אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חוקתי ומנהלי >> בוטל מכרז להפרטת שירותי אשפוז סיעודיים - מחיר יום אשפוז אינו סביר

בוטל מכרז להפרטת שירותי אשפוז סיעודיים - מחיר יום אשפוז אינו סביר

מאת: ניצן בן הלוי-ארביב, עו"ד | תאריך פרסום : 24/05/2011 13:01:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין ביחד עטרת אבות ואח' נ' מדינת ישראל

בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב-יפו ביטל מכרז להפרטת שירותי אשפוז סיעודיים, לאחר שקבע כי המחיר ליום אשפוז שקבעה המדינה במכרז אינו מאפשר קיום בכבוד של המאושפזים.

בשנת 2007 יצא לדרך מכרז שתכליתו הסדרת ההפרטה של שירותי האשפוז הסיעודיים. עד אז, השירותים הופרטו באמצעות חוזים שחתמה המדינה עם המוסדות השונים, דבר שגרם לחוסר אחידות ברמת המחיר וברמת השירותים. על כן, במכרז החדש נקבעו תעריפים אחידים ליום אשפוז עפ"י רמות האשפוז השונות, כאשר כל מוסד שעמד בתנאי המכרז- זכה בו.

עשרות חברות המפעילות מוסדות אשפוז, שחלקן אף השתתפו במכרז וזכו בו, עתרו לבית המשפט בבקשה להורות על ביטול המכרז ולהצהיר כי התעריפים שנקבעו בו אינם סבירים. לטענת המוסדות, תעריפי יום האשפוז שנקבעו הינם תעריפי הפסד, שיביאו לנזק כבד לכל המוסדות העוסקים בתחום וכן לירידה ברמת השירות למאושפזים.

השופטת ד"ר מיכל אגמון גונן קבעה, כי אמנם לא נפל כל פגם בהליך המכרז שנבחר ע"י המדינה, אולם ההפרטה צריכה להבטיח במבחן התוצאה את מקסום התועלת הכלכלית תוך שמירה על זכויות האדם, זאת לאור חובתה של המדינה לדאוג לקיום מינימלי בכבוד, ובעיקר כשמדובר באוכלוסיות חלשות.

לגופו של עניין קבעה השופטת, כי לאור חוות הדעת שהגישו המוסדות אשר לא נסתרה ע"י המדינה, התעריף שנקבע במכרז אינו מאפשר למאושפזים קיום מינימלי בכבוד. "הדרך בה בחרה המדינה להציג את הנתונים שעמדו בבסיס קביעת התעריף, נראה שנועדה לגלות טפח ולהסתיר טפחיים", סיכמה השופטת, "התנהלות המדינה, והתחשיב והנתונים... מעלים חשש ממשי כי תעריף יום האשפוז שנקבע במכרז לא נקבע על סמך תשתית עובדתית ראויה ומספקת...".

לפיכך נפסק, כי תנאי המכרז הקובעים את המחיר ליום אשפוז אינם סבירים ובטלים, ונוכח העובדה כי גופים שונים כלל לא השתתפו במכרז לאור המחיר, דין המכרז כולו להתבטל. בנוסף, חויבה המדינה לשלם לכל אחד מהעותרים 45,000 שקלים כהוצאות משפט.

לפסק הדין בעניין ביחד עטרת אבות ואח' נ' מדינת ישראל

למדור: חוקתי ומנהלי

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חוקתי ומנהלי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חוקתי ומנהלי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ