אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> המידע על כרטיס הקניות 'רב קארד' מטעה- הריבוע הכחול תפצה

המידע על כרטיס הקניות 'רב קארד' מטעה- הריבוע הכחול תפצה

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 11/01/2012 10:37:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין גל נ' הריבוע הכחול בע"מ ואח'

עורך דין שטען, כי על גבי כרטיס "רב קארד" שקיבל צוין, כי הכרטיס טעון ב 1,500 שקלים אולם כשאשתו ניסתה לקנות עם הכרטיס, נאמר לה כי הוא ריק לחלוטין, תבע את הריבוע הכחול, שהנפיקה את הכרטיס. ביהמ"ש קבע: המידע על הכרטיס מטעה.

עורך דין שהצטרף למועדון members, המנפיק כרטיסי אשראי לעורכי דין, קיבל מטעם המועדון כרטיס קניות "רב קארד" שמנפיקה "הריבוע הכחול", עליו רשום שהוא טעון בסכום ראשוני של 1,500 שקלים. עורך הדין טען, כי לאחר שאשתו ערכה קניות באחד מסניפי מגה בול, נאמר לה בקופה, כי הכרטיס ריק ואינו שווה כלום, ולפיכך נאלצה לרוקן את סל הקניות. עורך הדין פנה בעקבות המקרה לריבוע הכחול, אך לא נענה על ידה, ולפיכך הגיש כנגדה תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה, בה טען, כי משרשום על הכרטיס כי הוא טעון בסכום ראשוני של 1,500 שקלים, הריבוע הכחול מחויבת לכבד את הכרטיס או לחילופין לשלם לו את סכום הטעינה.

הריבוע הכחול טענה, כי ככל חברי מועדון members, קיבל התובע שני כרטיסי רב קארד המיועדים לטעינה ומקנים הנחות ברשתות שונות, כשלכרטיסים מצורף דף מידע שבו נכתב במפורש כי על מנת להשתמש בהם, יש לטעון אותם טלפונית. עוד טענה, כי גם על גבי הכרטיס עצמו מצוין כי יש לבצע שיחת טלפון לשם הטענתו, וכי מעיון בדף המידע ובהוראות המפורטות על הכרטיס יכול כל אדם, ובפרט עורך דין, להבין כי לא מדובר במתנה בשווי 1,500 שקלים.

בתגובה לטענת בדבר דף המידע, טען התובע כי לא קיבל כל דף יחד עם הכרטיס, וכי ייתכן כי המזכירה שלו הפרידה בין הכרטיס לדף המידע לפני שהעבירה לו אותו.

מה בין הכרטיס לדף המידע? לא כלום

השופטת נסרין עדוי קיבלה את התביעה בחלקה. נקבע, כי עדות התובע, על פיה לא קיבל מעולם לידיו את דף המידע, אמינה ומתיישבת עם נסיון החיים והשכל הישר, וככל הנראה קיבל את הכרטיס בנפרד מדף המידע. אולם, משנכתב בדף המידע במפורש כי הטענת הכרטיס צריכה להיעשות על ידי בעל הכרטיס, באופן טלפוני ועל חשבונו, הריבוע הכחול אינה מחוייבת להעניק לו את סכום הטעינה הראשוני בסך 1,500 שקלים.

עם זאת, קבעה השופטת, כי הכיתוב על גבי הכרטיס עצמו סותר ומטעה- בעוד שבצידו השמאלי נכתב "הכרטיס טעון בסכום ראשוני של 1,500 שקלים", בצידו הימני נכתב "לטעינה טל' ...", ולפיכך סברת התובע כי הכרטיס כבר טעון, וכי מספר הטלפון נועד לטעינה נוספת ולא לטעינה ראשונית, הייתה סבירה. נפסק, כי עצם העובדה כי בעלון המצורף ישנו הסבר מפורט, אינה מחפה על ההטעיה שברישום על הכרטיס עצמו, שכן אין זה מנותק מהמציאות, כי הכרטיס יגיע לידי הלקוח כשהוא מופרד מהעלון.

"למעשה, מה שקיים בברושור זה תנאים אחרים מהתנאים הרשומים על גבי הכרטיס. על הכרטיס רשום כי הינו טעון בסכום ראשוני בסך של 1,500 ש"ח ומאידך, ההסברים שבברושור משנים בתכלית את מה שרשום על גבי הכרטיס, ומלמדים חד משמעית, כי הכרטיס אינו טעון אלא ניתן לטעינה תמורת תשלום בכרטיס אשראי(...) הוספת המשפט "לטעינה טל' ..." על גבי הכרטיס, אין בה כדי להתגבר על ההטעיה שנוצרה בעצם ציון המשפט החד משמעי "הכרטיס טעון בסכום ראשוני של 1,500 ש"ח", כתבה השופטת, וחייבה את הריבוע הכחול לשלם לתובע פיצוי של 1,000 שקלים בגין עגמת הנפש שנגרמה לו ולאשתו, והוצאות משפט של 300 שקלים.

לפסק הדין בעניין גל נ' הריבוע הכחול בע"מ ואח'

למדור: דיני צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ