אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> פלילי >> קללות מיניות במסרונים: הטרדה מינית

קללות מיניות במסרונים: הטרדה מינית

מאת: עוה"ד אפרת נחמני בר וסרגיי מורין | תאריך פרסום : 31/03/2014 09:37:00 | גרסת הדפסה

מאת: עוה"ד אפרת נחמני בר וסרגיי מורין

להכרעת הדין בעניין מדינת ישראל נ' שרון רחמים

ידיד רב עם ידידתו והחל לשלוח לה מסרונים הכוללים קללות וגידופים בעלי אופי מיני. בעקבות תלונה שהגישה נגדו הידידה, הוגש נגדו כתב אישום שייחס לו עבירה של הטרדה מינית. האם מסרון יכול להוות הטרדה מינית? האם "סלנג" של "הצעה" מינית יכול להוות הטרדה מינית?

במשך כחודשיים נהגה המתלוננת לקבל לטלפון הנייד שלה מסרונים ממי שהיה ידידה הטוב, הכוללים גידופים ואיומים מפורשים לבצע בה מעשים מיניים, כמו "זונה מוצצת", "שמעתי שאת חמה כמו קומקום, חכי אני אראה אותך, יא זבל", ועוד אי אלו אמרות שהשתיקה יפה להן.

כשכבר לא יכלה לשאת זאת, היא הגישה נגדו תלונה בגין הטרדה. כנגד הבחור הוגש כתב אישום לבימ"ש השלום בפתח תקווה. בכתב האישום יוחסו לנאשם עבירות של הטרדה, הטרדה מינית ואיומים.

הנאשם הודה בכך ששלח את המסרונים לידידתו, אך טען כי המעשים שביצע אינם מהווים הטרדה מינית.

לטענתו, מדובר בזוטי דברים. לדבריו, הדברים שכתב למתלוננת הם מצבור של גידופים ואיומים, וכל ניסיון לשוות להם אופי של הצעה מינית, חוטא לאמת.

לטענת המדינה, האמרות שכתב הנאשם למתלוננת עולות כדי הטרדה מינית, שכן מדובר באמירות החורגות מההתנהגות המקובלת ומהשיח הלגיטימי, הן מבזות, משפילות ובעלות אופי מיני מובהק. המדינה הוסיפה, כי המתלוננת ביקשה מהנאשם במפורש עשרות פעמים שיחדל ממעשיו ויפסיק להטריד אותה, אך ללא הועיל, ולכן אין ספק שמדובר בהטרדה מינית.

שפת רחוב בעלת אופי מיני

השופט ד"ר עמי קובו הכיר בכך שבימינו, שפת הרחוב כוללת במקרים רבים גידופים בעלי אופי מיני, וברור כי לא כל קללה כזו תיחשב לעבירה של הטרדה מינית.

עם זאת קבע, כי במקרה הזה הרי שמעשי הנאשם מהווים הטרדה מינית. לפי השופט, הודעות הטקסט ששלח הנאשם למתלוננת פעם אחר פעם כללו התייחסויות מבזות ומשפילות, תוך התייחסות למיניותה. לדבריו, הנאשם היה מודע לתוכן המסרונים ולמשמעותם, וכוונתו הייתה להקניט את המתלוננת ולהציק לה.

אמנם לא כל התנהגות או התבטאות בעלת אופי מיני, גם אם יש בה מידה של גסות, תיחשב להטרדה מינית, ואמנם ברור שההודעות אינן כוללות הצעות בעלות אופי מיני באופן מהותי, שכן מובן כי הנאשם לא התכוון להציע למתלוננת דבר, אלא רק לגדף אותה ולאיים עליה - אך במקרה זה הדברים שכתב הנאשם למתלוננת חצו את הרף המקובל והנסבל, הן מבחינת הכמות והן מבחינת האיכות, והיה בהם משום פגיעה ממשית בכבודה.

השופט התרשם כי לא מדובר בזוטי דברים, והעובדה שהמעשים בוצעו באמצעות מסרונים, אינה מעלה או מורידה. משכך, הרשיע השופט את הנאשם בהטרדה, הטרדה מינית ואיומים.

נראה כי התייחסות בעלת גוון מיני (גם אם בדרך התבטאות בלבד) יכולה ללבוש צורות שונות ולהיעשות בדרכים מגוונות, תוך שימוש באמצעי הטכנולוגיה השונים.

יודגש, כי במקרה של התייחסויות מבזות, אין צורך להראות שהדבר אינו רצוי למוטרד. פסק דין זה, הוא דוגמה נוספת לנכונותם הגוברת והולכת של בתי המשפט להגן על כבוד האדם של נשים ואנשים, ולהעניק להם חירות מביזוי מיני.

להכרעת הדין בעניין מדינת ישראל נ' שרון רחמים

* הכותבים הם עורכי דין ממשרד נחמני - בר מורין העוסק, בין היתר, בדין הפלילי.

**המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

למדור: פלילי

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום פלילי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום פלילי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ