אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> הבעל התעלל מינית בבת המשותפת, האישה תיאלץ לחכות עם הגט והכתובה

הבעל התעלל מינית בבת המשותפת, האישה תיאלץ לחכות עם הגט והכתובה

מאת: אייל עוז, עו"ד | תאריך פרסום : 05/06/2013 09:47:00 | גרסת הדפסה

מאת: עו"ד אייל עוז

הידיעה פורסמה גם ב-

לפסק הדין בעניין פלונית נ' פלוני

אישה, שבעלה הורשע בהתעללות מינית בבתם המשותפת, הגישה תביעה לגירושין וקבלת כספי כתובתה בבית-הדין הרבני בנתניה. הבעל, מצידו, התנה את מתן הגט בויתור על הכתובה. מה פסק בית-הדין?

בראשית שנת 2011 נעצר הבעל ע"י המשטרה בחשד לביצוע מעשים מגונים בבתו. המעצר התקבל אצל אשתו ואם שני ילדיו בהלם ובהפתעה מוחלטת. בהמשך, הסתבר לאם שהמעשים נמשכו מספר שנים והיא לא ידעה עליהם דבר.

המשפחה הצטיירה כלפי הסביבה כמשפחה נורמלית ומתפקדת, בעלת מערכת יחסים טובה בין ההורים לילדים, אלא שהסתבר שכל זה היה לכאורה, שכן למעשה, הזוועה שהתרחשה בחדרי-חדרים, הוסתרה.

מספר חודשים לאחר המעצר, בעת שהתנהל המשפט בעניינו, הגיש הבעל תביעה לפירוק שיתוף בדירת בני הזוג לבית המשפט לענייני משפחה.

בסוף שנת 2011, הורשע הבעל בעסקת טיעון על פי הודאתו בשישה סעיפים חמורים של מעשים מגונים ואינוס קטין במשפחה. נגזרו עליו, בין היתר, 8 שנות מאסר בפועל ופיצוי של 75 אלף שקל לבת שאנס.

בינתיים, הגישה אשתו לבית הדין הרבני תביעה לגירושין ולתשלום כתובתה, תוספת כתובתה ופיצויים. במסגרתה טענה באמצעות עו"ד בתיה אשורי, כי בעקבות מעשיו הנפשעים והמחרידים של בעלה בבתם, נהרסו חייה של הבת ושל המשפחה כולה.

עוד טענה, כי ששת הסעיפים בהם הורשע הבעל הם רק חלק קטן ממסכת ארוכה וחמורה הרבה יותר של התעללות מינית, מעשים מגונים ואינוס, וכי כעת עליה לאסוף את השברים ולשקם ככל הניתן את ילדיה.

הבעל, בצעד טקטי וחסר תום לב, תבע מאשתו שלום בית. בדיון, שהתקיים בפני בית הדין הרבני, סירב הבעל לתת גט לאישה וטען כי אין לה עילה לגירושין. הוא אף דרש כי תיפגש עמו בכלא לשיחה פרטית.

הדיינים נענו לדרישת הבעל ושלחו את האישה להיפגש עמו בבית הכלא, אלא שכצפוי, גם לאחר פגישה זו עמדה האישה על תביעתה לגט ועל קבלת כתובתה. היא חזרה והדגישה את חומרת מעשיו של הבעל ואת מצבם הנפשי הרעוע של ילדיה, והודיעה כי לעולם לא תסכים לדור עם הבעל שוב תחת אותה קורת-גג.

לבסוף, הבעל, אשר יוצג ע"י עו"ד מרדכי אפרתי, הסכים להתגרש, אולם התנה זאת בדרישה שהאישה תוותר על כתובתה ותוספת כתובתה. האשה, כאמור, סירבה לדרישתו.

הזעזוע מהמעשים לא מספיק לכפיית גט

בפסק הדין הביעו דייני בית-הדין הרבני, הרבנים מיכאל עמוס, שניאור פרדס ואריאל ינאי, את שאט הנפש, הסלידה והזעזוע ממעשיו החמורים של הבעל במילים נוקבות ביותר, וחזרו והדגישו את חילול נפשה, גופה וכבודה של הבת במשך שנים.

בית הדין דחה את תביעת הבעל לשלום בית וקיבל את תביעת הגירושין של האישה. בהחלטתו, חייב בית הדין את הבעל בגט וקבע כי האישה זכאית למלוא סכום הכתובה ותוספותיה.

יחד עם זאת, הציב בית הדין שני סייגים- האחד, כי הבעל יחויב בגט אך לא ייכפו עליו את הגט. הסיבה לסייג זה הינה, שלמרות מעשיו הנפשעים, הרי שבמקרה זה לא מתקיימות העילות הנדרשות בהלכה לכפיית הגט.

השני הוא, שהבעל ישלם לאישה את כתובתה והתוספות רק לאחר סיום הליך חלוקת הרכוש בבית המשפט לענייני משפחה. הסיבה לסייג זה היא, שלא ניתן לגבות גם כתובה וגם מחצית מהרכוש המשותף, אלא רק את הגבוה משניהם.

דעה: גושפנקא להתעללות רבת שנים

פסק הדין מעורר תרעומת. נראה, כי לאור הנסיבות הקשות והמזעזעות של המקרה, חובה היה על בית הדין להחמיר ולנקוט ביד קשה כנגד הבעל ולכפות עליו את מתן הגט.

כמו כן, היה על בית הדין לפסוק לאישה את כתובה ותוספותיה באופן מיידי ולא להמתין לפסיקת בית המשפט לענייני משפחה. בפסיקתו, הקל בית הדין הרבני עם הבעל ונתן לו גושפנקא להמשיך ולהתעלל באישה, בבת ובבן, במסגרת הליכים משפטיים שיימשכו עוד שנים רבות.

לפסק הדין בעניין פלונית נ' פלוני

למדור: דיני משפחה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ