אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> סדר דין אזרחי וראיות >> בקשה לאישור ייצוגית נגד alljobs- גובה תשלום ומסננת קו"ח שלא כדין

בקשה לאישור ייצוגית נגד alljobs- גובה תשלום ומסננת קו"ח שלא כדין

מאת: שירי אורן, עו"ד | תאריך פרסום : 19/12/2012 12:09:00 | גרסת הדפסה

לבקשה בעניין ליאור אביטל ואח' נ' אול יו ניד בע"מ

לבית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד אול יו ניד בע"מ- מפעילת אתר alljobs, אחד מאתרי חיפוש העבודה הגדולים והפופולאריים ביותר בישראל.

בבקשה לאישור תובענה ייצוגית שהוגשה באמצעות משרד עורכי דין יעקב פינק ועו"ד רחל אידלביץ, נטען כי alljobs גובה מלקוחותיה דמי מנוי שלא כדין, עבור שירותי תיווך במציאת עבודה, וכי היא מסננת קורות חיים של מנויים תוך הטעייתם והפרת חובת הגילוי כלפיהם.

המבקשים, שני מנויים של alljobs, טענו כי לאחר שחיפשו עבודה באתר ונוכחו לדעת כי ללא רכישת מנוי, באפשרותם לשלוח קורות חיים אך למספר מצומצם של משרות ולרוב ללא פרטי המעסיקים, הם נאלצו לרכוש מנוי בשווי 48 ש"ח לחודש.

לטענתם, העובדה כי אינם יכולים להעביר את קורות החיים שלהם למעסיקים ללא תיווכה של alljobs, אלא בתשלום ורכישת מנוי, אינה חוקית ומפרה את חוק שירות התעסוקה, אשר נועד להגן על אוכלוסיית מחפשי העבודה, בהם כאלו שאינם יכולים לשלם עבור השירות, בפרט כשהם מחוסרי עבודה. כן נטען, כי לעומת המשיבה, אתרים אחרים הפועלים בשיטה זהה אינם גובים תשלום.

עוד טענו, כי גם לאחר שרכשו את המנוי, סוננו חלק מקורות החיים ששלחו וכלל לא הגיעו למעסיקים, זאת כחלק משירות מיון קורות חיים שמעניקה alljobs למעסיקים המפרסמים אצלה. -כך שמחד, מכריזה alljobs כי המנויים באתר יכולים לשלוח קו"ח למעסיקים דרכה, ומאידך- היא מסננת את קורות החיים שנשלחים, ללא ידיעת השולחים. בכך, טענו, היא מטעה את מנוייה ומפרה את חובת הגילוי כלפיהם, כצרכנים.

התנהלותה של alljobs, כך נטען, מצביעה על פעילות אקטיבית בתהליך ההשמה והתיווך בצורה שקושרת את ציבור מבקשי העבודה, מבלי שתינתן להם האפשרות לקחת אחריות על חיפוש העבודה שלהם, תוך שהיא גובה תשלום על כך.

לפיכך, התבקש ביה"ד לעבודה להורות למשיבה להחזיר למבקשים את דמי המנוי ששילמו, וכן לפצות את קבוצת מחפשי העבודה שהשתמשו באתר בתשלום או ללא תשלום, בסכום של 175,392,000 שקל, בין היתר, עבור הפגיעה באוטונומיה של המנויים שקורות החיים שלהם סוננו.

בנוסף, התבקש ביה"ד להוציא צו האוסר על alljobs לתווך בעבודה ולגבות תשלום עבור התיווך, וכן צו המורה לה להפסיק את סינון קורות החיים של מחפשי העבודה.

לבקשה בעניין ליאור אביטל ואח' נ' אול יו ניד בע"מ

למדור: סדר דין אזרחי וראיות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום סדר דין אזרחי וראיות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום סדר דין אזרחי וראיות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ