראל

אלמוג נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 11/03/2013 | גרסת הדפסה
בפ"מ
בית משפט השלום לתעבורה בנצרת
3182-02-13
21/02/2013
בפני השופט:
דלית שרון-גרין

- נגד -
התובע:
דגן אלמוג
הנתבע:
מדינת ישראל

החלטה

לפניי בקשה לבטול פסילה מנהלית שניתנה בגין אחריותו של המבקש לתאונת דרכים.

טיעוני הצדדים

לטענת המבקש התאונה התרחשה שלא באשמתו. המבקש נהג בדרך בה התבצעו עבודות תשתית, ולכן נחסם נתיב אחד מתוך שניים קיימים לתנועת כלי רכב. המבקש נהג לאט מאד בשל העומס, כאשר באופן מפתיע נכנס לנתיבו טרקטור שעבד במקום. על מנת למנוע התנגשות בו, סטה לנתיב הנגדי. רכב שהגיע ממול בנתיב הנגדי "השתפשף קלות עם רכבו של המבקש ורכב נוסף נפגע בפינה לית קדמית". הפגיעות בנהגים מינוריות אם בכלל. הבוחן אפשר למבקש לעזוב את המקום בנהיגה עצמאית. לטעמו, האחראים לתאונה הינם נהג הטרקטור והאחראים על העבודות שבוצעו במקום. עוד נטען כי המבקש איננו מסוכן, וכי הוא זקוק לרשיונו לצרכי עבודה בכלל, ולצורך פרוייקט של משרד הבטחון בו הוא אמור להתחיל לעבוד ביום א' הקרוב (נ/1), בפרט.

המשיבה טענה כי התאונה נגרמה עקב התנהגותו של המבקש, וגרמה לפגיעות בגוף וברכוש. קיימות ראיות לכאורה, יוגש כתב אישום נגדו המבקש, עברו מכביד והמשך נהיגתו מהווה סכנה.

דיון והכרעה

עיינתי בתיק החקירה, ועל אף החקירה טרם הסתיימה, אני סבורה כי קיימת תשתית ראייתית ראשונית, להוכחת גרעין אחריותו של המבקש לתאונה.

התאונה אירעה בצומת בו התבצעו עבודות. בתיק החקירה אין עדיין תמונות או תיאור של האופן בו נחסם חלק מהכביש לתנועה ולא נחקר איש בהקשר זה. יכול, וכטענת ההגנה, יש לכך השפעה על החלטה עתידית של התביעה להגשת כתב אישום נגד גורמים נוספים, ככל שתמצא התביעה שיש לעשות כן.

בשלב זה, משמעות הדבר הינה פגיעה בעוצמת הראיות לכאורה.

מכל מקום מדוח הבוחן הנמצא בתיק עולה אחריותו של המבקש לתאונה, ויתרה מכך, זו עולה מחקירתו שלו.

המבקש סיפר לבוחן כי רכב עבודה שהיה במקום נכנס לנתיבו של המבקש מימין באופן מפתיע, ועל כן סטה המבקש שמאלה ופגע בשני כלי הרכב המעורבים.

בהמשך התנהלה השיחה בין המבקש לבוחן כך (ש' 30-41):

ש. למה לא ניסית לבלום במקום לסטות שמאלה?

ת. מרוב בהלה שהייתי האינסטינקט היה לקחת ההגה שמאלה.

ש. אתה טוען שהיה מספיק מרחק בינך לבין הבובקיט כשראית אותו, למה

לא ניסית לעצור במקום?

ת. אני לא יכול לענות לך בתשובה אבל כל כך נבהלתי לא יודע מה קרה

לקחתי את ההגה חזק שמאלה, בדיעבד מתברר שזו היתה טעות.

ש. אתה חושב שהיית יכול למנוע את התאונה אילו לא היית סוטה שמאלה?

ת. אם הייתי עוצר הייתי מונע את התאונה בלי שום ספק.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ