אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני עבודה >> פיטר את בתו החורגת וישלם לה פיצויי פיטורים

פיטר את בתו החורגת וישלם לה פיצויי פיטורים

מאת: PsakDin | תאריך פרסום : 05/12/2013 11:48:00 | גרסת הדפסה

מאת: עו"ד אברהם חדידה

לפסק הדין בעניין פלונית נ' פלוני

עובדת שהועסקה בעסק משפחתי בבעלות בן הזוג של אמה, קיבלה הודעת פיטורים פתאומית "מהרגע להרגע", מיד לאחר שאמה והמעסיק נפרדו. יחד עם העובדת, מודרו מבית העסק גם שני אחיה. על עבודה ועסקים משפחתיים.

מעשה בעובדת שעבדה במשך שמונה וחצי שנים בעסק בבעלות אביה החורג, בן הזוג של אמה. כמו העובדת, גם שני אחיה, הועסקו בעסק המשפחתי.

מיד עם שחרורה מצה"ל, בשנת 2002, החלה העובדת לעבוד בבית העסק אשר בבעלות אביה החורג. היא עסקה בין היתר בפרסום, שיווק וניהול משאים ומתנים. כמוה, גם שני אחיה, הועסקו שנים רבות בבית העסק.

במאי 2010, בסמוך לפרידתם של אביה החורג ואמה, קיבלה העובדת מכתב פיטורים המודיע לה כי פיטוריה נכנסו לתוקף כבר באותו היום.

בעקבות הפיטורים הפתאומיים, פנתה העובדת לבית הדין האזורי בתל אביב בתביעה לקבלת פיצויי פיטורים וכן פיצויים בגין פיטורים שלא כדין.

הנתבע דחה את טענותיה של התובעת מכל וכל וטען כי החל משנת 2006, הפסיק להיות מנהלה בפועל. הוא הוסיף כי ככל שיש לה טענות כלשהן כלפי העסק, עליה להפנותן לשני אחיה, שהיו מנהליה בפועל ואשר פיקחו על עבודתה ומשכורתה.

פיטורים פתאומיים- חוסר תום לב

השופט דורי ספיבק בחן את מכלול הראיות שהובאו לפניו ובהן, תלושי שכר, דו"חות חשבונאיים ועוד כהנה וכהנה מסמכים, וקבע כי אין חולק על כך כי הנתבע היה מעסיקה של התובעת לאורך כל תקופת עבודתה ועד לפיטוריה.

"אחת הדרכים המקובלות בפסיקה לבחינת השאלה 'מיהו מעסיק' הינו בידי מי הכח לפטר את העובד", כתב בשופט וקבע כי אין מחלוקת כי מי שפיטר את התובעת היה הנתבע עצמו.

עוד נקבע, שגירושה של התובעת "ביום בהיר אחד" ללא שימוע, ללא הודעה מוקדמת וללא כל הסבר מניח את הדעת נגועים בחוסר תום לב מצידו של הנתבע, ולפיכך יש לחייבו גם בפיצויים שלא כדין ובדמי הודעה מוקדמת.

לסיום קבע השופט כי על הנתבע לשלם לתובעת סכום של כ- 98 אלך שקל עבור פיצויי פיטורים, דמי הודעה מוקדמת, דמי הבראה ופיצויים בגין פיטורים שלא כדין.

חשוב לעשות הפרדה בין האישי לעסקי

כאשר עובדים בעסק משפחתי, חשוב לזכור כי שני הצדדים - גם המעסיק וגם העובד - כפופים לדיני העבודה. במקרים רבים, הגבול נוטה להיטשטש, ומכיוון שהעבודה בעסק המשפחתי מערבת שיקולים רגשיים בהתנהלות הצדדים, ולכן יכול הסכסוך להסלים ולהגיע עד לפתחו של בית הדין- כפי שאירע במקרה זה.

לכן, חשוב לעשות הפרדה מוחלטת בין העניינים האישיים לענייני העבודה, ולזכור שהחובות והזכויות נשמרות גם אם עובדים בעסק המשפחתי.

לפסק הדין בעניין פלונית נ' פלוני

*הכותב הינו עו"ד העוסק בדיני עבודה.

**המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמור.

למדור: דיני עבודה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני עבודה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני עבודה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ