אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> איסתא תפצה לקוחות שטסו לתאילנד בגין נזקים שנגרמו עקב קשיים בטיסות הפנים

איסתא תפצה לקוחות שטסו לתאילנד בגין נזקים שנגרמו עקב קשיים בטיסות הפנים

תאריך פרסום : 08/05/2007 | גרסת הדפסה
א
בית משפט השלום רחובות
4264-06
04/05/2007
בפני השופט:
הרן פינשטין

- נגד -
התובע:
1. שמש חלי
2. דרף גל

עו"ד יניב מטלס
הנתבע:
איסתא ישראל בע"מ
עו"ד דנה גוטמן
פסק-דין

1)         תביעה זו החלה כתביעה קטנה. עקב מורכבות השאלות העובדתיות והמשפטיות לא ניתן היה לשומעה כתביעה קטנה, והיא הועברה להליך של סדר דין מהיר.

            בדיעבד, לאחר שמיעת העדויות, קבלת הראיות וסיכומי הצדדים, מתברר כי ההחלטה על העברת ההליך היתה נכונה.

2)         העובדות, ברובן מוסכמות:

1)         התובעות, חלי שמש וגל דרף, הזמינו כרטיסי נסיעה לתאילנד אצל הנתבעת, איסתא ישראל בע"מ (סניף רחובות).

2)         הנסיעה כללה טיסה לתאילנד, שתי טיסות פנים וטיסה חזרה לישראל.

3)         עקב סיבות אליהן אתייחס להלן, היו לתובעות קשיים בטיסות הפנים. הן לא היו רשומות לטיסות אלו ונאלצו, על-כן, ללון באי מקומי ולשלם, לטענתן, מחיר גבוה מהמקובל במלונות רגילים.

            בנוסף, הן הטלטלו עם ארבע מזוודות ממקום למקום, בלי מכשיר פלא-פון ובלי יכולת ליצור, עקב כך, קשר ישיר בין סוכנות הנסיעות בתאילנד לבין ישראל.

            לדבריהן, הן נאלצו ליצור קשר עם סוכנות איסתא ברחובות באמצעות טלפון צבורי המרוחק כברת-דרך ממשרד הנסיעות המקומי אשר טיפל בעניינן,זאת כאמור יחד עם המזוודות ובחום הרב ששרר במקום.

3)         בעקרון, מאשרת הנתבעת את העובדות הללו, ובעיקר את אלו הקשורות בכשל שבטיסות הפנים, אולם הגנתה משולשת:

            ראשית: הנתבעת הינה רק סוכנת וככזו אין לה אחריות ושליטה על איחורים בטיסות.

            שנית: הנתבעת עשתה הכל כדי לקבל אישורים לטיסות של התובעות, וממילא לא חטאה. שלישית: הנתבעת, באמצעות מנהלת הסניף המקומי, גב' בטי ברשי, עשו כל שניתן כדי לסייע לתובעות במצוקתן ולראיה - בסופו של דבר - (אם כי באיחור), טסו התובעות למחוז חפצן, ואף שבו לישראל במועד.

4)

א)         אין ספק לגבי הטענה הראשונה של הנתבעת לענין  מעמדה כסוכנת.

            היקף אחריותו של הסוכן כלפי מזמין טיסה מוגדר בדין ובפסיקה.

בעקרון, אין לו, לסוכן, אחריות לעכובים בטיסות לגביהן הזמין כרטיסים ללקוחותיו.

            ולפיכך, אי-אפשר להטיל אשם על הנתבעת בגין עצם האיחורים שבטיסות הפנים בתאילנד.

אבל... (והוא יתברר להלן).

ב)         אין גם ספק כי הנתבעת, באמצעות המנהלת גב' ברשי, עשו כל שניתן, בנסיבות הענין, לעזור לתובעות עת התקשרו לארץ מתאילנד.

            כך העידה גב' ברשי ועדותה לא נסתרה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ