אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> סב שפגע מינית בנכדותיו הקטינות ישלם למשפחה 2.6 מיליון ש'

סב שפגע מינית בנכדותיו הקטינות ישלם למשפחה 2.6 מיליון ש'

מאת: עו"ד סנאית מרקוביץ' | תאריך פרסום : 22/04/2014 17:48:00 | גרסת הדפסה

מאת: עו"ד סנאית מרקוביץ'

לפסק הדין בעניין ש.ש. ואח' נ' י.ש

סב הורשע בביצוע עבירות מין בשלוש נכדותיו הקטינות. לאחר שנגזרו עליו 3 שנות מאסר, דרשה המשפחה השבורה פיצוי על נזקיה. ביהמ"ש המחוזי חייב את הסב לשלם לבני המשפחה למעלה מ- 2.6 מיליון שקלים בשל הנזקים הנפשיים והכלכליים שהסבו להם מעשיו.

הסב הורשע בביצוע מעשים מגונים בשלוש נכדותיו הקטינות, ונגזרו עליו שלוש שנות מאסר. מדובר בביצוע עבירות מין בבנות. עבירות המין בבת הגדולה והצעירה בוצעו מאז שהיו בנות 6. בגדולה הם נמשכו עד שהגיעה לגיל 12. הבת האמצעית סבלה גם היא מעבירות דומות במשך שנים.

ההורים, שסבלו מסכת תלאות עצומה בשל הפגיעה הקשה בבנותיהם בידי אבי האב, הגישו ביחד עם בנותיהם, ילידות 1996, 1997 ו-2002 תביעה נגד הסב לביהמ"ש המחוזי בבאר שבע. ההורים והבנות דרשו פיצוי על הנזקים הנפשיים שהסבה להם התנהגותו הפושעת.

בתביעה נטען כי הבנות ואביהן סובלים מנכויות נפשיות שמקורן בכאב והסבל שגרם להם הסב. מומחית מטעמם קבעה, כי שתי הבנות הגדולות סובלות מהפרעת דחק, הפרעת הסתגלות וקשיים חברתיים רבים, והן זקוקות לטיפול פסיכותרפי. עם זאת, באשר לבת הצעירה, ציינה כי בשל גילה הצעיר לא ניתן לקבוע בשלב זה אם נגרמה לה נכות נפשית.

לגבי האב, שעזב את עבודתו בשל הירידה החדה בתפקודיו מאז שנחשף להתעללות בבנותיו, קבעה המומחית, כי הוא סובל מחרדה, התקפי פאניקה והפרעה דיכאונית מתמשכת.

הסב המורשע חלק על היקף הנזקים להם טענה המשפחה, וטען כי אלה אינם נובעים ממעשיו בלבד. מומחית מטעמו קבעה, כי חלק ניכר ממצבן הנפשי של הבנות נובע מיחסו של האב, אשר סובל מזה שנים מדיכאון והפרעת אישיות, והעצים את הפגיעה בבנותיו כדי לקבל פיצוי כספי גדול יותר.

השתמש בקטינות ככלי לסיפוק יצרים

השופט גד גדעון קבע, כי מצבו הנפשי הקשה של האב הוא תוצאה של החשיפה שלו לתקיפות המיניות שביצע אביו בבנותיו. הידיעה שהתוקף הוא אביו, הוסיף השופט, רק העצימה את סבלו ואת הקושי בהתמודדות היומיומית עם החיים.

נקבע, כי הילדות נפגעו בהיותן רכות בשנים בידי מי שאמור היה להגן עליהן מכל רע, תוך שהסב הפך אותן לכלי לסיפוק יצריו. אין ספק, קבע השופט, שהילדות סבלו בעבר ממעשי הסב ועוד תסבולנה בעתיד סבל רב ועמוק בשל החוויות הקשות שחוו.

בהתחשב בחוות הדעת והעדויות הרפואיות בעניינן של הבנות והאב, החליט השופט לחייב את הסב לשלם לבת הגדולה פיצוי של כ-1.25 מיליון שקלים, לבת האמצעית כמיליון שקל ולבת הקטנה 203 אלף שקלים. לאב, ישלם הסב פיצוי של 140 אלף שקל. בסך הכל ישלם הסב כ-2.6 מיליון שקלים לבני המשפחה בתוספת שכר טרחת עו"ד בסכום של 20% מסך הפיצויים הכולל.

נראה כי צדק ביהמ"ש כשהשית על הסב פיצויים ברף הגבוה ביותר. עם זאת, קביעת ביהמ"ש שחומרת המעשים אינה מהווה שיקול עיקרי בקביעת הפיצוי, היא שגויה.

את שאלת הכאב והסבל בוחנים מנקודת מבטו של הנפגע, אך התשובה בשאלת חומרת המעשים קשורה בקשר הדוק להשפעתה על הנפגע, ולכן יש לייחס לחומרת המעשים שיקול עיקרי, או לכל הפחות להעניק להם משקל גבוה בקביעת הפיצוי.

לפסק הדין בעניין ש.ש. ואח' נ' י.ש

* עו"ד סנאית מרקוביץ' ממשרד עו"ד מרקוביץ' ליאור ושות' עוסקת בדיני נזיקין.

**המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

למדור: נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות
פיצויים לנהג בית חולים שנפצע לאחר שהרים חולה כבדת משקל
עו"ד מיכל כץ [תמונת אילוסטרציה חיצונית: Olekcii Mach, 123rf.com]

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ