אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> הגרוש התקשר לאשתו לשעבר באמצע הלילה, ויפצה על הפגיעה בפרטיותה

הגרוש התקשר לאשתו לשעבר באמצע הלילה, ויפצה על הפגיעה בפרטיותה

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 25/12/2012 12:14:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין צ.ל. נ' נ.ל

אישה שטענה כי הגרוש שלה לא מקבל את הפרידה ומטריד אותה באמצעות עשרות שיחות טלפון ליליות, הגישה נגדו תביעה לפיצוי של 114,345 שקלים בגין הפגיעה בפרטיותה. הנתבע טען, כי האישה ענתה רק לשתי שיחות וכי מעשיו נבעו ממצוקה וללא כוונה לפגוע. ביהמ"ש קיבל את התביעה בחלקה.

לאחר שבני זוג נשואים, להם שני ילדים משותפים, נפרדו ופתחו בהליכים משפטיים שונים בבית המשפט לענייני משפחה, החלה האישה לקבל שיחות טלפון אנונימיות בשעות הקטנות של הלילה. בעקבות תלונה שהגישה למשטרה, התגלה כי האחראי לשיחות הוא בעלה לשעבר, והוא נעצר, ולאחר מכן שוחרר בערבות תוך שהתחייב שלא ליצור יותר קשר עם האישה.

בשל כך, הגישה נגדו האישה תביעה לבית המשפט לענייני משפחה ברמת גן, בה דרשה פיצוי של 114,345 שקלים בגין הפגיעה בפרטיותה. האישה טענה, כי הנתבע התקשר אליה עשרות פעמים בשעות הלילה המאוחרות בכוונה להטריד אותה ולפגוע בה. לטענתה, הוא ממרר את חייה ואת חיי הילדים, שכן אינו מסוגל לקבל את הפרידה.

הנתבע הודה כי התקשר לאישה מספר פעמים, אך לטענתו, האישה ענתה רק לשתי שיחות ואילו היתר הגיעו ישירות למשיבון, ומשכך אין זו הטרדה. עוד טען, כי התובעת לא הוכיחה כי ביצע אליה עשרות שיחות, כטענתה, וכי מעשיו נבעו מתוך המצוקה הקשה שחש נוכח הפרידה ולא מתוך כוונה לפגוע באישה או להזיק לה. כמו כן, התנצל והביע חרטה על מעשיו.

השופטת הבכירה עליסה מילר קיבלה את התביעה בחלקה.

נפסק, כי למרות שהאישה לא הוכיחה כי הנתבע ביצע עשרות שיחות והגישה לבית המשפט רק רשימה שערכה בעצמה, חלף הוצאת פלט שיחות, שיכולה הייתה לקבל בקלות מחברת הטלפונים, הרי שגם השיחות המועטות בהן הודה הנתבע, יש בהן משום הטרדה ופגיעה בפרטיותה.

בביצוע שיחות טלפוניות אנונימיות בשעות הקטנות של הלילה, כך נקבע, יש משום התחקות ובילוש, והפרת זכותה של האישה לחיות בכבוד, בשלווה, ברווחה ובנוחות בביתה שלה, ועל כן לא ניתן להשלים עם מעשי הנתבע, שכן יהא בכך משום העברת מסר כי ביצוע שיחות שכאלה הוא מעשה של מה בכך.

לפיכך קבעה השופטת, כי הנתבע יפצה את התובעת בגין הפגיעה בפרטיותה ב 10,000 ש"ח, וזאת לאחר שציינה כי היא מאמינה לו כי לא ביצע את השיחות במטרה לפגוע באישה או להזיק לה, ואלו נבעו מתוך מצבו הנפשי הקשה והמצוקה שחש, וכן בהתחשב בכך שהביע התנצלות וחרטה ולא המשיך במעשיו לאחר שהתגלו.

לדברי עו"ד אילנה בן שושן-גורן, העוסקת בתחום המשפחה, "פס"ד זה משקף מגמה מתרחבת של בתי המשפט למשפחה, שלא לדחות תביעות לפיצוי נזיקי בין בני זוג. בנסיבות בהן האישה לא הציגה פלטי שיחות והבעל הודה במס' שיחות קטן, יפה עשה ביהמ"ש כשאיזן בין הזכות לפרטיות, לבין מדיניות המבקשת שלא לדון בעניינים "קלי משקל", לכאורה."

"יש כאן היבט חינוכי", מוסיפה עו"ד בן שושן-גורן, "שלא להבליג גם במקום שהפגיעה פחותה או שלא הוכחה כחמורה, מתוך רצון לעצור התפתחות של'מדרון חלקלק'".

לפסק הדין בעניין צ.ל. נ' נ.ל

למדור: דיני משפחה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ