אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> לידיעת ההורים: מעטפות זהב חינם באלבומי סופרגול ואנגרי בירדס

לידיעת ההורים: מעטפות זהב חינם באלבומי סופרגול ואנגרי בירדס

מאת: עדית אזולאי | תאריך פרסום : 13/04/2014 16:55:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין אמבר נ' פי.אם.איי ואח' ובעניין כחלון נ' פי.אם.איי ואח'

הילדים התאכזבו לגלות שהוריהם לא יכולים לרכוש להם אסים לאלבומי המדבקות, אלא אם הם רוכשים יחד עם מעטפות המדבקות מוצר נלווה אחר. ההורים הגישו בתגובה בקשה לייצוגית נגד משווקת האלבומים. התוצאה: מעטפות זהב חינם וכרטיסי משחק כדורגל חינם ל-250 ילדים חולים.

הורים, שרכשו לילדיהם אלבומי מדבקות של "סופרגול" ו''Angry Birds" לילדיהם, התאכזבו יחד עם הילדים לגלות, שאת מדבקות ה"אסים" ניתן לרכוש רק אם קונים מוצר אחר כמו עיתון או מאכל או אגב הזמנת שירות כלשהו מחברות אחרות, שהתקשרו עם משווקת האלבומים.

לטענתם, הם לא ידעו זאת טרם רכישת האלבומים, כיוון שהדבר לא נרשם על-גבי המעטפות של המדבקות או על כריכת האלבום. הם הגישו - כל אחד בנפרד - בקשות לאישור תובענות ייצוגיות כנגד משווקת האלבומים לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

לטענתם, החברה הטעתה את הצרכנים והתעשרה על חשבונם, תוך הפרת הוראות חוק הגנת הצרכן ותקנותיו. בסך הכל הוערך הנזק הקבוצתי בשתי הקבוצות בלמעלה מ-16.5 מיליון שקל.

להגנתה, טענה החברה כי ה'אסים' מופצים גם במעטפות הרגילות לקראת סיום תחרות האלבומים, וכי עובדה זו פורסמה בהרחבה באמצעי התקשורת ובאינטרנט. בכל מקרה, טענה, במרבית הפרסים ניתן לזכות אף אם האלבום אינו כולל 'אסים'.

החברה ושני ההורים הגיעו בסופו של דבר להסדר פשרה. בהסדר הסופי נקבע שהתקנון יתוקן ויובהר בו שאת האסים ניתן להשיג מתאריך מסוים ואילך גם מבלי לרכוש מוצר נלווה. התקנון יפורסם על גבי האלבום עצמו, באתר האינטרנט של החברה ובעמוד הפייסבוק שלה.

החברה גם התחייבה לתרום 500 כרטיסי כניסה ללא תשלום למשחקי חצי הגמר והגמר בטורניר גביע המדינה בכדורגל לעונת המשחקים 2013/14, ל-250 ילדים המאושפזים במרכז שניידר לרפואת ילדים בפתח-תקווה.

עוד התחייבה לעודד אורח חיים בריא, באמצעות הקצאת כפולת עמודים ושטח פרסום באתר האינטרנט שלה לפורום הישראלי לאורח חיים בריא. בנוסף, היא תמליץ למשווקות המזון המפרסמות את מוצריהן באלבום להוסיף לפרסומיהן הערות בדבר צריכה נכונה.

ההסדר הגדיר את חברי הקבוצה ככל מי שרכשו אלבום, מדבקות או מוצרים ושירותים שונים לצורך השגת האסים החלה מינואר 2012. הואיל ואין אפשרות לאתר את כל חברי הקבוצה, משום שכ-85% מהאלבומים מחולקים חינם וחלקם נקנים במזומן, נקבע כי תקצה מלאי של "מעטפת זהב" בשווי 500 אלף שקל אותה יקבל במתנה כל מי שירכוש את האלבומים הנוכחיים, שהפצתם החלה באוקטובר 2013.

שיעור "הפגועים" מזערי

השופטת שושנה אלמגור קבעה כי בהתחשב בקושי באיתור חברי הקבוצה, ההסדר ראוי ביותר. השופטת הוסיפה, כי סביר להניח ששיעור חברי הקבוצה "הפגועים" עומד על אחוזים בודדים בלבד, לנוכח העובדה כי ניתן לזכות בפרסים גם מבלי למלא את האסים. מה גם, שמכיוון שמדובר באלבומים שמופצים מזה שנים, צרכנים רבים מודעים לכללי המשחק.

לסיכום, הפיצוי לציבור מטעם החברה יעמוד על למעלה מ-2.5 מיליון שקלים, הגמול למבקשים יעמוד על 10,000 שקל לכל אחד מהם ושכר טרחת עורכי הדין יסתכם ב- 65 אלף שקל. הסדר הפשרה יפורסם ב'ידיעות אחרונות' ו'הארץ'.

לפסק הדין בעניין אמבר נ' פי.אם.איי ואח' ובעניין כחלון נ' פי.אם.איי ואח'

למדור: דיני צרכנות

אתר המשפט הישראלי פסקדין
www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ