אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> נכה שתבע מלון יפוצה בעשירית מסכום התביעה

נכה שתבע מלון יפוצה בעשירית מסכום התביעה

מאת: עדית אזולאי | תאריך פרסום : 21/05/2013 17:29:00 | גרסת הדפסה

ידיעה בלעדיתד של פסקדין, שפורסמה גם ב

לפסק הדין בעניין וקס נגד מלכת-שבא

נכה, המרותק לכסא גלגלים, דרש פיצוי של 32,700 שקל בתביעה נגד מלון הילטון שבא באילת, כיוון ששוכן בחדר לא מתאים. ביהמ"ש קיבל את התביעה אך קבע, כי סכום התביעה מופרז.

בשנת 2012 התקשר התובע, נכה המרותק לכיסא גלגלים, למלון הילטון מלכת שבא באילת, והזמין שלושה חדרים לו ולמשפחתו ליומיים, תוך שהוא מציין בפני נציג המלון את מצבו. הנציג אישר את הזמנתו והקצה לו חדר מתאים. ביום בו הגיע התובע למלון, גילה שהחדר אינו מתאים לשימושו של נכה, ולטענתו לא יכל לנוע בו עם כסא הגלגלים, להתקלח כראוי ולהשתמש בשירותים באופן מכובד.

התובע טען, כי פנייתו למנהל המשמרת במלון נענתה בתשובה, שזהו החדר שהמלון מקצה לנכים. התובע נשאר בחדר אך הרגיש, לטענתו, מושפל וחסר יכולת ליהנות מהנאות המלון.

בתום השהייה במלון, פנה התובע להנהלה העולמית של בית המלון והלין על עגמת הנפש שנגרמה לו. בעקבות כך, הוצע לפצותו באירוח של יום, אך לטענתו, תחת מגבלות זמן ועל בסיס מקום פנוי באותו מלון, אשר, לפי ניסיון התובע, אין בו חדר המתאים לנכה. התובע נעלב מההצעה והגיש את התביעה לבית המשפט לתביעות קטנות.

התובע דרש פיצוי בסך של 32,700 ש"ח, לפי הפירוט הבא: הסכום ששילם עבור החדרים (7938 שקלים), הוצאות הנסיעה (1,509.20 שקלים ) ופיצוי על עגמת הנפש שהיתה מנת חלקו (23,252.80 שקלים).

הנתבעת הודתה שהחדר שסופק לתובע לא התאים לצרכיו אך ציינה, כי מלבד התנצלותה על אי הנוחות, עשתה רבות על מנת להיטיב עם התובע, ואנשי האחזקה של המלון אף ביצעו פעולות התאמה בחדר על מנת לאפשר לתובע שהות נוחה. לטענתה, התובע הביע תודתו והערכתו למאמציהם של נציגי הנתבעת. עוד נטען, שלתובע הוצע פיצוי הולם וראוי והוא קיבל את ההצעה, אך לאחר מכן החליט לנסות ולהגדיל את הפיצוי ומשבקשה זו נדחתה - הגיש את התביעה, בחוסר תום לב ומתוך גישה סחטנית וניצול לרעה של הליכי בית המשפט.

מגמתיות לקבל כספים שלא מגיעים

השופט בדימוס גדעון ברק החליט לקבל את התביעה בחלקה בלבד. לדעתו, הסכום הנתבע הוא אכן בלתי סביר ובלתי הולם את הנסיבות, ואף מצביע על מגמתיות התובע לקבל כספים, שכלל לא מגיעים לו. לראייה, ציין השופט, דרש התובע החזר על כל שלושת החדרים שהזמין ולא רק על חדרו.

השופט קבע, כי הסכומים שביקש התובע, העומדים עד פירוט האגורות, חושבו במכוון, ועל מנת להגיע לסכום של 32,700 שקל, שהוא הסכום המקסימלי שרשאי ביהמ"ש לתביעות קטנות לפסוק. על התובע לדעת, אמר השופט, שאין בית המשפט "מעניק" סעדים שנכתבו בתביעה על דרך הסתם.

השופט קבע מחד, כי התובע אכן קיבל חדר שאינו מתאים למצבו ושהפיצוי שהוצע לא הולם את הנסיבות, אך מאידך קיבל את טענת הנתבעת שעשתה ככל יכולתה לאפשר לתובע ליהנות משהייתו.

על כן, פסק השופט לתובע פיצוי של 2,000 שקל וכן הוצאות משפט בסך 300 שקל.

לדברי עו"ד תומר אשרוב, העוסק בתחום המשפט האזרחי, "נראה, כי יש הפסיקה מהווה תמרור אזהרה לתובעים עתידיים שלא לציין סכומים בעלמא, מנופחים ולא מבוססים דיים, מתוך מחשבה כאילו יש ביכולתם 'ללכוד ברשתם דג גדול'. על סכום התביעה לשקף את הנזקים האמיתיים והפרופורצינאליים לנסיבות המקרה".

לפסק הדין בעניין וקס נ' מלכת שבא

למדור: צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ